beantwoord

Welke klasse reis ik nu?

• 12 april 2019
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb op mijn kaart NS-Flex. Weekend-vrij eerste klas en daluren 40% korting 2e klas. Maar nu kwam ik erachter dat mijn app iets anders aangeeft dan de website. Op de website staat dat ik 2e klasse reis, en op de app staat dat ik 1e klasse reis. De kaartautomaat geeft ook 1e klasse aan.

28 maart heb ik het laatst buiten het weekend gereisd en daar stond 2e klasse bij de afrekening. Vanmiddag weer een klein stukje gereisd, naar ik hoop 2e klasse, maar dan klopt de app niet. En als het 1e klasse is, dan klopt de website van "mijn ns" niet. Of doe ik iets fout?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 april 2019, 21:03

Doordat je in feite beide klassen op je kaart hebt staan is het complex. Tijdens de periodes waarin je vrij reist, dus tussen vrijdagavond 18:30 en maandagochtend 06:30, reis je 1e klas. Daarbuiten reis je 2e klas. Zoals in je eerste screenshot is aangegeven heeft de klassenwissel geen effect op de periode waarin je vrij mag reizen. Je mag er dan ook vanuit gaan dat je volgens bovenstaande regels reist tenzij jij de klasse hebt aangepast.
Bekijk origineel

1 reactie

Doordat je in feite beide klassen op je kaart hebt staan is het complex. Tijdens de periodes waarin je vrij reist, dus tussen vrijdagavond 18:30 en maandagochtend 06:30, reis je 1e klas. Daarbuiten reis je 2e klas. Zoals in je eerste screenshot is aangegeven heeft de klassenwissel geen effect op de periode waarin je vrij mag reizen. Je mag er dan ook vanuit gaan dat je volgens bovenstaande regels reist tenzij jij de klasse hebt aangepast.

Reageer