beantwoord

Wat kunnen conducteurs zien bij NS -Flex

• 2 december 2019
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 1

Goededag, 

ik heb een vraag over wat conducteurs zien op hun lezer als je NS-Flex hebt.

Ik reisde in het weekend met weekend vrij 1e klas, maar de conducteur vroeg of ik wel 1e klas mocht zitten. Ik wilde toen de app erbij halen om te laten zien dat ik weekend vrij 1e klasse had, maar dat hoefde nou ook weer niet. Maar toen ik zelf keek zag ik daarop staan dat ik 2e klas reisde, oftewel dat het weekend vrij 1e klas geen invloed heeft op de reisklasse in de app. Zien de conducteurs dit soms ook zo? Als dat zo is kun je 1e klasse reizen met weekend vrij 2e klasse, want wie controleert dan of je voor 1e klas hebt betaald? (niet dat ik dat zou doen hoor) 

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 december 2019, 15:21

Bij NS Flex staat de klasse, net als het abonnement, niet op de kaart zelf. Als de conducteur de kaart scant, dan moet de klasse dus worden opgehaald via een dataverbinding uit het achterliggende systeem. Als dat lukt, dan zal er op het scherm van de conducteur staan dat u eerste klas mag reizen. Als dat niet lukt, dan verschijnt een rood vraagteken. In dat geval kan de conducteur zelf aangeven dat u in de eerste klas zit. Als u daarvoor betaald hebt, dan merkt u daar verder niets van. Een reiziger die met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas zit, krijgt later een correctietarief op zijn factuur.

U kunt een volgende keer aan de conducteur vragen of hij u kan laten zien wat hij op zijn scherm ziet. Daar is hij vast toe bereid.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Bij NS Flex staat de klasse, net als het abonnement, niet op de kaart zelf. Als de conducteur de kaart scant, dan moet de klasse dus worden opgehaald via een dataverbinding uit het achterliggende systeem. Als dat lukt, dan zal er op het scherm van de conducteur staan dat u eerste klas mag reizen. Als dat niet lukt, dan verschijnt een rood vraagteken. In dat geval kan de conducteur zelf aangeven dat u in de eerste klas zit. Als u daarvoor betaald hebt, dan merkt u daar verder niets van. Een reiziger die met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas zit, krijgt later een correctietarief op zijn factuur.

U kunt een volgende keer aan de conducteur vragen of hij u kan laten zien wat hij op zijn scherm ziet. Daar is hij vast toe bereid.

Badge

Daar is hij vast toe bereid.

Of zij :wink:

@Tochjo 

We zijn zelfs verplicht om daar aan te voldoen. De reiziger mag meekijken op onze MCLC, dus gewoon vragen @eline.kleibrink.

Verder heb ik weinig aan Tochjo toe te voegen 😉

Reageer