welk kaartje moet ik kopen bij ns flex weekend voordeel | NS Community
beantwoord

welk kaartje moet ik kopen bij ns flex weekend voordeel

  • 24 March 2022
  • 7 reacties
  • 988 Bekeken

Vanaf 3 april ga ik maandelijks 1 weekend reizen. Hiervoor heb ik een ns flex weeweekend voordeel abonnement afgesloten. Welk kaartje moet ik kopen, zodat ik met mijn abonnement kan reizen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 March 2022, 15:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Eric1982053,

Als je een Weekend Voordeel-abonnement hebt, hoef je geen kaartjes meer te kopen. Je checkt in en uit met je OV-chipkaart. Maandelijks krijg je een factuur met daarop de abonnementskosten voor de volgende maand en de kosten voor de gemaakte reizen van de afgelopen maand. Het totaalbedrag wordt automatisch van je bankrekening afgeschreven.

Dat was me niet helemaal duidelijk.

Dank je wel voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +4

Ik weet niet hoe groot de afstand is die u gaat reizen, maar als die fors is, kan een Weekendvrijabonnement voor 31 euro al uit. Bovendien heeft u de overige weekenden dan ook vrij reizen.

Bedenk dat u nu alleen met korting reist en nog wel het gereduceerde tarief moet betalen.

Ik wil woensdag rond 17.00 van rotterdam cs naar Utrecht reizen 1e klas en 1 persoon meenemen. Kan ik samenreiskorting instellen ?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Racola790,

Samenreiskorting is alleen geldig als je een kortingsabonnement hebt en in de daluren incheckt. Je zult dan dus vóór 16 uur of na 18.30 uur moeten inchecken. Na het inchecken moet je binnen 30 minuten gaan reizen. Dus rond 17 uur vertrekken is niet mogelijk.

Bovenstaande geldt overigens alleen als de medereiziger Samenreiskorting op zijn/haar OV-chipkaart activeert. Als hij/zij met een e-ticket met Samenreiskorting reist, mag hij/zij zich tijdens de spits niet in de trein bevinden, ook niet als er vóór 16 uur is ingecheckt.

Reputatie 4

Samenreiskorting mag je wel mee in de trein zitten tijdens de spits. Het incheckmoment telt. 

 

Grooepsticket mag dat niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting mag je wel mee in de trein zitten tijdens de spits. Het incheckmoment telt. 

Samenreiskorting is ook als eticket verkrijgbaar en dan mag je er niet mee in de spits in de trein zitten. Met een eticket kun je niet inchecken. Voor alle daluren kaartjes geldt dat als het een eticket is, je niet tijdens de spits in de trein mag zitten, of het nu een groepsticket is of een Samenreisticket of Vroegboekticket. 

Reageer