Sticky

We zijn benieuwd: waarom heb jij je wel/niet aangemeld voor NS Flex?


Toon eerste bericht

58 reacties

Daar komt het inderdaad wel op neer, Thom. Het Voordeelurenabonnement wordt niet aangeboden binnen NS Flex. Het alternatief is Dal Voordeel.
"Binnenkort wil NS de Samenreiskorting, Keuzedagen en NS Extra beschikbaar maken
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."

@Danny Flex is er al een termijn aan te geven wat de NS verstaat onder binnenkort ?
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?

https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex



https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
Denice NS schreef:

Daar komt het inderdaad wel op neer, Thom. Het Voordeelurenabonnement wordt niet aangeboden binnen NS Flex. Het alternatief is Dal Voordeel.


Dat kan ik geen passend alternatief noemen. Met Dal Voordeel kan ik niet met korting inchecken in de middagspits.

Wanneer NS toezegt met een "passend alternatief" te komen dat moet er ook echt passende aanbieding gedaan worden waarbij mijn oude rechten mij niet ontnomen worden.
Reputatie 4
Vanuit jouw standpunt begrijpelijk, maar NS wil het met korting reizen gedurende spitsmomenten ontmoedigen.
Vandaar dar je met Dal Voordeel ook met korting in de spits kan reizen, als je maar op tijd incheckt.
Kan ik NS Flex combineren met OV voordeel?
Reputatie 1
Michiel. schreef:

"Binnenkort wil NS de Samenreiskorting, Keuzedagen en NS Extra beschikbaar maken
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."

@Danny Flex is er al een termijn aan te geven wat de NS verstaat onder binnenkort ?
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?


@Michiel. Alle drie de onderwerpen zijn op dit moment al in meer of mindere mate in ontwikkeling maar of deze in september 2018 zijn afgerond kunnen we op dit moment helaas nog niet zeggen.
elite schreef:

Kan ik NS Flex combineren met OV voordeel?

Dat is momenteel helaas nog niet mogelijk, gezien het NS Flex abonnement nog niet werkt in combinatie met abonnementen voor Bus, Tram of Metro. Enkel het Altijd Voordeel abonnement is wel mogelijk als NS Flex variant.
Reputatie 7
Badge +3
elite schreef:

Kan ik NS Flex combineren met OV voordeel?


Nee, bus/tram/metro abonnementen zijn niet te combineren met NS Flex. Je zult voor Flex dan een nieuwe ov-chipkaart erbij moeten bestellen. Deze is gratis, behalve bij Flex Basic en Weekend Voordeel.
Waldo G schreef:

Vanuit jouw standpunt begrijpelijk, maar NS wil het met korting reizen gedurende spitsmomenten ontmoedigen.


Ik kan deze redenering uiteraard volgen. Maar dan moet NS niet tegen mij zeggen dat ze met een "passend alternatief" zullen komen terwijl dat helemaal niet past.
Danny Flex schreef:


Michiel. schreef:

"Binnenkort wil NS de Samenreiskorting, Keuzedagen en NS Extra beschikbaar maken
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten."

@Danny Flex is er al een termijn aan te geven wat de NS verstaat onder binnenkort ?
Is dat september 2018 of moet ik voor bovenstaande producten aan een latere datum denken?

@Michiel. Alle drie de onderwerpen zijn op dit moment al in meer of mindere mate in ontwikkeling maar of deze in september 2018 zijn afgerond kunnen we op dit moment helaas nog niet zeggen.



Hallo @Thijs Douma (Adviseur Public Affairs bij NS)
Zou jij deze NS Community actief kunnen informeren inzake NS Flex, wanneer er een NS Besluit komt inzake een NS Adviesaanvraag aan vertegenwoordigers van Consumentenorganisaties in het Locov?

https://www.locov.nl/binaries/Locov%202018-42696%20Besluit%20NS%20Flex_tcm118-315383.pdf
Kijk even bij de besluiten, er zijn nog twee eerdere publicaties over Flex (adviesaanvraag en advies) die wat inzicht geven op basis van openbare stukken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat met name punt H. in dat document (ICE toeslag) een probleem wordt, want die is dus bij een Flex abonnement niet nodig behalve bij Basic.

