beantwoord

webpagina Mijn NS is slecht afgewerkt

• 9 september 2019
  • 14 reacties
  • 230 Bekeken

Reputatie 2
Ik besloot net om mijn NS Flex-abonnement aan te passen. Maar waar ik hier binnen het forum hierover niets over verneem (voor zover ik het kan zien), zie ik dat de (logische) werking van Mijn NS niet goed gaat. k liep even vast, maar uiteindelijk kwam ik via via op de goede pagina terecht om mijn abonnement aan te kunnen passen.

Hier onder mijn bevindingen in het kort (zodat men die website kan aanpassen zoals het hoort te werken!)

========================================================================
Ingelogd op Mijn NS en kies voor abonnement aanpassen (in kader “Snel naar...)
Ter plekke op Producten klikken levert hetzelfde resultaat op.

Verwijst naar Mijn Producten op oud website:
– niks te zien of aan te passen (alleen andere niet-relevante info)???
– Onderaan op dezelfde pagina op vraag over mijn producten geklikt (in kader “Vragen over Mijn NS?”)

Verwijst naar www.ns.nl/kantenservice
– Onderin op dezelfde pagina binnen kader Wijzigen op zinnetje “abonnement wijzigen” geklikt

Verwijst naar https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/abonnement-wijzigen.html
– Hoewel ik al ingelogd ben, zie ik de knop “Inloggen op Mijn NS” en erop geklikt.
– Kom ik uit op mijn startpagina bij MijnNS

Bij eerder poging kwam ik meteen uit op pagina Producten op nieuwe website en kon ik het gewenste abonnement kiezen, maar ivm melding vreemde situatie, had ik de hele route opnieuw afgelegd om het te kunnen documenteren. Dezelfde route, en nu ineens een ander resultaat. Vreemd! Goed, ik ga weer verder...

– Geklikt op Bekijk en wijzig abonnement,
– Nu kom ik wel uit op Producten nieuwe stijl. En kan ik mijn abonnement gaan aanpassen.
========================================================================

Ik blijf wederom herhalen en steevast leidt abonnementen aanpassen via Startpagina wel tot het gewenst resultaat. Dat deel is in elk geval consequent.

De andere knoppen Producten en “Snel naar...”+Abonnement aanpassen leiden niet direct naar de juiste pagina. Dat moet echt aangepast worden. Want waarom via een omweg wel naar juiste pagina in nieuwe stijl. Had liever gezien dat beide knoppen ook meteen naar nieuwe stijl verwijzen.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 september 2019, 17:19

Goedemiddag Valewijn. Ik durf niet te zeggen wat er mis is gegaan met de tags, maar als je de tags die jij in gedachten had kunt plaatsen in een reactie, kan ik ze alsnog toevoegen.

Wat betreft je feedback heb ik dit bij deze doorgestuurd. Houdt er echter rekening mee dat de kans op een terugkoppeling ook via mij erg klein is bij dit soort feedback.

Ik wil je overigens ook graag wijzen op de mogelijkheid om feedback over de website zelf in te dienen via het blauwe blokje 'Uw mening' wat je kunt vinden aan de rechterkant van de pagina. Dan komt het direct terecht bij de verantwoordelijke afdeling!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Vreemd, ik heb tags ingevuld., maar niks te zien.. Later gewijzigd, maar ook weer niks te zien???
Goedemiddag Valewijn. Ik durf niet te zeggen wat er mis is gegaan met de tags, maar als je de tags die jij in gedachten had kunt plaatsen in een reactie, kan ik ze alsnog toevoegen.

Wat betreft je feedback heb ik dit bij deze doorgestuurd. Houdt er echter rekening mee dat de kans op een terugkoppeling ook via mij erg klein is bij dit soort feedback.

