beantwoord

Wijzigen NS Flex buiten nederland niet meer via website mogelijk

• 14 september 2020
  • 8 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 2

Hoi allen, ik was door corona zeker een half jaar niet meer onderweg in nederland en had mijn NS Flex voor die tijd op 40% korting in het weekeind veranderd (2€ per maand, ik dacht als er toch noch een mogelijkheid is heb ik tendminst nog 40% korting). Dit ging via de website zonder probleem.

Nu wilde ik eind augustus mij ns flex weer op weekeind vrij 1e klas zetten en probeerde dat opnieuw via deze website. Maar nee, komt een of ander adres verificatie systeem die er helemaal niet blij mee was dat ik geen nederlandse postcode had.

Ik de klantenservice gebeld, die hebben alles netjes opgelost, kwartier later bevestigings sms en ik kon op pad. 

Ik begrijp wel dat het nl postcodesyteem erg praktisch is en ns flex eigenlijk ook niet voor buitenlanders bedoeld is, maar echt flexibel wordt ns flex door zo een postcode-slachboom ook niet.

Weet niet of dit al bekend is, als niet graag even doorgeven dat bij ns flex accounts met als Land “Duitsland” de nl postcodecheck niet werkt en niet verplicht getest wordt op de website.

(Ik krijg sinds begin van het jaar ook geen spoor magazine meer, maar dat is zeker een ander verhaal)

Groet

Ulrich

icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 september 2020, 17:41

Goedemiddag Ulrich_Cloos en welkom bij de NS Community!

Ik ben het zelf nog niet eerder tegengekomen en ook mijn collega durven er weinig over te zeggen in hoeverre dit bekend is al een fout/storing of dat het een bedoeld gevolg is van hoe NS Flex werkt. We gaan het in ieder geval doorgeven aan onze NS Flex afdeling zodat het onderzocht kan worden.

Vaak helpt het daarbij wel om meteen voorbeelden te kunnen leveren, zou je mij daarvoor je voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres kunnen sturen in een privébericht?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge

Dat blad Spoor is nog begin dit jaar verstuurd (althans in NL) en daarna niet meer-hoewel er wat berichten zijn dat vorige week opnw een versie zou zijn gepost met als vraag of men toch maar niet liever online zou wensen te ontvangen. In de tussentijd is het niet verschenen, vanwege het langdurige NL advies tot enkel reizen als strikt noodzakelijk. Also das könnte möglich dies erklären. Er waren altijd veel klachten over de coupons die meestal als 2=1 gelden en niets voor alleengaanden bevatten.

Voor je grotere problem zal toch echt NS en al die techneuten moeten antwoord geven.

Geheel terzijde: is dat woord ´slachtboom´ google translate uit Deutsch of is dat zelfbedacht? Nog nooit gehoord/gezien, maar wel erg treffend.

Goedemiddag Ulrich_Cloos en welkom bij de NS Community!

Ik ben het zelf nog niet eerder tegengekomen en ook mijn collega durven er weinig over te zeggen in hoeverre dit bekend is al een fout/storing of dat het een bedoeld gevolg is van hoe NS Flex werkt. We gaan het in ieder geval doorgeven aan onze NS Flex afdeling zodat het onderzocht kan worden.

Vaak helpt het daarbij wel om meteen voorbeelden te kunnen leveren, zou je mij daarvoor je voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres kunnen sturen in een privébericht?

Reputatie 2

heet dat niet slach(t)boom bij een spoorwegovergang. het was een zelfbedacht iets. Op nieuwssites met premium content heb je in het duits een bezahl-schranke, en hier bij ns ging het niet om een betaling maar om een postcodecheck. Google had er in dit geval niets mee te maken.

Reputatie 2

Ik heb de gegevens ter controle gestuurd. Misschien dat voor anderen de website iets aangepast kan worden. Voor mij is het gelukkig telefonisch goedgekopen en hopen we allen dat er niet nog een lockdown komt.

Groet

Ulrich

Ik heb de gevraagde gegevens ontvangen en heb de situatie doorgestuurd naar onze NS Flex afdeling zodat het onderzocht kan worden.

Badge +3

Het wijzigen van Flex is onlangs veranderd inderdaad.

Je wordt nu standaard naar de webshop geleid, met je gegevens vooraf ingevuld, en daar struikelt het systeem over.

Zo was er ook een jongere die het in de begintijd gelukt was om Flex te bestellen en wijzigen nooit een probleem geweest, maar nu ineens tegen een leeftijdcheck aanliep. Hij was zelf de contracthouder dus kon alleen wijzigen via de klantenservice. Normaal moet een volwassene dat doen voor een minderjarige.

Badge +3

SPOOR wordt tegenwoordig digitaal verstuurd (laatste versie 4 september) naar mensen die bij hun voorkeuren voor Notificaties en updates e-mail aan hebben staan.

Mensen die alléén Post als voorkeur aan hebben staan krijgen nog de papieren versie (laatst ontvangen 5 september meen ik, via een account die op alleen post staat).

Reputatie 2

Je wordt nu standaard naar de webshop geleid, met je gegevens vooraf ingevuld, en daar struikelt het systeem over.

Hoi Robert,

goed je weer eens te lezen. :thumbsup_tone1:

Opzich maakt het mij niet uit waar je naartoe verwezen wordt. De klantenservice kan immers ook aan de combinatie van mij duitse postcode en huisnummer mij vinden. Als je een klantaccount met een land anders dan nederland hebt, moet de website net zo intelligent zijn, dan geen nederlandse postcodecheck te doen. met belgen heb je immers hetzelfde probleem, ook hebben die dan wel 4 cijfers alleen geen letters. 

Tevens vond de website ook mijn telefoonnummer niet leuk. Ik kan er wenig aan doen dat die uit 11 cijfers bestaat. Ook hier moet de website zo slim zijn om of +49 automatisch aan te bieden of geen controle op 10 cijfrige telefoonnummers te doen.

Volgens mij is het alleen een if of een select case die er in de code tussen moet….

Goed jij bent niet van de techniek, maar ik wilde mijn idee hierover toch kwijt.

Groet Ulrich

Bedankt voor de tip met de online versie, moet mijn mails dan maar checken

Reageer