wie heeft advies? | NS Community
beantwoord

wie heeft advies?

  • 6 November 2021
  • 3 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2

Wanneer is het slim om een flex abonnement ‘tijdelijk’ te wijzigen?

Soms reis ik weinig ivm vrije dagen. Best zonde om dan een abonnement ‘flex altijd voordeel’ te hebben.

Heeft iemand daar ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Maxime NS 6 November 2021, 16:24

Bekijk origineel

3 reacties

Tjsa, dat is aan jezelf natuurlijk. Als je het wijzigt naar NS Flex zonder abonnement dan kan je het daarna weer per elk gewenst moment laten wijzigen naar NS Flex Altijd Voordeel, maar dan heb je dat wel vervolgens weer minstens 1 maand. 

Hangt helemaal af van je persoonlijke situatie.

Als je wijzigt naar Flex Basis mag je altijd meteen naar een ander betaald abonnement wijzigen. Dus als je denkt een tijdje weinig tot nooit te reizen kun je via Mijn NS Flex 'Altijd Voordeel' altijd 'uitzetten' op Basis/zonder abonnement en bij verandering(en) meteen weer switchen.

Als je wijzigt naar bijvoorbeeld Dal of Weekend Voordeel of elk ander betaald abonnement moet je weer een maand wachten voor je opnieuw mag wijzigen. Via de klantenservice zou je altijd moeten kunnen upgraden naar een duurder abonnement, maar dat is wat meer gedoe. (Ik heb dat bovendien nergens op de website van NS terug kunnen vinden.)

Dal en/of Weekend Voordeel zet ik persoonlijk bijvoorbeeld nooit uit, omdat het gemak om zelf via Mijn NS te kunnen switchen niet opweegt tegen 2-5 euro besparing per maand. Altijd Voordeel zou ik wel downgraden afhankelijk van mijn reispatroon.

Reputatie 7
Badge +1

In het algemeen is dat Alt Vrdl bijna nooit een goede keus. Als je wat meer reist en steeds wisselende trajecten, kijk naar de onbeperkt reizen kaarten.

Reis je geregeld, mogelijk niet dagelijks hetzelfde traject, bekijk dan de prijs van TrajectVrij

Reis je vrij weinig-hooguit 2-3x p. wk, kijk dan vooral of je met tijden kan schuiven en zo veel mogelijk buiten de spits de reis beginnen.

Reageer