We zijn benieuwd: waarom heb jij je wel/niet aangemeld voor NS Flex?



Toon eerste bericht

96 reacties

Het is duidelijk, VDU gaat verdwijnen verwacht Sivan en dat is dan de reden.


. Dit heeft te maken met het niet langer aanbieden van dit product, en met het oog op de nieuwere producten. Op den duur verwacht ik dat het VDU niet meer zal bestaan.
Reputatie 7
Badge +3
“Op den duur” is natuurlijk heel rekbaar. Kan 1 jaar zijn, maar ook 5 of 10 jaar.

Maar voor NS is het denk ik niet commercieel aantrekkelijk om NS Flex ook voor het VDU open te stellen. Eén van de grote voordelen van Flex is dat je een abonnement kan afsluiten en die altijd maandelijks een abonnement kan stopzetten en weer aanzetten. Het VDU is niet meer aan te schaffen, de andere abonnementen wel. Met NS Flex hoopt NS dan meer (flexibele) abonnementen te verkopen, dat speelt niet bij het VDU.
“Op den duur” is natuurlijk heel rekbaar. Kan 1 jaar zijn, maar ook 5 of 10 jaar.

Precies. Verder heb ik de feedback over NS Flex en VDU doorgespeeld naar de collega's die betrokken zijn bij portfolio. De voordelen van NS Flex zijn voor sommigen al reden genoeg om over te stappen, maar ik begrijp natuurlijk dat dit niet voor iedereen geldt. Een andere reden is dat het Voordeelurenabonnement 40% korting geeft in de avondspits, wanneer het al erg druk is. Korting geven we juist om reizigers die dat kunnen te verleiden buiten de spits te reizen.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn indertijd natuurlijk wel afspraken gemaakt met de consumentenorganisaties en het is mij niet bekend of daar een einddatum bij afgesproken is. Het is toen nogal een toestand geweest, waarbij NS uiteindelijk bakzeil haalde. Daar kun je niet zo maar een streep doorheen zetten.

Er zijn nog steeds veel VDU-houders en die zullen hun abonnement niet inleveren voor NSFlex.

Ik snap het standpunt van NS, maar ook dat van de (900.000?) houders die hun oude Voordeelurenabonnement nog steeds hebben, sinds 2011 - of veel eerder.
Badge +3
NS heeft conform de productvoorwaarden het recht de Voordeelurenabonnementen op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Met de consumentenorganisaties is afgesproken (pagina 3, eerste streepje) dat NS een opzegtermijn van een jaar zal hanteren.
Goedenavond
Ik heb mijn 40 procent korting ov omgezet naar een flex abonnement en zou nog een tegoed terug krijgen gestort aangezien ik net daarvoor mijn 40 procent abonnement had betaald die normaal jaarlijks 50 euro kost
MIjn vraag is hoe lang het duurt voor het is terug gestort
Badge +3
In dit topic schreef een moderator (medewerker van NS) dat het tussen de 3 en 30 dagen kan duren en dat het in de meeste gevallen binnen 10 dagen geregeld is. Bij mij duurde het 6 dagen.
Oké helemaal top ik ga het afwachten bedankt voor je reactie
Beste NS team,

Ik zou heel graag willen overstappen naar een NS flex dal vrij abonnement. Dit lukt echter niet. In jullie webshop krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb vanmorgen gebeld met jullie klantenservice, maar zij zeggen mij niet te kunnen helpen. Afgezien dat ik dit een zeer onprofessioneel antwoord vind, wil ik graag vanaf vandaag reizen met het ns flex dal vrij abonnement. Ik hoor graag wat ik moet en kan doen.
Alvast bedankt
Badge +3
Lukt het wel als u op deze pagina op de knop Stap over op NS Flex drukt? Zo niet, kunt u dan aangeven welke foutmelding u krijgt?
Nee, dan lukt het helaas nog steeds niet. de foutmelding zegt het volgende: ''Het lukt niet om uw abonnement over te zetten naar NS Flex''.
Badge +3
Uit een ander topic begrijp ik dat u een studentenreisproduct hebt stopgezet. Klopt het dat er na het stopzetten van het studentenreisproduct nu geen abonnement meer op de kaart staat? Welke foutmelding krijgt u als u het abonnement direct via de webshop wilt bestellen?
Klopt er staan geen abonnementen op de kaart, dit terwijl de foutmelding zegt: ''Het lukt niet om uw abonnement over te zetten naar NS Flex''.
Badge +3
En als u op https://www.ns.nl/nsflex/webshop NS Flex probeert te bestellen, krijgt u dan dezelfde foutmelding?
Helaas wel.
Badge +3
Ik vind de foutmelding zo opmerkelijk, omdat er helemaal geen sprake lijkt te zijn van een abonnement. Ik weet wel dat er soms problemen zijn als er nog iets als een OV-fiets-abonnement aan de kaart gekoppeld is, maar dat had de telefonische klantenservice moeten opmerken.

Wellicht dat een moderator van dit forum u zo verder kan helpen; zij schijnen iets beter op de hoogte te zijn van de ins en outs van NS Flex dan de telefonische klantenservice.

Is het heel belangrijk dat u vandaag al NS Flex kunt gebruiken? U zou bijvoorbeeld vandaag een klassiek Dal Vrij-abonnement (in de spitsuren en bij bus, tram en metro reizen op saldo) kunnen nemen en dit dan later kunnen wijzigen naar NS Flex Dal Vrij. Dat kan ook al gedurende het eerste contractjaar. Zo ontstaat er wat meer tijd om later nog te kijken waarom het afsluiten van een NS Flex-abonnement niet lukt.
Hallo ThomasLMMN, welkom op onze Community!

