Zoeken jullie nog mensen op de debiteurenadministratie? | NS Community
beantwoord

Zoeken jullie nog mensen op de debiteurenadministratie?

  • 17 September 2021
  • 19 reacties
  • 485 Bekeken

Reputatie 1

Beste NS,

Ik heb zo'n drie maanden geleden mijn rekeningnummer laten wijzigen. Inmiddels heb ik al drie keer het bericht gekregen dat mijn factuur niet van mijn oude (en opgeheven) rekeningnummer kan worden afgeschreven. Dit inclusief ferme taal over incassobureaus en dergelijken. Ik heb iedere maand gebeld nadat ik zo'n bericht ontving en kreeg dan dezelfde mededeling: “Verzoek is binnen, en er wordt aan gewerkt. Het kan nog even duren.”

Vandaar mijn vraag in de titel, het lijkt me namelijk een ontspannen functie wanneer ik de scrum-master 60 werkdagen lang kan vertellen dat ik nog aan dezelfde rekeningnummerwijziging aan het klussen ben.

icon

Beste antwoord door Denice NS 20 October 2021, 11:22

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

Beste NS,

Ik heb zo'n drie maanden geleden mijn rekeningnummer laten wijzigen. Inmiddels heb ik al drie keer het bericht gekregen dat mijn factuur niet van mijn oude (en opgeheven) rekeningnummer kan worden afgeschreven. Dit inclusief ferme taal over incassobureaus en dergelijken. Ik heb iedere maand gebeld nadat ik zo'n bericht ontving en kreeg dan dezelfde mededeling: “Verzoek is binnen, en er wordt aan gewerkt. Het kan nog even duren.”

Vandaar mijn vraag in de titel, het lijkt me namelijk een ontspannen functie wanneer ik de scrum-master 60 werkdagen lang kan vertellen dat ik nog aan dezelfde rekeningnummerwijziging aan het klussen ben.

 

Beste Alfons,

 

NS wijzigt helemaal geen bankrekeningnummers, dat dien jezelf te doen via MijnNS dat de klantenservice zegt dat ze er mee bezig zijn, lijkt mij onjuist gecommuniceerd.

Dag Alfons. Welkom bij de Community. 

Zoals Macklobell aangeeft wijzigt onze Klantenservice geen rekeningnummers. Als je gebruikmaakt van NS Flex dan dien je zelf je rekeningnummer te wijzigen via Mijn NS. Indien het gaat om een wijziging naar een buitenlandse rekening dan stuurt onze Klantenservice dat verzoek door naar de collega's van NS Flex. Over het algemeen zal zo'n wijziging binnen 4 weken worden verwerkt. Gaat het om een wijziging naar een buitenlandse rekening, Alfons?

Reputatie 1

Het betreft inderdaad NS Flex in combinatie met een buitenlandse IBAN. Die kan zelf niet gewijzigd worden via de portal. 

Reputatie 7

Aha dat verklaart een hoop. Blijft natuurlijk wel treurig dat dit 2 maanden moet duren. Is niet klantvriendelijk.

Als je wilt mag je mij een privébericht sturen, Alfons. Ik ontvang dan graag je voorletters, achternaam, geboortedatum, adres, oude en nieuwe rekeningnummer. Dan ga ik er voor je achteraan. Als je rekeningnummer 3 maanden geleden door is gegeven dan had dat natuurlijk allang aangepast moeten zijn.

Reputatie 1

Bedankt, ik heb je een privebericht gestuurd.

 

Het rekeningnummer is drie maanden geleden doorgegeven. Bijgevoegd een screenshot screenshot van een klantenservice chatgesprek op 22 juli, waarin ik vroeg waarom mijn IBAN na een maand nog niet gewijzigd was.

 

Ik heb inmiddels een privébericht ontvangen en ga er mee aan de slag!

Reputatie 7

Ik heb inmiddels een privébericht ontvangen en ga er mee aan de slag!


Sorry hoor maar 3 weken nodig om een Iban te veranderen. Dit is werk wat binnen 1 minuut kan worden uitgevoerd. (heb het zelf in het verleden vaak genoeg gedaan). Als daar 3 weken achterstand is wat moet ik mij daar dan bij voorstellen?? Op deze wijze ben je alleen maar bezig meer achterstand te creëren want doordat je het rekeningnummer niet wijzigt, krijg je automatisch weer een storno, vervolgens weer een boze klant aan de lijn. Medewerker moet gaan zoeken enz.enz.

