beantwoord

Wisselen van abo in NS flex

• 25 maart 2019
  • 7 reacties
  • 545 Bekeken

Hoi, ik wil mijn abo wisselen binnen NS flex. Wat is dan de ingangsdatum van het nieuwe abonnement? Als mij maand voorbij is van het vorige abonnement? (7 april) Of de datum waarop ik de wijziging aanvraag? (vandaag)? Er staat nergens iets over een ingangsdatum als ik het wil wijzigen.
Groeten!
icon

Beste antwoord door dennisg 25 maart 2019, 11:24

@Hoevetisdat,

Als je nu de wijziging doet, dan duurt het ongeveer 15 minuten voordat het volledig verwerkt is. Als het goed is krijg je dan een mail van. En dan zit je er dus weer voor een periode van 30 dagen aan vast.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Hallo @Hoevetisdat,

Heb je op 7 maart het huidige abonnement aangevraagd? Zo ja, dan kun je pas per 7 april je abonnement veranderen en elke dag daarna.

Mocht je daarna het abonnement willen wijzigen gaat dit direct in en zit je weer 30 dagen vast aan het abonnement wat je dan hebt.
@dennisg Nee mijn huidige abonnement loopt al vanaf 7 november 2018. Betekent dat dat mijn nieuwe abonnement dan per vandaag in gaat?
Reputatie 4
@Hoevetisdat,

Als je nu de wijziging doet, dan duurt het ongeveer 15 minuten voordat het volledig verwerkt is. Als het goed is krijg je dan een mail van. En dan zit je er dus weer voor een periode van 30 dagen aan vast.

Hoe zit het met het resterende,  vooruitbetaalde abonnementsgeld? Wordt dit verrekend met je nieuwe abonnement?

Badge +3

U krijgt het teveel betaalde abonnementsgeld op uw rekening teruggestort. Het wordt niet verrekend met een NS Flex-factuur.

Badge +3

Er wordt meestal een tussentijdse (Flex stijl) factuur opgemaakt waarbij je inderdaad als je geld terug krijgt dit binnen enkele dagen op je rekening hebt, of als je bij moet betalen een tussentijdse incasso volgt voor het deel van de maand tot je volgende vaste factuur.

Dit gaat niet altijd even vlekkeloos, maar anders wordt het wel via de volgende maandfactuur verrekend. Let vooral niet te veel op het ‘kostentellertje’ in Mijn NS want bij abonnementswisselingen klopt daar soms (tijdelijk) weinig van.

Badge +3

Mijn bericht geldt als u van een klassiek reizen op saldo-abonnement overstapt op NS Flex. Robert heeft gelijk als u al een NS Flex-abonnement hebt en dan wisselt naar een ander NS Flex-abonnement.

Reageer