beantwoord

weekenvrij ns flex

• 18 januari 2020
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 1

een vraagje ik heb weekenvrij 2 klasse ik heb nu voor 1 dag naar eerste klasse als in nou incheck word dan betaald dan toeslag boven op of is dan echt gewoon vrij ?

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 januari 2020, 17:05

Preciezer: op de factuur wordt een bedrag van (2e klas vol tarief × 0,50) × 0,6 in rekening gebracht. Ter illustratie: voor een reis van Rotterdam Alexander naar Eindhoven is dat 5,82 euro, want die reis kost 19,40 euro 2e klas vol tarief.

Gebruik je je abonnement om een dag lang veel met de trein te reizen, dan kan dat dus behoorlijk oplopen. Het is met de NS Flex-variant van Weekend Vrij helaas niet mogelijk om voor een vast bedrag een hele dag eerste klas te mogen reizen met een abonnement voor de tweede klas.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Hoi Andyret2

Het verschil tussen de 2de klas en 1e klas ritprijs zal dan in rekening worden gebracht op je eerst volgende factuur. 

Badge +3

Preciezer: op de factuur wordt een bedrag van (2e klas vol tarief × 0,50) × 0,6 in rekening gebracht. Ter illustratie: voor een reis van Rotterdam Alexander naar Eindhoven is dat 5,82 euro, want die reis kost 19,40 euro 2e klas vol tarief.

Gebruik je je abonnement om een dag lang veel met de trein te reizen, dan kan dat dus behoorlijk oplopen. Het is met de NS Flex-variant van Weekend Vrij helaas niet mogelijk om voor een vast bedrag een hele dag eerste klas te mogen reizen met een abonnement voor de tweede klas.

Reputatie 1

oke dus beste is dan volgende maand gewoon te wijzigen naar de eerste klasse dat is dan de beste opties voor weekendvrij standaard dat is dan goedkoper dan dat ik klassewissel doet als ik zo goed begrijp

Badge +3

Dat is duidelijk veel goedkoper, ja, dan mag je voor zes euro per maand extra onbeperkt eerste klas reizen in het weekend.

Reageer