Ik heb ns flex voor €0,- per maand, kan ik dan met korting reizen en kunnen 2 medereizigers dan ook met korting reizen?
nee omdat want jij hebt geen abbonnement tenzij je abonnement aanzet ns flex dan mogen 2 personen met mee reizen korting
NSFlex voor nul euro is niet meer dan een optie dat u uw reizen met Flex achteraf kunt betalen. Het is geen abonnement dat u rechten geeft, bijvoorbeeld op kortingen. U kunt dus ook geen mensen meenemen met samenreiskorting. Dat zou ook wat raar zijn, u betaalt zelf niet voor een kortingsabonnement, en dan zouden uw samenreizigers die korting wel hebben.
Het kan wel als u een FlexDavoordeel neemt voor 5 euro per maand. Dan heeft u korting tijdens de daluren en mag u ook mensen meenemen die dan recht hebben op samenreiskorting. Dat kan al snel dik uit en is legaal.
Let er wel op dat degenen die met u meereizen als u FexDalvoordeel heeft, wel voor het inchecken samenreiskorting op hun kaart zetten. Die samenreiskorting geldt voor één rit, dus niet voor een dag. Samenreiskorting 2x is een handige oplossing als u heen en terug reist, dat doen de meesten.
Welkom bij de Community, Tristanc.
Zoals Andyret2 en Thom al aan hebben gegeven krijg je met NS Flex zonder abonnement (€ 0) geen korting en is ook Samenreiskorting niet mogelijk. Wanneer je bijvoorbeeld NS Flex Dal Voordeel voor € 5 per maand afsluit krijg je wel korting in de daluren en mogen er maximaal 3 mensen met je meereizen met korting in de daluren Je medereizigers dienen dan zelf een OV-chipkaart te hebben waar zij Samenreiskorting op kunnen laden bij de automaat. Indien ze geen eigen kaart hebben kan er online een E-ticket (enkele reis of retour) met Samenreiskorting worden gekocht.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.