beantwoord

Zichtbaarheid NS Flex abonnement bij poortjes en paaltjes

• 7 september 2018
  • 5 reacties
  • 271 Bekeken

Hoi, ik heb een vraag m.b.t. NS Flex. Ik had een weekendvrij abonnement bij jullie maar ben sinds 4 sept. overgestapt met mijn kaart op Flex met een weekend vrij abonnement hieraan verbonden. Na het ophalen van mijn NS flex abbo kan ik op de incheckzuilen en kaartjesautomaat niet zien dat ik een weekendvrij abbo heb (en 40 procent korting in daluren) terwijl dit vroeger altijd stond aangegeven dat je dit abbo hebt. Het staat wel online op mijn profiel dat ik dit abbo heb maar op de kaartjesautomaat bijv. niet, dus ik vraag me af of het er nu wel goed op staat geladen en ik er dus dit weekend gewoon gebruik van kan maken?
icon

Beste antwoord door Robert B 7 september 2018, 16:05

Bij NS Flex staat op de kaart altijd Reizen op Rekening als product. Het Weekend Vrij is daar administratief aan gekoppeld. Poortjes/paaltjes en automaten zullen dat ook zo tonen.

Vandaar dat je ook (telkens na een maand) zo simpel kunt wisselen van abonnement, en dat ook niet meer bij een kaartautomaat hoeft te bevestigen. Elke wijziging die je (vanuit Mijn NS) doet is per direct actief.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat u dit het beste even kunt navragen bij Klantenservice. 030 7515155.
Reputatie 5
Badge
Ik had dezelfde vraag gesteld, waarop @Tochjo deze reactie gaf:

Ja, de conducteur kan dat wel zien (zeg ik uit ervaring met NS Flex Dal Vrij 1e klas). Die informatie wordt door het controleapparaat van de conducteur via een dataverbinding opgehaald.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066/index4.html#post345664
Badge +3
Bij NS Flex staat op de kaart altijd Reizen op Rekening als product. Het Weekend Vrij is daar administratief aan gekoppeld. Poortjes/paaltjes en automaten zullen dat ook zo tonen.

Vandaar dat je ook (telkens na een maand) zo simpel kunt wisselen van abonnement, en dat ook niet meer bij een kaartautomaat hoeft te bevestigen. Elke wijziging die je (vanuit Mijn NS) doet is per direct actief.
Badge +3
Ik had dezelfde vraag gesteld
Uw vraag ging over het kunnen zien van de klasse door de conducteur. Of de conducteur ook al kan zien welk abonnement een reiziger heeft, weet ik niet. Bij de conducteur die mij drie maanden geleden mee liet kijken op zijn controleapparaat stond "Reizen op Rekening 1e klas", dus niet de vermelding van Dal Vrij, maar wellicht is dat inmiddels veranderd of kan het gezien worden in een ander scherm.
Hallo annutje92 en leuk dat je onze community hebt gevonden,

Het antwoord van Robert B klopt. Het NS Flex abonnement zal niet worden getoond bij poortjes en paaltjes. Je kan achteraf via Mijn NS achterhalen of alles goed is gegaan. Mocht dat niet het geval zijn dan kan je je richten tot onze klantenservice en daar kunnen mijn collega's nog een correctie voor je aanbrengen indien dat nodig is.

Reageer