 

Ik mis trouwens nog excuses van NS omtrent de dreiging met incassobureaus e.d.

Badge +3

Het zou de NS sieren als je gewoon een SEPA machtiging kunt geven vanaf een ‘buitenlands’ IBAN (i.e. elk IBAN), maar die verdraaide iDeal betaling zit natuurlijk in de weg. Zorg dan voor alternatieven (creditcard, PayPal o.i.d.)

Of pas het systeem aan zodat bijv. de NS een paar kleine bedragen overmaakt naar het nieuwe IBAN, die je daarna ter verificatie moet invoeren. PayPal doet dat ook bij het koppelen van een betaalrekening, werkt top. Die kleine bedragen zou je later dan eventueel nog terug kunnen factureren/incasseren.

Via de Klantenservice (of bij een balie) zou het natuurlijk meteen geregeld kunnen worden (doorlooptijd na wijziging 10 dagen voor de machtiging zelf). Dat hoeft echt geen 3 weken te duren vanuit de kant van de NS.

Alternatief: Revolut, die ondersteunen iDeal en is gratis.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou de NS sieren als je gewoon een SEPA machtiging kunt geven vanaf een ‘buitenlands’ IBAN (i.e. elk IBAN),

Dat is er blijkbaar ook, zie een voorbeeld hiervan geplaatst door @boze Belg 

 

Zakelijk liet men bij buitenlands IBAN veelal een betaling van 1 cent doen ter verificatie. Dat kan natuurlijk prima, zo’n overboeking duurt hooguit een werkdag of twee, en kan in veel gevallen automatisch verwerkt worden. Heel veel grote organisaties kunnen dat. Dat NS zoveel hoepels opwerpt en wekenlang nodig heeft om iets triviaals te regelen, is echt te zot voor woorden. Maar het past in het beleid waarin men lak heeft aan de buitenlandse klant, of in ieder geval de niet-standaard Nederlandse klant (/me heeft ook een Duitse rekening).

Reputatie 7

@Alfons Pierre : Gaat het nu wel goed???

Er is helaas bij een aantal NS Flex klanten iets misgegaan in Juli die destijds hun IBAN naar een buitenlandse IBAN wilden wijzigen. We pakken dit momenteel op en zal binnen enkele weken allemaal moeten zijn verwerkt. 

Ik zal het uiteraard ook in de gaten blijven houden wat betreft de wijziging van Alfons. Ik vind het ook ontzettend vervelend dat het allemaal zo lang moet duren :disappointed_relieved: . Excuses hiervoor!

Reputatie 7

Maar dan nog een IBAN veranderen duurt echt ongeveer 1 minuut. In de meeste bedrijven dient een andere persoon de wijziging dan goed te keuren, maar met 5 minuten dient een wijziging wel in het systeem te zitten. Ik vraag mij dan toch af hoe groot de stapel is, dat NS hier weken mee bezig is.

Ik ben er afgelopen dinsdag maar weer opnieuw achteraan gegaan. Helaas is het rekeningnummer tot op heden nog niet aangepast. Ze zijn wel bezig met aanpassen van dit proces zodat dit sneller en efficiënter wordt in de toekomst. Al begrijp ik natuurlijk heel goed dat Alfons Pierre daar op dit moment niet veel aan heeft. Ik controleer meerdere malen per week of het rekeningnummer al is aangepast.

Poeh, de aanhouder heeft gewonnen hoor. Het rekeningnummer is inmiddels gewijzigd! 

Poeh, de aanhouder heeft gewonnen hoor. Het rekeningnummer is inmiddels gewijzigd! 

@Alfons Pierre Van harte gefeliciteerd. :birthday:  ;)

Reputatie 1

Dankjewel! Scheelt weer een manuele overboeking iedere maand! Ik ben nog steeds benieuwd naar het ERP-systeem dat hier aan ten grondslag ligt, maar dat zal waarschijnlijk een mysterie blijven!

Reageer