beantwoord

Wijziging NS Flex

• 30 november 2019
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag weten hoe ik het besten mijn NS Flex abonnement kan veranderen.Mijn vacature datum is de 26e van de maand en ik heb vandaag (30 November) mijn abonnement veranderd van Altijd Vrij naar Altijd Voordeel; dit kan maar een keer per maand.

Hoeveel moet ik dan betalen voor de maan December (alleen 25 euro?!) en voor welke datum moet ik mijn abonnement weer veranderen wil ik begin januari weer naar altijd vrij? 

Dank,

Kas

icon

Beste antwoord door Thom 30 november 2019, 19:38

Als u een wijziging heeft gedaan, kunt u dit pas na een maand weer veranderen. De rekening bij Flex heeft altijd twee delen. U betaalt het abonnement vooruit en de gemaakte kosten achteraf in één rekening. Het hangt er vanaf of u op tijd was met de wijziging, als u te laat was wordt het bedrag van het oorspronkelijke abonnement afgeschreven en als dit duurder was, wordt het in de loop van de maand teruggestort.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een wijziging heeft gedaan, kunt u dit pas na een maand weer veranderen. De rekening bij Flex heeft altijd twee delen. U betaalt het abonnement vooruit en de gemaakte kosten achteraf in één rekening. Het hangt er vanaf of u op tijd was met de wijziging, als u te laat was wordt het bedrag van het oorspronkelijke abonnement afgeschreven en als dit duurder was, wordt het in de loop van de maand teruggestort.

Badge +3

Als je maandelijkse factuurdatum de 26e is, en je op de 30e wijzigt van Altijd Vrij naar Altijd Voordeel, dan:

• Krijg je binnenkort een tussentijdse creditfactuur met daarop 30 november t/m 25 december voor je (reeds betaalde of nog te incasseren) Altijd Vrij. Dat zal ca. -€300 zijn.
  • Minus de kosten voor Altijd Voordeel van 30 november t/m 25 december (ca. €21)
  • Worden al je treinreizen op 30 november (en daarna natuurlijk) berekend op tarief van het nieuwe abonnement.
  • Mochten treinreizen op 30 november vóór het tijdstip van de wijziging je ineens kosten opleveren (die tellen nog als Altijd Vrij volgens de voorwaarden van NS Flex) dan kan je die terug claimen.
  • Krijg je 26 december de gebruikelijke maandfactuur voor je reiskosten (plus €24 voor de volgende maand Altijd Voordeel).
  • Kan je op (of na) 30 december weer wijzigen.

Reageer