beantwoord

Wijziging rekeningnummer NS Flex

Beste NSflex team,

Kort na aanmelding voor NS Flex in combinatie met Dal Voordeel Abonnement van 5€/m kreeg ik een email met de mededeling dat het automatische incasso was gestorneerd. Dit was omdat een oud rekeningnummer werd gebruikt voor het incasso wat al een tijdje buiten gebruik is. Het bleek niet mogelijk om in MijnNS mijn rekeningnummer te wijzigen. Na telefonisch contact op 14 juni werd mij verteld dat het in orde gemaakt zou worden. Ik heb telefonisch mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven (die trouwens wel al bekend was bij NS omdat mijn automatisch opladen ook vanaf die rekening gebeurde) en die zouden doorgevoerd worden. Nu is de 5 euro nog niet afgeschreven en is mijn rekeningnummer (naar mijn weten) ook nog niet gewijzigd. In de betalingsherinnering werd ik gewaarschuwd dat de betaling voor 21-6 volbracht moest zijn, en dat er anders een incassobureau ingeschakeld wordt. Telefonisch is mij echter verzekerd dat ik niet zelf hoefde te betalen, maar dat het via automatisch incasso geregeld zou worden. Graag zou ik de status van deze situatie hebben, en graag ook de zekerheid dat mijn huidige abonnement niet wordt opgezegd.

Vriendelijke groet,
Jelle
icon

Beste antwoord door Jouke NS 22 juni 2018, 17:12

In dit geval heb ik jkjelle geadviseerd de acceptgiro die hij binnenkort ontvangt te gebruiken om het openstaande bedrag te betalen. Daarnaast ga ik er alsnog voor zorgen dat het rekeningnummer bij zijn NS Flex-abonnement correct in ons systeem komt te staan.

Voor de meelezers: Via Mijn NS is het mogelijk om je rekeningnummer te wijzigen. Mocht dit niet lukken of je komt hier niet uit, neem dan contact op met onze Klantenservice. Per situatie gaan we dan kijken wat er nodig is om het alsnog op te lossen.

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo jkjelle en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je nieuwe rekeningnummer niet direct op de juiste manier bij ons verwerkt is en je hierdoor een herinnering hebt ontvangen. Ik wil graag vaststellen dat dit allemaal alsnog goed wordt opgepakt, kun je mij hiervoor een privébericht sturen met je naam, adres, kaartnummer, geboortedatum en e-mailadres? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor stuur bericht.
In dit geval heb ik jkjelle geadviseerd de acceptgiro die hij binnenkort ontvangt te gebruiken om het openstaande bedrag te betalen. Daarnaast ga ik er alsnog voor zorgen dat het rekeningnummer bij zijn NS Flex-abonnement correct in ons systeem komt te staan.

Voor de meelezers: Via Mijn NS is het mogelijk om je rekeningnummer te wijzigen. Mocht dit niet lukken of je komt hier niet uit, neem dan contact op met onze Klantenservice. Per situatie gaan we dan kijken wat er nodig is om het alsnog op te lossen.
Jaa heel fijn advies,
maar ik vind het allemaal maar ontduidelijk.
dan bel je na klantenservice en dan geven ze aan ja met een flex abonnement kan je alleen online wijzigen. Vervolgens geef ik aan dat het mij niet lukt. Dan moet ik het nog een keer proberen omdat er wel eens storing is. Maar naar paar keer proberen willen ze het misschien wel telefonisch wijzigen.... dus waarom niet direct als het wel kan... mag niet maar toch weer wel alleen moet je eerst alles zelf uitzoeken.
Officieel gesproken kunnen wij het rekeningnummer van NS Flex alleen wijzigen wanneer je een buitenlands rekeningnummer wilt doorgeven. Wanneer je gewoon een nieuw binnenlands rekeningnummer wilt doorgeven kunnen wij dit niet voor je verwerken. Waarom er in jouw situatie van deze procedure is afgeweken weet ik niet, Elisevanloo.
Badge +3
Dat ze het niet zomaar telefonisch willen wijzigen is omdat er eigenlijk een iDeal betaling van € 0,01 moet plaatsvinden ter controle. Dat is dan tevens je incassomachtiging.

Op zich kan het dus wel, maar zelfs bij buitenlandse rekeningen is het erg lastig. Zie bijv. dit recente topic. Ze doen het dus blijkbaar alleen bij hoge uitzondering dus. Een tijdelijke storing in Mijn NS zal dus geen reden zijn. 🤔

Reageer