Hoe kan men bij controle zien of je Basic of een andere variant van Flex hebt?

Of moet iedereen in het vervolg die toeslag gaan laden en dan achteraf geld terug?
Door de verbinding met de backoffice waar men aan werkt, waardoor het op de MCL zichtbaar is. Hetzelfde geldt mogelijk voor samenreiskorting.
Reputatie 7
Badge +3
Oh ja, natuurlijk. Samenreiskorting was inderdaad het volgende waar ik over aan het puzzelen was, omdat iemand met Basic dus geen mensen mee mag laten reizen met korting 😃
Ik ben overgestapt van weekendvrij naar NS flex weekendvrij. Dit is echt iets waar ik lang op gewacht heb. Voor een grote deel van 't jaar zal ik weekendvrij gebruiken en omdat ik vooral in de zomer doordeweeks vrij wil reizen (dalvrij) kan ik met dit abonnement continu switchen van abonnement, iedere maand, dus dat flexibel gedeelte ben ik heel erg blij mee!

En het saldo laden vond ik echt een gedoe. Iedere keer de bus instappen met het idee: ''straks heb ik te weinig saldo?'' is ook verleden tijd.

Conclusie: Ik ben er super blij mee!
Reputatie 5
Badge
Mocht saldo-opladen nog een ding zijn, dan is automatisch opladen eventueel ook een mogelijkheid, juist om onvoldoende saldo in bus/tram of metro te voorkomen.
Is er al iets meer bekend over wanneer de samenreiskorting, keuzedagen en ns extra voor ns flex beschikbaar zijn?

En is het al bekend hoe ze vormgegeven worden?
Ik wacht nog steeds op de "passende aanbieding" voor de vervanging van mijn huidige VDU.
Badge +3
Danny Flex schreef:

Wij leren hieruit dat we niet transparant genoeg zijn in hoe wij omgaan met jullie terugkoppeling dus dit zullen we gaan verbeteren.


Ik moet helaas vaststellen dat dat tot op heden niet gebeurd is en wacht nog steeds af.
Reputatie 5
Denice NS schreef:

Daar komt het inderdaad wel op neer, Thom. Het Voordeelurenabonnement wordt niet aangeboden binnen NS Flex. Het alternatief is Dal Voordeel.


Dal Voordeel is natuurlijk geen alternatief voor het Voordeelurenabonnement. Ik vind het uitsluiten van de trouwste groep klanten wel een hele aparte en merkwaardige vorm van klantenbinding.
@Bertus
Het lijkt erop dat we roependen in de woestijn zijn. Ook de Consumentenorganisaties hebben geadviseerd om ook (juist!) de Voordeelurenabonnementhouders te integreren in NS Flex. Dat zijn er nog honderdduizenden. Juist omdat dit de trouwste klanten zijn, zullen die wel openstaan voor vernieuwingen en verbeteringen.

De hele exercitie maakt op mij de indruk dat NS met de Voordeelurenabonnementhouders in de maag zit. Ze hebben weliswaar oude rechten, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Ik reken er dan ook niet meer op dat er ooit nog een "passende aanbieding" komt. Heel slecht doordacht van NS. Ze kunnen ambassadeurs in de vorm van abonnementhouders heel goed gebruiken. Zure abonnementhouders maken geen goede reclame voor het bedrijf. Ze kunnen ook geen zinnig woord zeggen over het gebruik van NS omdat ze zijn uitgesloten.
Klopt en dat vindt NS het raar dat er negatieve geluiden komen. Ik heb de indruk dat een hoop actieve forumleden ook nog een VDU hebben.

Het is jammer dat er weinig met de feedback wordt gedaan.
iMark schreef:

Ze kunnen ook geen zinnig woord zeggen over het gebruik van NS omdat ze zijn uitgesloten.


Correctie: NS Flex, niet NS.
Reputatie 5
NS zou toch op minst kunnen uitleggen waarom het Voordelenurenabonnement niet met NS Flex gecombineerd kan worden. Of waarom NS dat niet wil. En als de reden is, dat NS het Voordelenurenabonnement graag helemaal ziet verdwijnen, prima. Communiceer dat dan, transparant en open maar om trouwe klanten compleet te negeren is een schoffering.

Reageer