NS Flex loopt inmiddels al even, en hier en daar ontvangen we feedback. Daar zijn we erg blij mee! Met NS Flex reis je op rekening in het gehele OV: trein, bus, tram, metro, OV-fiets en Fietsenstallingen. Zonder instaptarief, zonder saldo te laden. Als je gaat reizen, hoef je alleen nog maar in en uit te checken.
Doe jij al mee met NS Flex? Ik hoor graag wat je er tot nu toe van vindt. Maar ik ben ook erg benieuwd naar de redenen waarom je je niet zal aanmelden voor NS Flex. Want dat kan natuurlijk ook.
We zijn benieuwd: waarom heb jij je wel/niet aangemeld voor NS Flex?
Page 2 / 5
Daar komt het inderdaad wel op neer, Thom. Het Voordeelurenabonnement wordt niet aangeboden binnen NS Flex. Het alternatief is Dal Voordeel.
A
"Binnenkort wil NS de Samenreiskorting, Keuzedagen en NS Extra beschikbaar maken
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."
@Danny Flex is er al een termijn aan te geven wat de NS verstaat onder binnenkort ?
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?
https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?
https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
Dat kan ik geen passend alternatief noemen. Met Dal Voordeel kan ik niet met korting inchecken in de middagspits.
Wanneer NS toezegt met een "passend alternatief" te komen dat moet er ook echt passende aanbieding gedaan worden waarbij mijn oude rechten mij niet ontnomen worden.
Vanuit jouw standpunt begrijpelijk, maar NS wil het met korting reizen gedurende spitsmomenten ontmoedigen.
Vandaar dar je met Dal Voordeel ook met korting in de spits kan reizen, als je maar op tijd incheckt.
Kan ik NS Flex combineren met OV voordeel?
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?
Nee, bus/tram/metro abonnementen zijn niet te combineren met NS Flex. Je zult voor Flex dan een nieuwe ov-chipkaart erbij moeten bestellen. Deze is gratis, behalve bij Flex Basic en Weekend Voordeel.
Ik kan deze redenering uiteraard volgen. Maar dan moet NS niet tegen mij zeggen dat ze met een "passend alternatief" zullen komen terwijl dat helemaal niet past.
A
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?
Hallo
Zou jij deze NS Community actief kunnen informeren inzake NS Flex, wanneer er een NS Besluit komt inzake een NS Adviesaanvraag aan vertegenwoordigers van Consumentenorganisaties in het Locov?
https://www.locov.nl/binaries/Locov%202018-42696%20Besluit%20NS%20Flex_tcm118-315383.pdf
Kijk even bij de besluiten, er zijn nog twee eerdere publicaties over Flex (adviesaanvraag en advies) die wat inzicht geven op basis van openbare stukken.
Ik denk dat met name punt H. in dat document (ICE toeslag) een probleem wordt, want die is dus bij een Flex abonnement niet nodig behalve bij Basic.
Hoe kan men bij controle zien of je Basic of een andere variant van Flex hebt?
Of moet iedereen in het vervolg die toeslag gaan laden en dan achteraf geld terug?
Hoe kan men bij controle zien of je Basic of een andere variant van Flex hebt?
Of moet iedereen in het vervolg die toeslag gaan laden en dan achteraf geld terug?
Door de verbinding met de backoffice waar men aan werkt, waardoor het op de MCL zichtbaar is. Hetzelfde geldt mogelijk voor samenreiskorting.
Oh ja, natuurlijk. Samenreiskorting was inderdaad het volgende waar ik over aan het puzzelen was, omdat iemand met Basic dus geen mensen mee mag laten reizen met korting 😃
Ik ben overgestapt van weekendvrij naar NS flex weekendvrij. Dit is echt iets waar ik lang op gewacht heb. Voor een grote deel van 't jaar zal ik weekendvrij gebruiken en omdat ik vooral in de zomer doordeweeks vrij wil reizen (dalvrij) kan ik met dit abonnement continu switchen van abonnement, iedere maand, dus dat flexibel gedeelte ben ik heel erg blij mee!
En het saldo laden vond ik echt een gedoe. Iedere keer de bus instappen met het idee: ''straks heb ik te weinig saldo?'' is ook verleden tijd.
Conclusie: Ik ben er super blij mee!
En het saldo laden vond ik echt een gedoe. Iedere keer de bus instappen met het idee: ''straks heb ik te weinig saldo?'' is ook verleden tijd.
Conclusie: Ik ben er super blij mee!
Mocht saldo-opladen nog een ding zijn, dan is automatisch opladen eventueel ook een mogelijkheid, juist om onvoldoende saldo in bus/tram of metro te voorkomen.
Reputatie 4
Is er al iets meer bekend over wanneer de samenreiskorting, keuzedagen en ns extra voor ns flex beschikbaar zijn?
En is het al bekend hoe ze vormgegeven worden?
En is het al bekend hoe ze vormgegeven worden?
Ik wacht nog steeds op de "passende aanbieding" voor de vervanging van mijn huidige VDU.
Ik moet helaas vaststellen dat dat tot op heden niet gebeurd is en wacht nog steeds af.
Dal Voordeel is natuurlijk geen alternatief voor het Voordeelurenabonnement. Ik vind het uitsluiten van de trouwste groep klanten wel een hele aparte en merkwaardige vorm van klantenbinding.
Het lijkt erop dat we roependen in de woestijn zijn. Ook de Consumentenorganisaties hebben geadviseerd om ook (juist!) de Voordeelurenabonnementhouders te integreren in NS Flex. Dat zijn er nog honderdduizenden. Juist omdat dit de trouwste klanten zijn, zullen die wel openstaan voor vernieuwingen en verbeteringen.
De hele exercitie maakt op mij de indruk dat NS met de Voordeelurenabonnementhouders in de maag zit. Ze hebben weliswaar oude rechten, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Ik reken er dan ook niet meer op dat er ooit nog een "passende aanbieding" komt. Heel slecht doordacht van NS. Ze kunnen ambassadeurs in de vorm van abonnementhouders heel goed gebruiken. Zure abonnementhouders maken geen goede reclame voor het bedrijf. Ze kunnen ook geen zinnig woord zeggen over het gebruik van NS omdat ze zijn uitgesloten.
Klopt en dat vindt NS het raar dat er negatieve geluiden komen. Ik heb de indruk dat een hoop actieve forumleden ook nog een VDU hebben.
Het is jammer dat er weinig met de feedback wordt gedaan.
Het is jammer dat er weinig met de feedback wordt gedaan.
Correctie: NS Flex, niet NS.
NS zou toch op minst kunnen uitleggen waarom het Voordelenurenabonnement niet met NS Flex gecombineerd kan worden. Of waarom NS dat niet wil. En als de reden is, dat NS het Voordelenurenabonnement graag helemaal ziet verdwijnen, prima. Communiceer dat dan, transparant en open maar om trouwe klanten compleet te negeren is een schoffering.
Page 2 / 5
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.