de nieuwe website is vreselijk!!!

• 2 februari 2016
  • 9 reacties
  • 190 Bekeken

De nieuwe website is een drama. Als alsjeblieft de oude website terug komen! Nog nooit zoiets onoverzichtelijks en klantonvriendelijks meegemaakt! Het is echt vreselijk! 😢

9 reacties

Dat is de mening van een hoop mensen maar dat betekent gezichtsverlies natuurlijk als de oude site weer terugkomt.

Het uiterlijk is belangrijker dan de in houd lijkt het.
De nieuwe website is een drama. Als alsjeblieft de oude website terug komen! Nog nooit zoiets onoverzichtelijks en klantonvriendelijks meegemaakt! Het is echt vreselijk! ;-(

inderdaad, maar wij moeten hieraan wennen, vindt ns 🙂
Frank, welkom op het forum. Ik vind het jammer om te horen dat je zo baalt van onze nieuwe website, al klopt het dat je niet de enige bent.

Heb je wellicht suggesties, of concrete voorbeelden die je verbeterd wil zien?
Reputatie 2
maar wij moeten hieraan wennen, vindt ns :-)
Typisch management antwoord. De Rabobank heeft ook zo'n sterk staaltje geleverd met hun App. Heeft ze wel een erkenning opgeleverd via TROS Radar. :P

Overigens gaat de NS Xtra App met elke update achteruit qua functionaliteit. Misschien proberen ze te concurreren met de Rabobank. 😉
De feedback die wij krijgen m.b.t. de website nemen wij wel degelijk serieus. Natuurlijk is het ook een kwestie van wennen, maar ook wij zien dat sommige dingen niet voor iedereen prettig zijn, en daar willen we rekening mee houden. Mijn collega's die over de website gaan hebben nauw contact met mij en andere medewerkers bij onze Klantenservice, zodat feedback van onze reizigers/websitebezoekers wordt meegenomen.

Het lijkt misschien niet zo, maar we zijn continu bezig met (kleine) aanpassingen aan de site. De Reisplanner is een complexer geval, maar ook daar werken we aan.

Blijf dus vooral je concrete suggesties doorgeven, we waarderen het erg.
Reputatie 6
Badge +1
Oké prima dat jullie aan de slag gaan met suggesties, als ik er een paar mag doen:

1) ik woon in het buitengebied en mijn internet is gewoon niet zo snel (kan niet sneller). De nieuwe website van NS is veel trager dan de vorige versie, mogelijk vanwege alle bewegende elementen e.d.
Ook na het laden van de home-pagina duurt het laden van de reisplanner, de actuele informatie en alle andere pagina's nog steeds heel lang. Blijkbaar blijft niet een deel van de website in het geheugen staan, maar wordt alles telkens opnieuw geladen.

Voor het plannen van een reis ben ik maar overgegaan op de mobiele versie m.ns.nl, die geeft mij het antwoord 10x zo snel...

2) Om op de pagina te komen waar contactgegevens van de klantenservice staan moet ik 6x klikken, tegen 2x op de oude website. Lastig als ik wil opzoeken wat ook al weer het telefoonnummer was

3) Het is vreselijk irritant dat stationsafkortingen niet meer werken. Dat vergt extra klikwerk. En dat terwijl de oude site en de mobiele versie het wel kunnen, dus onder de motorkap moet het mogelijk zijn.

4) In de reisplanner zie je niet meer direct hoe je aankomt en waar je naartoe moet op je overstapstation. Dan moet je eerst op het reisadvies klikken.

5) De prijs van een reis wordt pas weergegeven als je op de i klikt, en niet direct onder de reis.

6) Uitleg over tarieven (zoals eerst onder klantenservice-->tarieven) is bijna onmogelijk te vinden.

7) (Algemeen verbeterpuntje): er is nog nergens eerste informatie te vinden over de dienstregeling 2017, terwijl NS daar al wel voorstellen voor heeft gedaan.
Ik kom aan 3x klikken voordat ik via het menu bij alle Klantenservice gegevens komt.

Maar in het algemeen moet je veels te veel handelingen doen, vooral bij de reisplanner bv. Daar is maar 1 oplossing voor, de oude gewoon online laten staan en daarna verwijzen.
2) Om op de pagina te komen waar contactgegevens van de klantenservice staan moet ik 6x klikken, tegen 2x op de oude website. Lastig als ik wil opzoeken wat ook al weer het telefoonnummer was
Het kan ook in één klik: Als je naar www.ns.nl gaat, dan helemaal naar beneden scrollt en dan onder "Meer NS" op "Contact" klikt. (Zoals in het hoofdtopic over de nieuwe website te zien is, was dat mij ook niet opgevallen tot ik erop gewezen werd.)

3) Het is vreselijk irritant dat stationsafkortingen niet meer werken. Dat vergt extra klikwerk. En dat terwijl de oude site en de mobiele versie het wel kunnen, dus onder de motorkap moet het mogelijk zijn.
Ze werken gedeeltelijk. Als je een stationsverkorting intypt, wordt de volledige stationsnaam in het drop-down menu als suggestie gegeven. Je moet alleen wel steeds een extra handeling verrichten om de verkorting vervolgens inderdaad te laten vervangen door de volledige naam, want als je de verkorting laat staan werkt het niet. Handig is anders.
Reputatie 6
Badge +1
Het is dat jullie nu zeggen hoe je sneller het telefoonnummer van NS vindt, maar willekeurige niet-ervaren gebruikers zouden er wellicht wat langer over doen...

Reageer