beantwoord

Wijzigen NS Flex

Hoi,

Ik heb deze maand NS Flex genomen met een altijd vrij abonnement. Volgende maand zal ik dit abonnement niet meer nodig hebben, dus keek ik in mijn account of ik dat alvast kon regelen. Nu komt hier de melding te staan dat ik pas iets kan wijzigen vanaf 24-10 (dit is dan een maand na de ingangsdatum). Ik vind het prima om het dan te doen, maar loopt dan het abonnement niet automatisch weer een maand door? Want dat wil ik juist voorkomen...
icon

Beste antwoord door Robert B 16 oktober 2018, 21:41

Elke wijziging in NS Flex is per direct, dus je kunt (nog) geen datum in de toekomst kiezen helaas, zelfs niet als je op 23-10 zegt ''morgen, want ik wil geen nieuwe maand per 24-10" :(

Je zult dus in eerste instantie de maand van 24-10 tot 23-11 voor je kiezen krijgen (plus bijbehorende factuur en incasso). Gelukkig krijg je dan met je volgende factuur (die van 24-12) de ongebruikte dagen terugbetaald.

Leuk kerstcadeautje, maar kan inderdaad handiger. Ik heb het al aangegeven in deze reactie, maar nog geen antwoord hoe NS daarmee om gaat gaan.

@Trein-D Voor een wijziging in een eenmaal actief Flex abonnement hoef je nooit meer naar een automaat. Alles wordt op de achtergrond afgehandeld.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Volgens mij niet. Maar je moet wel zorgen dat je het afgezegde product (je abbo) ophaalt bij een NS automaat. Anders loopt het afgezegde abonnement sowieso door.
Ben je je daar van bewust?
Badge +3
Elke wijziging in NS Flex is per direct, dus je kunt (nog) geen datum in de toekomst kiezen helaas, zelfs niet als je op 23-10 zegt ''morgen, want ik wil geen nieuwe maand per 24-10" :(

Je zult dus in eerste instantie de maand van 24-10 tot 23-11 voor je kiezen krijgen (plus bijbehorende factuur en incasso). Gelukkig krijg je dan met je volgende factuur (die van 24-12) de ongebruikte dagen terugbetaald.

Leuk kerstcadeautje, maar kan inderdaad handiger. Ik heb het al aangegeven in deze reactie, maar nog geen antwoord hoe NS daarmee om gaat gaan.

@Trein-D Voor een wijziging in een eenmaal actief Flex abonnement hoef je nooit meer naar een automaat. Alles wordt op de achtergrond afgehandeld.
Reputatie 7
Ooh! Weer wat nieuws geleerd. 😌
Hoi Carr04,

Welkom bij onze NS Community! Je kunt het inderdaad per 24-10 dan wijzigen naar een andere variant. Doordat je het wijzigt zorg je er dus voor dat het niet automatisch doorloopt. Per/na 24-11 kun je dan weer dagelijks wijzigen naar een andere variant eventueel.
@Trein-D @Robert B Thanks voor jullie snelle reactie. Wat gek inderdaad dat ik uiteindelijk eind december mijn geld weer terug ga zien.. maar goed, ik kan dus wel echt mijn abonnement stopzetten en dat is wel het belangrijkste.

@Iris NS Jij gaat verder niet in op de reactie van @Robert B, maar kun je dit wel bevestigen? Ik hoop natuurlijk dat de NS zijn zaken inmiddels iets beter op orde heeft en zijn klanten niet automatisch een maand factureren terwijl ze claimen dat je per maand je abonnement kunt wijzigen...
Op dit moment werkt het inderdaad zo Carr04. Je betaald je abonnement vooruit. Vervolgens kun je jouw abonnement tijdens de eerste maand nog niet wijzigen. Op de eerste dag dat je dat wél kan doen, is de tweede maand van je abonnement dus al ingegaan, wat ook inhoud dat je voor die tweede maand van je abonnement al vooruit moet betalen. NS Flex is een nieuw product en we zijn dan ook constant bezig met verbeteringen hiervan.
Badge +3
Overigens las ik dat wijzigingen in Flex na 30 dagen mogelijk zijn. Ik was van mening dat het per datum van de maand was.

Dus na een 'wijziging' per bijv. 3 oktober zou je al op 2 november weer kunnen aanpassen? 🤔Ik zal dit ook even vragen in de grote Flex en Reizen op Rekening topics.

Reageer