Cookies Nachtmerrie, veel fout meldingen

• 27 februari 2016
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

Ik probeer informatie en abonnementen af te sluiten op de NS site, maar elke pagina krijg ik steeds weer dat stomme verzoek voor de cookies, of ik nu accepteer of niet elke pagina steeds weer de zelfde vraag kan dit in Gods naam worden uitgezet?????? :@

ook krijg ik regelmatig de opmerking dat er iets mis is gegaan als ik op linkjes klik op de ns pagina, waarom is deze site niet correct opgebouwd?????? :?

6 reacties

Dat van de cookies herken ik me al te goed en dit heb ik intern al aangekaart, maar is blijkbaar nog niet opgelost. Ben niet de enige dus. Ook ik zou blij zijn als die cookies eenmaal geaccepteerd zijn wegblijven. Ik snap uw frustratie maar als te goed.
Hallo mr.wjca, welkom op het NS Serviceforum. Je geeft aan dat je steeds weer het verzoek krijgt om cookies te accepteren. Ik heb zelf dat probleem niet, misschien dat het ligt aan de browser die je gebruikt? Welke browser gebruik je? En heb je misschien ook een add-blocker aan staan?
Browsers gebruikt zijn:Chrome, Firefox, Seamonkey en Pale Moon met en zonder ad blok in Windows 10.
Ik gebruik ook Windows 10 en Chrome.
Ik zat dit probleem intern ook nog doorgeven, kan me voorstellen dat het zeer vervelend is.
Reputatie 2
Dit komt omdat de NS verzuimt om de domeinnaam ns.nl toe te voegen aan het cookie. Daarmee wordt het een zogenaamd domainless cookie dat wordt gezien als tracking cookie die ook vanaf andere sites is te benaderen. Browsers kunnen dat als onveilig beschouwen (3e partij cookies) en daarom weigeren/blokkeren. Dit is een enorm probleem sinds het bestaan van cookies en er zijn maar weinig website-bouwers die zich aan de juiste methode conformeren.

Het heeft te maken met cookie-instellingen van de browser. Bij gebruik van Volg-mij-niet/Do-not-track of InPrivate browsing worden de cookies geweigerd en elke keer als een nieuwe pagina wordt geopend, zal de site een nieuwe poging doen zijn rotzooi te dumpen.

Reageer