Vervelend dat het niet lukt om het abonnement af te sluiten. Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij de volgende gegevens via een privébericht willen sturen?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- OV-Chipkaartnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo ThomasLMMN, welkom op onze Community!

Vervelend dat het niet lukt om het abonnement af te sluiten. Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij de volgende gegevens via een privébericht willen sturen?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- OV-Chipkaartnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.


Er loopt nog een topic van @ThomasLMMN over hetzelfde probleem. Misschien kan die verwijderd worden?
Badge +3
Er lopen hier wel meer dingen door elkaar, zoals https://.

Opgelost neem ik zomaar aan, want van @Sander04 ook nooit meer iets gehoord.

Hoe veel/weinig mensen zijn hier eigenlijk actief? Dus niet alleen de diehards en supermembers maar ook wie er meerdere keren de weg naar hier vindt en een passend antwoord krijgt?

Ik stel deze vraag omdat 'wij' (dus hoor ik ook bij denk ik) de NS 1½ miljoen besparen per jaar aan support.

En 49k leden zegt dus bijzonder weinig! Het aantal vragen/topics is (marginaal) lager dan het aantal 'leden' dus wat doen die hier? 🤔

Stellen we dan zo veel vragen met zijn allen, of klopt daar iets niet?



Doe zelf maar de rekensom (onmogelijk, kanniewaarzijn).

Het het staat wel hartstikke leuk natuurlijk maar dat zijn 'verwrongen stats' en dus ongeldig!

Aan de hoogste spoorboom/schandpaal dus NS voor die misinformatie!

Ik zeg los dat even op en geef InSided de opdracht om reële getallen te tonen!

Anders heb je kans op heel boze mensen misschien (juristen) wegens misinformatie geven en zo 😛 of waar die getallen (AVG en zo) die getallen op gebaseerd zijn.
het valt mij zwaar tegen moet ik eerlijk zijn. Binnen 35 minuten stap ik over naar een andere vervoerder. Toch komt er een volledige tarief op mijn factuur te staan. Na een week gebruik te maken van een flex abo heb ik al een besluit genomen om volgende maand niet verder te gaan.
Badge +3
@Meral daar zijn meer meldingen over. Ben wel benieuwd bij welke vervoerders/overstappen het mis gaat.

Heb je een screenshot van je transacties van Mijn OV-Chip bijvoorbeeld?
@Meral daar zijn meer meldingen over. Ben wel benieuwd bij welke vervoerders/overstappen het mis gaat.

Heb je een screenshot van je transacties van Mijn OV-Chip bijvoorbeeld?


maand factuur van Ns zelf is alles heel duidelijk te zien. Raar dat ze dan zelf wel kunnen bijhouden maar geen actie ondernemen.
@Meral daar zijn meer meldingen over. Ben wel benieuwd bij welke vervoerders/overstappen het mis gaat.

Heb je een screenshot van je transacties van Mijn OV-Chip bijvoorbeeld?


ik ga denk ik nog een ov kopen waar geen flex abo op zit. Om voor overige ov te gebruiken zodat ik met een overstap tarief voordeliger kan blijven reizen. Tot dat flex is bijgewerkt.
Ik heb mij niet aangemeld omdat dat niet kan volgens NS. Ik heb een oud voordeelurenabonnement en NS wil me dwingen naar een huidig abonnement over te stappen. Maak het gewoon beschikbaar voor jarenlange 'trouwe' klanten.
Badge +3
Ik heb mij niet aangemeld omdat dat niet kan volgens NS. Ik heb een oud voordeelurenabonnement en NS wil me dwingen naar een huidig abonnement over te stappen. Maak het gewoon beschikbaar voor jarenlange 'trouwe' klanten.
Dat kan dus niet (zie mijn reactie in het andere topic), want Flex is juist bedoeld om maandelijks te kunnen wisselen van abonnement, of pauzeren als je dat wilt.

Bij een VDU (waarmee NS al lang had kunnen stoppen als ze zouden willen, zie de laatste reacties op pagina 2 van dit topic) is het zodra je het stopt einde verhaal, en zit je dus aan één van de modernere abonnementen vast (die overigens veel duurder zijn als je in de middagspits met korting wilt reizen).

NS dwingt je nergens toe. Sterker nog, ze hebben het VDU aangehouden voor bestaande klanten. Nieuwe klanten zouden er veel voor over hebben om voor een prikkie met 40% korting te kunnen reizen tussen 16:00-18:30, net als voor bijv. papieren keuzedagen of in juli/augustus en tussen kerst en nieuwjaar heel de dag met korting reizen.

Dat kunnen klanten van na 1 augustus 2011 allemaal niet krijgen, maar jij hebt wel al die voordelen! Heb je dat allemaal niet nodig, dan stap gewoon over naar Dal Voordeel inderdaad, en bespaar daarmee bijna € 4,- per jaar (als je het hele jaar door wilt blijven reizen) :P

Simpelweg een factuurtje achteraf voor je VDU reizen sturen gaat het dus in ieder geval niet worden. Heb je een broertje dood aan saldo laden, dan neem Automatisch opwaarderen, ben je ook klaar.

Reageer