We zijn benieuwd: waarom heb jij je wel/niet aangemeld voor NS Flex?

Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 1

Leuk of niet, na de jaarwisseling is er nog een Dalvoordeelabonnement met reizen op saldo en dat is het dan.

Hopelijk kan ik mijn werktijden zo met de baas afstemmen dat dat werkt. Jammer dat de NS weer extra stress uitdeelt.. 😡😕

Reputatie 7
Badge +1

Leuk of niet, na de jaarwisseling is er nog een Dalvoordeelabonnement met reizen op saldo en dat is het dan.

Er komt ook nog prepaid Traject Vrij maandkaart en prepaid Altijd Vrij maandkaart voor mensen die niet op rekening willen reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het Flex onnodig en heb ook een gezinslid met bij-abonnement. En dat kan niet op Flex. Daar is nog steeds geen structurele oplossing voor. Vanuit NS nog niets gehoord. We wachten af. Maar het is zo december.

In het besluit wijziging abonnementen staat daar dit over:

Dus of de nieuwe mogelijkheden zijn er per januari 2021 of je ontvangt tot januari 2022 dezelfde korting als nu. 

Wel valt me op dat er gesproken wordt over jonge gezinsleden. Gaan de nieuwe mogelijkheden dan niet gelden voor partners?

Reputatie 7
Badge +3

De mogelijkheden voor jonge gezinsleden zijn waarschijnlijk de jongerendagkaarten en als die nog komen de jongerenweekendabonnementen?

Persoonlijk herken ik die behoefte van maandelijks abonnementen switchen niet, ik heb al jaren hetzelfde abonnement. Ik ben daarom ook benieuwd hoe groot de vraag hiernaar is, dat mensen bereid zouden zijn hier een euro per maand extra voor te betalen.

Met NS Flex word je, mits je niet dagelijks met de OV gaat, in principe gestimuleerd het abo altijd na 1 maand kort stop te zetten en dan pas weer aan te zetten als je echt reizen wilt. Je krijgt zo altijd een paar dagen “gratis” (nu wel, die reis je ook niet) en verdient zo 1 EUR weer terug.

En wie dat niet doet, die betaald voor de andere mensen die het wel doen deze 1 gemak-EUR dan mee.

Vraagt zich, of he zo bedoeld was. Maar zo werkt het.

Reageer