beantwoord

Weergave abonnement op schermpje bij inchecken

• 8 december 2019
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Als je incheckt met je Flex Weekend Vrij, wat staat er dan op het schermpje van het incheckpoortje? Weekend Vrij? Ik zag alleen 'Flex' staan (abonnement vlak daarvoor opgehaald bij de kaartautomaat). 

icon

Beste antwoord door MoDe 9 december 2019, 00:13

Bij Flex krijg je altijd 'Reizen op Rekening' te zien, ongeacht welk abonnement je er op hebt staan.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex krijg je altijd 'Reizen op Rekening' te zien, ongeacht welk abonnement je er op hebt staan.

Reputatie 3

Als je incheckt met je Flex Weekend Vrij, wat staat er dan op het schermpje van het incheckpoortje? Weekend Vrij? Ik zag alleen 'Flex' staan (abonnement vlak daarvoor opgehaald bij de kaartautomaat). 

Hai Pauline wat @MoDe zegt klopt inderdaad maar je reist gewoon op je abonnement in weekend dat zie je terug op je factuur 

Reputatie 4

NS Flex Weekend Vrij is een abonnementsvorm die recht geeft op 100% korting in bepaalde periodes. Je reist dus altijd op rekening, maar in de periodes waarvoor je “abonnement” geldig is, krijg je 100% korting op je ritprijs. Hierdoor staat op de displays altijd “Reizen op Rekening Trein” vermeld.

Badge +3

Poortjes en paaltjes hebben geen tijd om te checken ‘momentje aub, uw gegevens worden opgehaald’ welk Flex abonnement je op dat moment hebt.

Die zeggen dus gewoon ‘Reizen op Rekening’ (want dat staat als enige op je kaart en kunnen ze meteen zien) en dan zoekt het systeem later wel uit waar je recht op had op dat moment.

Van die melding zouden ze nog ‘NS Flex’ kunnen maken… maar meer weten die dingen echt niet. :thinking: Via Mijn NS (website, niet in de app) kan je het natuurlijk prima zien allemaal.

Het grote voordeel van Flex is dat je wijzigingen niet meer op hoeft te halen bij een automaat (om het op je kaart te zetten).

Reputatie 5
Badge

Het allergrootste voordeel is natuurlijk dat je na 1 maand per dag kan wisselen of aan/uitzetten.

Werkt verder vrijwel hetzelfde als NS-business, ook daar krijg je niet te zien welk type ABO actief is.

Maar het is wel een instinker voor mensen die bvb. precies vanaf 8.55 of 18.25 gratis willen reizen en niet heel strak opletten.

Reageer