beantwoord

Dagretour Dal - Datum wijziging

  • 1 August 2021
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Beste NS, ik heb een retourtje Coevorden- Rotterdam gekocht, alleen kwam ik er vanochtend achter dat de bus hier in Weiteveen niet rijdt om in Coevorden te komen en dat ik daardoor te laat aan zou komen in Rotterdam.. Ik ga het treinkaartje dus vandaag niet gebruiken. Zou u alstublieft de datum voor deze keer kunnen omzetten naar een andere dag zodat ik niet voor niets heb betaald?

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 August 2021, 10:53

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dat kan niet. Volgens de voorwaarden is restitutie of wijziging niet mogelijk.

Mocht je het kaartje nog niet gedownload of indeappgezet hebben dan kun je nog telefonisch via Twitter Facebook of chat een poging bij de klantenservice wagen. Of het lukt om een kaartje voor vandaag om te zetten is de vraag. Bij een e-ticket kun je niet zien of er mee gereisd is/wordt.

Heb je een kaartje uit de automaat gekocht dan kun je die vanaf morgen terug brengen bij een servicepunt dan krijg je wel het geld terug. Mits je niet ingecheckt hebt met het kaartje.

Reageer