beantwoord

wekend vrij

• 1 februari 2020
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Ik zal  zaterdag en zondag naar Amsterdam  gaan vanaf 2 februari tot 7 maart 

dus ik denk dat de aanbieding (wekend vrij) is goed voor mij.

Daar heb ik gelezen dat ik moet 32€ per maand betalen voor 2e klas of 38€ voor de 1st klas.

Ik vraag me af of ik die aanbieding alleen voor een maand gebruiken ...want ik nodig het allen deze mand ...Kan dat ??? of ik meot tot een jaar betalen ....en als ik En als het is geactiveerd, wanner kan ik het dan gebruiken?

icon

Beste antwoord door Robert B 1 februari 2020, 22:28

Welkom bij de NS Community @MasaHadros !

Flex Weekend Vrij kost €31 per maand (€37 voor 1e klas) zonder korting doordeweeks en is na een maand opzegbaar (bijv. omzetten naar Flex Basis zonder abonnement). Zie hier voor alle opties.

Met Flex Weekend Vrij kan je dan maar liefst 5 weekenden vrij reizen (als je het in laat gaan op een zaterdag), en als je 2 februari kiest dan kan je dus ook nog het weekend van 29-2 en 1-3 vrij reizen (29 dagen dus want Flex gaat per kalendermaand).

Voor 7 maart zal je dan moeten betalen, maar als je het ergens in de week van 2 maart omzet naar Flex Weekend Voordeel (€2 voor een maand) kan je op 7 maart met 40% korting reizen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Beetje laat want een ov kaart aanvragen duurt 1 tot 2 weken.

Reputatie 7
Badge +1

Als u een NS Flex abonnement kiest kunt het abonnement ook voor een maand (30 dagen) afsluiten. De €32 (2e klas) of €38 (1e klas) is dus de prijs voor 1 maand. Na een maand kunt u het abonnement wijzigen in bijvoorbeeld NS Flex zonder abonnement en betaalt u daarna €0.

Zodra het abonnement besteld is kunt het u het ongeveer 30 minuten later ophalen mits u al een persoonlijke OV-Chipkaart heeft. Als u een nieuwe OV-Chipkaart heeft besteld bij het abonnement krijgt u die binnen 1 week thuis en kunt het abonnement pas dan gebruiken. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @MasaHadros !

Flex Weekend Vrij kost €31 per maand (€37 voor 1e klas) zonder korting doordeweeks en is na een maand opzegbaar (bijv. omzetten naar Flex Basis zonder abonnement). Zie hier voor alle opties.

Met Flex Weekend Vrij kan je dan maar liefst 5 weekenden vrij reizen (als je het in laat gaan op een zaterdag), en als je 2 februari kiest dan kan je dus ook nog het weekend van 29-2 en 1-3 vrij reizen (29 dagen dus want Flex gaat per kalendermaand).

Voor 7 maart zal je dan moeten betalen, maar als je het ergens in de week van 2 maart omzet naar Flex Weekend Voordeel (€2 voor een maand) kan je op 7 maart met 40% korting reizen.

Reputatie 5
Badge

Met FLEX hoef je niet precies na 1 maand te wijzigen, dat KAN. Als je dus net wat langer die reis moet maken, kan je weekendFLEX pas stopzetten na de laatste reis (naar basis=0). Dan betaal je bvb nog 1 week extra (je betaalt wel een maand vooraf, maar krijgt restitutie over het niet gebruikte periode). Dus dat is ca 8 eur voor 1 week (afgerond). Zal net ietsje goedkoper zijn als retour met korting en die 2 eur extra voor dit vrij korte stukje. Of misschien vind je dan treinreisjes wel zo leuk dat je nog wat langer ervan gebruik maakt en wat andee plaatsen bezoekt. Dat is dan spotgoedkoop. 

Badge +3

Oh ja, je kunt ook inderdaad een weekje extra Flex Weekend Vrij aanhouden en daarna pas pauzeren.

Ligt een beetje aan de afstand wat dan het gunstigst is, 8 euro extra betalen of 40% korting (plus die €2 voor Weekend Voordeel) besparen op je reiskosten op 7 maart.

Ik denk dat het idee van @bahnrider beter is, tenzij je afstand (retour) naar Amsterdam heel kort is.

Reageer