Ik wil je overigens ook graag wijzen op de mogelijkheid om feedback over de website zelf in te dienen via het blauwe blokje 'Uw mening' wat je kunt vinden aan de rechterkant van de pagina. Dan komt het direct terecht bij de verantwoordelijke afdeling!
Badge +3
Als je inlogt kom je op je dashboard (Starpagina) en zie je huidige NS Flex abonnement staan. Bij Producten staat Flex inderdaad niet, daar staat/staan alleen je gekoppelde ov-chipkaart(en).

Ziet het er bij jou anders uit, dan gebruik je waarschijnlijk een verouderde opgeslagen bookmark/bladwijzer/favoriet/snelkoppeling. Op een telefoon kan je naar de Startpagina door te tikken op het pijltje of de naam van de pagina die je op dat moment ziet:

Via het 'hamburger' icoontje (4 liggende streepjes) kan je snel naar andere delen van de NS website, dat heeft verder niets te maken met Mijn NS.

Er zijn nog wat andere mogelijke pagina-opmaken, afhankelijk van de grootte van je scherm/venster (responsive).
Reputatie 2

Dag @Stijn NS.

Ik zal het doorgeven via dat blokje. 👍🏻

De volgende tags had ik in mijn hoofd: MijnNS - producten - abonnementen. Het zou fijn zijn als je het alsnog kunt aanpassen. Dank in elk geval.
De volgende tags had ik in mijn hoofd: MijnNS - producten - abonnementen. Het zou fijn zijn als je het alsnog kunt aanpassen. Dank in elk geval.
Done!
Reputatie 2
Als je inlogt kom je op je dashboard (Starpagina) en zie je huidige NS Flex abonnement staan. Bij Producten staat dat inderdaad niet meer, daar staan je gekoppelde ov-chipkaarten.

Ziet het er bij jou anders uit, dan gebruik je waarschijnlijk een verouderde opgeslagen bookmark/bladwijzer/favoriet/snelkoppeling. Op een telefoon kan je naar de Startpagina door te klikken op het pijltje of de naam van de pagina die je op dat moment ziet.

Via het 'hamburger' icoontje (4 liggende streepjes) kan je snel naar andere delen van de NS website, dat heeft verder niets te maken met Mijn NS.

Dag @Robert B,

Het ziet er ook zo uit bij mij. Alleen op het moment dat ik naar mijn saldo/factuur keek, zag ik gelijk eronder de tekst "Snel naar...". En dat deed ik ook. De link waar je naar verwees, zag ik op dat moment even niet. Eigenlijk zou dat niet mogen uitmaken, want als NS zegt: hier kan je je (ook) aanmelden, dan verwacht je ook dat het gebeurt.

En aangezien je via jouw aangegeven link bij Producten bent beland, mag je daarmee ook verwachten dat de link "Producten", geheel bovenaan, ook hetzelfde resultaat oplevert. Wel slordig, vind ik (die ook websites kan maken).
Reputatie 2

Ook daar doorgegeven. Dank @Stijn NS!
Badge +3
Ik zie het! Die Snel naar... Abonnement aanpassen wijst naar de oude omgeving en is in geval van Flex dus achterhaald.

Dit omdat er bij Producten niets aan te passen valt, behalve wat dingetjes die te maken hebben met je ov-chipkaart(en).

Bij klassieke abonnementen zal die link nog wél iets nuttigs doen, behalve als je al op de Mijn Producten pagina zit, want dan ga je dus naar precies dezelfde plek waar je al bent. 😂
Reputatie 7
Badge +3
Via dat "Mijn Producten" en dus ook dat "Snel naar..." -> Abonnement aanpassen, kun je volgens mij alleen een klassiek abonnement aanpassen, geen Flex abonnement.
Voorheen had ik een Traject Vrij jaar abonnement en daar kon je dan bv het traject of de klasse aanpassen.

Maar Flex werkt anders.
Reputatie 2
Via dat "Mijn Producten" en dus ook dat "Snel naar..." -> Abonnement aanpassen, kun je volgens mij alleen een klassiek abonnement aanpassen, geen Flex abonnement.
Voorheen had ik een Traject Vrij jaar abonnement en daar kon je dan bv het traject of de klasse aanpassen.

