Graag wil ik mijn flex weekend vrij abo wijzigen naar flex basis (want de komende tijd geen tijd om te reizen in de weekenden).Ik krijg echter meerdere foutmeldingen, waarvan 1 dat mijn geboortedatum op de OV Chipkaart niet overeenkomt met die in NS (gecheckt en is wel gelijk, raar dus) en de melding: ’Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.’
Ook wordt er 10euro kosten berekend, maar ik las in een ander topic al dat dit uiteindelijk niet doorberekend zal worden. Klopt dat? Ik kan de bestelling/wijziging echter niet afronden door de andere 2 meldingen. ERROR: E101 en ERROR: E103.
Wat te doen?
Je kunt het beste telefonisch via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.
Hoi
Inderdaad heel vreemd dat u die meldingen krijgt. Ik neem aan dat u vanuit uw bestaande abonnement kiest voor wijzigen en niet een nieuw Flex Basis abonnement afsluit voor die bestaande persoonlijke OV-chipkaart?
Ik heb het zojuist voor mezelf geprobeerd, maar ik krijg die meldingen (gelukkig) niet.
Het advies van
Over die € 10,00: dat wordt niet in rekening gebracht als u wijzigt vanuit Flex Weekend Vrij naar Flex Basis. Ze worden in eenmalig in rekening gebracht als u nog geen NS-abonnement heeft.
Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd wat er aan de hand is, kunt u dat aub hier ook even laten weten en hoe het is opgelost?

Ik heb er ook last van:Gek genoeg is mijn geboortedatum sinds mijn geboorte niet meer veranderd, dus ik vermoed dat het echt aan de website ligt . Ik wil geen nieuwe ov chipkaart want dat kost best wel veel tijd om die weer met automatisch opwaarderen te registreren (post), geld terug oude etc etc
Hoi
Het zou ook gewoon moeten werken als u uw Flex abonnement wilt wijzigen van bijvoorbeeld Flex Weekend Vrij naar Flex basis (wel moet u het te wijzigen abonnement een maand hebben).
Heeft u er toevallig al contact over gehad met de NS Klantenservice (bijvoorbeeld bellen naar +31-30-7515155 (voor dit soort zaken zijn ze bereikbaar 07.00-23.00)?
Op deze Community proberen reizigers andere reizigers te helpen, maar we kunnen niet bij elkaars gegevens.
Kunt u aub laten weten hoe het is afgelopen en of het is opgelost voor u nadat u contact heeft gehad? Alvast bedankt, want daar hebben ook andere meelezers iets aan.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.