beantwoord

Weekend Vrij in combinatie met NS Flex?

Hee community!

Sinds enkele dagen heb ik een Weekend Vrij abonnement, maar toen zag ik NS Flex; klinkt super!
Ik ben echter in de war over de combinatie van voordelen en de maandelijkse prijs. Misschien kunnen jullie me verder helpen.

Een Weekend Vrij abonnement kost 33 per maand. Dit houdt onbeperkt reizen in het weekend in, maar er is ook nog 40% korting buiten de spits en 40% korting voor 3 medereizigers.
NS Flex + Weekend Vrij kost 31 euro per maand, maar hierbij staat alleen 'onbeperkt reizen in het weekend'. De extra '40% korting buiten de spits' kun je er wel voor 3 euro extra per maand bijkopen, wat een totaal van 34 euro per maand maakt, maar over de 40% korting voor 3 medereizigers wordt met geen woord gerept..
NS Flex wordt geadverteerd als een gratis service met eenmalig 10 aan euro administratiekosten voor mensen zonder abonnement, maar niet voor mensen met een abonnement va. 5 euro per maand, dus het lijkt mij een beetje vreemd om abonnementhouders die NS Flex willen dan een euro per maand meer te laten betalen voor (bijna) dezelfde voordelen? Bijna dezelfde, want over de 40% korting voor 3 medereizigers is ook nog steeds geen zekerheid op deze manier.
Het zou echter wel kunnen dat NS zo probeert wat extra geld te verdienen, want ook Dal Voordeel komt niet op hetzelfde bedrag neer: 50 euro per jaar, maar 5 euro per maand (5x12=60 euro).
Ik ben vooral gewoon benieuwd of het zich dus 'loont' om om te switchen naar NS Flex, want in principe betaal je dan dus 1 euro administratiekosten per maand om je factuur achteraf te krijgen, voor (bijna) dezelfde voordelen als met een Weekend Vrij abonnement, waarbij je buiten het weekend dus wel zelf even je saldo zou moeten opladen.

Klopt dit of kan iemand wat verduidelijking bieden?
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 september 2018, 14:15

NS Flex biedt de mogelijkheid om een abonnement na een maand op elk moment te kunnen wijzigen in een ander abonnement of op te zeggen. Het reguliere Weekend Vrij-abonnement heeft een minimale contractduur van een jaar; NS Flex Weekend Vrij is na een maand al te beëindigen. Naast het gemak van het niet hoeven laden van saldo/het reizen op rekening biedt NS Flex dus meer flexibiliteit.

Een andere mogelijkheid die NS Flex wel biedt en het reguliere Weekend Vrij-abonnement niet, is de mogelijkheid eerste klas te reizen in het weekend en automatisch tweede klas buiten het weekend. Bij een regulier Weekend Vrij-abonnement voor de eerste klas moet altijd een klassewissel worden geladen bij de kaartautomaat als men op werkdagen niet eerste klas wil reizen.

Houders van een NS Flex-abonnement kunnen ook drie mensen met samenreiskorting meenemen, daarin zit dus geen verschil.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
NS Flex biedt de mogelijkheid om een abonnement na een maand op elk moment te kunnen wijzigen in een ander abonnement of op te zeggen. Het reguliere Weekend Vrij-abonnement heeft een minimale contractduur van een jaar; NS Flex Weekend Vrij is na een maand al te beëindigen. Naast het gemak van het niet hoeven laden van saldo/het reizen op rekening biedt NS Flex dus meer flexibiliteit.

Een andere mogelijkheid die NS Flex wel biedt en het reguliere Weekend Vrij-abonnement niet, is de mogelijkheid eerste klas te reizen in het weekend en automatisch tweede klas buiten het weekend. Bij een regulier Weekend Vrij-abonnement voor de eerste klas moet altijd een klassewissel worden geladen bij de kaartautomaat als men op werkdagen niet eerste klas wil reizen.

Houders van een NS Flex-abonnement kunnen ook drie mensen met samenreiskorting meenemen, daarin zit dus geen verschil.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Het grote voordeel van NS Flex is dat je elke keer na een maand op elk moment kunt wisselen van abonnement, nooit meer saldo nodig hebt en keurig een factuur achteraf krijgt voor alles (dus ook bus, tram, metro, OV-fiets en je eigen fiets stallen).

En verder... wil je bijv. 6 weken Weekend Vrij? Geen probleem! Ga je een maandje (of langer) op vakantie? Ook prima, zet je abonnement tijdelijk stop!

Dat alles kost je 1 euro per maand extra, en voor Flex Basis en het spotgoedkope Weekend Voordeel dus eenmalig 10 euro inschrijfkosten, waarvoor je (als je dat wilt) zelfs een nieuwe ov-chipkaart krijgt ook!

En je mag 3 mensen met korting mee laten reizen, zélfs met het gratis Flex Basis!
Bedankt voor de reacties, de voordelen zijn mij nu duidelijk!

Reageer