Maar Flex werkt anders.

In dat geval zouden de sitebouwers dit duidelijk moeten aangeven. NS weet immers welk abonnement je hebt en dat zie je bij het inloggen.

Heb je NS-Flex, toon dan alleen Flex-link. Idem voor klassieke abonnementen..

Dus OF/OF-situatie en niet EN/EN-situatie. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Iemand kan naast een Flex nog een klassiek abonnement hebben op een andere kaart.
Zelf heb ik behalve de kaart waar Flex op staat nog een kaart met alleen een OV-fiets abonnement. Die kan ik met de andere link aanpassen of uitbreiden.

Het kan inderdaad beter aangegeven worden, maar ik heb het idee dat men niet veel moeite meer wil steken in (ontwikkeling / aanpassing van) de klassieke abonnementen.
Badge +3
Er zijn nog wel meer kleinigheden met de oude/nieuwe Mijn NS site aan elkaar geknoopt zoals nu, maar die zullen opgelost zijn zodra alles in een 'Mijn NS 2.0' jasje gegoten is.

Log maar eens uit en weer in, en ga dan naar Reishistorie (deur tot deur). Wedden dat er staat dat je geen OV-chipkaart gekoppeld hebt? En als je dan een kaart wilt koppelen dan is die al gekoppeld natuurlijk!

(Workaround) als je dan eerst even naar Mijn Producten gaat (aan de linkerkant) en even wacht.. en dan weer terug naar Reishistorie (deur tot deur) werkt het ineens wél.

Zie ook dit topic dat ik ooit geopend had daarover. Heeft wat weken gekost om via privéberichten de oorzaak boven water te krijgen. Maar de oplossing... laat dus nog op zich wachten. 😴 Het staat dus wat slordig allemaal, maar onoverkomelijk is het niet.

Edit: Link naar topic aangepast, er ontbrak een cijfertje, moest geen 5130 maar 51307 zijn 😥
Reputatie 2
Iemand kan naast een Flex nog een klassiek abonnement hebben op een andere kaart.
Zelf heb ik behalve de kaart waar Flex op staat nog een kaart met alleen een OV-fiets abonnement. Die kan ik met de andere link aanpassen of uitbreiden.

Het kan inderdaad beter aangegeven worden, maar ik heb het idee dat men niet veel moeite meer wil steken in (ontwikkeling / aanpassing van) de klassieke abonnementen.

Ja, daar stond ik niet bij stil. 😏

In dat geval bv. de tekst "flex-abonnement" en/of "klassiek abonnement" vermelden. Maar zoals @Robert B het al aangaf: alles in versie 2.0 gieten.
Reputatie 2
Er zijn nog wel meer kleinigheden met de oude/nieuwe Mijn NS site aan elkaar geknoopt zoals nu, maar die zullen opgelost zijn zodra alles in een 'Mijn NS 2.0' jasje gegoten is.

Log maar eens uit en weer in, en ga dan naar Reishistorie (deur tot deur). Wedden dat er staat dat je geen OV-chipkaart gekoppeld hebt? En als je dan een kaart wilt koppelen dan is die al gekoppeld natuurlijk!

(Workaround) als je dan eerst even naar Mijn Producten gaat (aan de linkerkant) en even wacht.. en dan weer terug naar Reishistorie (deur tot deur) werkt het ineens wél.

Zie ook dit topic dat ik ooit geopend had daarover. Heeft wat weken gekost om via privéberichten de oorzaak boven water te krijgen. Maar de oplossing... laat dus nog op zich wachten. 😴 Het staat dus wat slordig allemaal, maar onoverkomelijk is het niet.

Edit: Link naar topic aangepast, er ontbrak een cijfertje, moest geen 5130 maar 51307 zijn 😥

Inderdaad, precies zoals je het aangaf. Dan moeten snel af van dat oude jasje... 😉

Reageer