beantwoord

Weekendvrij 1e klas combinatie met dalurenkorting door de week 2e klas mogelijk

  • 11 September 2023
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Ik heb een weekendvrij abonnement 1e klas. Buiten dit abonnement om zou ik af en toe op weekdagen met 40% korting 2e reizen in de daluren. Bij het loket werd gezegd dat dit niet mogelijk is. Tenzij ik 2 aparte OV chipkaarten heb, of iedere keer doordeweek online van reisklasse wissel. Dit lijkt mij nogal omslachtig. Is het echt niet mogelijk om op 1 OV kaart het weekendreizen voor grofweg EUR 44 af te kopen eerste klas, en buiten het weekend in de daluren automatisch 40% korting 2e klas te reizen? Indien “nee”  Als ik van reisklasse wissel op bijvoorbeeld woensdag en na mijn reis weer terugzet op 1e klas, heeft dit dan invloed op mijn weekendvrij abonnement 1e klas?

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 September 2023, 16:53

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Met Weekend Vrij op saldo is het gedoe, maar met NS Flex Weekend Vrij kan dit eenvoudig worden geregeld.

U bestelt dan NS Flex Weekend Vrij en voegt de opties “Reis 1e klas in het weekend” en “40% korting in de daluren” toe. Vervolgens kunt u als het abonnement actief is in Mijn NS de klasse instellen voor reizen buiten het weekend. Dat staat standaard volgens mij ook al op 2e klas, maar zo niet kunt u het eenvoudig aanpassen:


De gekozen instelling geldt totdat u die weer aanpast (tenzij u bij het instellen zelf al een einddatum aangeeft).

Met Weekend Vrij op saldo is het gedoe, maar met NS Flex Weekend Vrij kan dit eenvoudig worden geregeld.

U bestelt dan NS Flex Weekend Vrij en voegt de opties “Reis 1e klas in het weekend” en “40% korting in de daluren” toe. Vervolgens kunt u als het abonnement actief is in Mijn NS de klasse instellen voor reizen buiten het weekend. Dat staat standaard volgens mij ook al op 2e klas, maar zo niet kunt u het eenvoudig aanpassen:


De gekozen instelling geldt totdat u die weer aanpast (tenzij u bij het instellen zelf al een einddatum aangeeft).

Dit antwoord is nu helemaal duidelijk. Bedankt. Jammer dat ik op Schiphol hiervoor 15 minuten aan het loket moest staan, en daarna nog ongeveer een half uur met de NS klantenservice heb gebeld zonder deze duidelijkheid. Diverse keren in de wacht gestaan omdat het even nagevraagd moest worden. Gelukkig is het nu opgelost!

Reageer