We zijn benieuwd: waarom heb jij je wel/niet aangemeld voor NS Flex?



Toon eerste bericht

96 reacties

Badge +3
Ik denk dat met name punt H. in dat document (ICE toeslag) een probleem wordt, want die is dus bij een Flex abonnement niet nodig behalve bij Basic.

Hoe kan men bij controle zien of je Basic of een andere variant van Flex hebt?

Of moet iedereen in het vervolg die toeslag gaan laden en dan achteraf geld terug?
Door de verbinding met de backoffice waar men aan werkt, waardoor het op de MCL zichtbaar is. Hetzelfde geldt mogelijk voor samenreiskorting.
Badge +3
Oh ja, natuurlijk. Samenreiskorting was inderdaad het volgende waar ik over aan het puzzelen was, omdat iemand met Basic dus geen mensen mee mag laten reizen met korting 😃
Reputatie 6
Badge
Mocht saldo-opladen nog een ding zijn, dan is automatisch opladen eventueel ook een mogelijkheid, juist om onvoldoende saldo in bus/tram of metro te voorkomen.
Reputatie 4
Is er al iets meer bekend over wanneer de samenreiskorting, keuzedagen en ns extra voor ns flex beschikbaar zijn?

En is het al bekend hoe ze vormgegeven worden?
Badge +3
Wij leren hieruit dat we niet transparant genoeg zijn in hoe wij omgaan met jullie terugkoppeling dus dit zullen we gaan verbeteren.
Ik moet helaas vaststellen dat dat tot op heden niet gebeurd is en wacht nog steeds af.
Reputatie 6
Daar komt het inderdaad wel op neer, Thom. Het Voordeelurenabonnement wordt niet aangeboden binnen NS Flex. Het alternatief is Dal Voordeel.
Dal Voordeel is natuurlijk geen alternatief voor het Voordeelurenabonnement. Ik vind het uitsluiten van de trouwste groep klanten wel een hele aparte en merkwaardige vorm van klantenbinding.
Klopt en dat vindt NS het raar dat er negatieve geluiden komen. Ik heb de indruk dat een hoop actieve forumleden ook nog een VDU hebben.

Het is jammer dat er weinig met de feedback wordt gedaan.
Badge +3
Ze kunnen ook geen zinnig woord zeggen over het gebruik van NS omdat ze zijn uitgesloten.
Correctie: NS Flex, niet NS.
Reputatie 6
NS zou toch op minst kunnen uitleggen waarom het Voordelenurenabonnement niet met NS Flex gecombineerd kan worden. Of waarom NS dat niet wil. En als de reden is, dat NS het Voordelenurenabonnement graag helemaal ziet verdwijnen, prima. Communiceer dat dan, transparant en open maar om trouwe klanten compleet te negeren is een schoffering.
Het is duidelijk, VDU gaat verdwijnen verwacht Sivan en dat is dan de reden.


. Dit heeft te maken met het niet langer aanbieden van dit product, en met het oog op de nieuwere producten. Op den duur verwacht ik dat het VDU niet meer zal bestaan.
“Op den duur” is natuurlijk heel rekbaar. Kan 1 jaar zijn, maar ook 5 of 10 jaar.

Precies. Verder heb ik de feedback over NS Flex en VDU doorgespeeld naar de collega's die betrokken zijn bij portfolio. De voordelen van NS Flex zijn voor sommigen al reden genoeg om over te stappen, maar ik begrijp natuurlijk dat dit niet voor iedereen geldt. Een andere reden is dat het Voordeelurenabonnement 40% korting geeft in de avondspits, wanneer het al erg druk is. Korting geven we juist om reizigers die dat kunnen te verleiden buiten de spits te reizen.
Goedenavond
Ik heb mijn 40 procent korting ov omgezet naar een flex abonnement en zou nog een tegoed terug krijgen gestort aangezien ik net daarvoor mijn 40 procent abonnement had betaald die normaal jaarlijks 50 euro kost
MIjn vraag is hoe lang het duurt voor het is terug gestort
Oké helemaal top ik ga het afwachten bedankt voor je reactie
Beste NS team,

Ik zou heel graag willen overstappen naar een NS flex dal vrij abonnement. Dit lukt echter niet. In jullie webshop krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb vanmorgen gebeld met jullie klantenservice, maar zij zeggen mij niet te kunnen helpen. Afgezien dat ik dit een zeer onprofessioneel antwoord vind, wil ik graag vanaf vandaag reizen met het ns flex dal vrij abonnement. Ik hoor graag wat ik moet en kan doen.
Alvast bedankt
Badge +3
Lukt het wel als u op deze pagina op de knop Stap over op NS Flex drukt? Zo niet, kunt u dan aangeven welke foutmelding u krijgt?
Nee, dan lukt het helaas nog steeds niet. de foutmelding zegt het volgende: ''Het lukt niet om uw abonnement over te zetten naar NS Flex''.
Badge +3
Uit een ander topic begrijp ik dat u een studentenreisproduct hebt stopgezet. Klopt het dat er na het stopzetten van het studentenreisproduct nu geen abonnement meer op de kaart staat? Welke foutmelding krijgt u als u het abonnement direct via de webshop wilt bestellen?
Klopt er staan geen abonnementen op de kaart, dit terwijl de foutmelding zegt: ''Het lukt niet om uw abonnement over te zetten naar NS Flex''.
Badge +3
En als u op https://www.ns.nl/nsflex/webshop NS Flex probeert te bestellen, krijgt u dan dezelfde foutmelding?
Helaas wel.

Reageer