beantwoord

Duiven is geen Duivendrecht

Als ik een reis plan van station Duiven (bij Arnhem!) naar een ADRES in Amsterdam (met bus, tram of metro) dan laat de NS-Reisplanner me in 2 minuten van Duiven naar Station Duivendrecht lopen. Om vervolgens met de trein naar Amsterdam CS te gaan en dan daar tram/metro/bus te nemen. Deze fout heb ik vorig jaar ook al aangekaart maar bij de NS is men blijkbaar niet capabel deze bug uit de software te halen! Hoe maak ik de NS wakker? Ze slapen al meer dan een jaar!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 13 oktober 2015, 10:09

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Men verwacht dat dit 11-11 goed zal staan voor onze klanten in de reisplanner.
Bekijk origineel

11 reacties

Ik kan het helaas niet voor je oplossen. Maar ik kan je wel een beter alternatief geven: www.rijdendetreinen.nl
Reputatie 1
Badge
Nee, NS slaapt niet, maar er zijn ZOOOOOOveel andere veel dringender zaken en een enorme hoop achterstand in antieke software, dat ze uiteraard eerst de zaken aanpakken in ambtenarentempo die hun het meeste geld kosten. Hoewel: (ik ben nu toevallig in Duivendrecht): een kaartje Dvn-Dvndrecht zouden ze ook wel als inkomsten willen hebben i.p.v. dat U gaat snelwandelen.
Als ik een reis plan van station Duiven (bij Arnhem!) naar een ADRES in Amsterdam (met bus, tram of metro) dan laat de NS-Reisplanner me in 2 minuten van Duiven naar Station Duivendrecht lopen. Om vervolgens met de trein naar Amsterdam CS te gaan en dan daar tram/metro/bus te nemen. Deze fout heb ik vorig jaar ook al aangekaart maar bij de NS is men blijkbaar niet capabel deze bug uit de software te halen! Hoe maak ik de NS wakker? Ze slapen al meer dan een jaar!
Gewoon voor elke reis Duiven - Amsterdam CS een Geld Terug formulier invullen 😉
Gewoon voor elke reis Duiven - Amsterdam CS een Geld Terug formulier invullen ;)

😃
Hoi vdijken,

Welkom op het forum. Gelukkig ben ik overdag gewoon wakker, dus ook jouw vraag gaan we beantwoorden. Wat heb je precies ingevuld? Want als ik kies voor Station = Duiven, en Adres = Amsterdam, Damrak (geen stationsvoorkeur), dan krijg ik netjes Duiven - Arnhem - Amsterdam en dan lopend naar Damrak.

Heb je wellicht iets anders ingevuld dan 'Geen stationsvoorkeur'? De reden dat ik dit vraag, is om uit te zoeken waar het precíes misgaat.

Je topic verplaats ik naar "Overige Producten".
Wat heb je precies ingevuld? Want als ik kies voor Station = Duiven, en Adres = Amsterdam, Damrak (geen stationsvoorkeur), dan krijg ik netjes Duiven - Arnhem - Amsterdam en dan lopend naar Damrak.

Heb je wellicht iets anders ingevuld dan 'Geen stationsvoorkeur'? De reden dat ik dit vraag, is om uit te zoeken waar het precíes misgaat.

Van "Station" Duiven
Naar "Adres" Amsterdam, Damrak

Ik zie dat jij hebt gekozen voor een reismethode, terwijl ik die leeg heb gelaten. Daar lijkt het dus mis te gaan. Ik ga jouw voorbeeld (met specificatie) doorzetten.

Op de korte termijn raad ik aan te kiezen voor 'geen reismethode', op de lange termijn moet ik je vragen om een terugkoppeling vanuit onze organisatie af te wachten. Zodra ik iets hoor, koppel ik dit uiteraard terug.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie dat jij hebt gekozen voor een reismethode, terwijl ik die leeg heb gelaten.
Leeg kan zo te zien niet, het gaat fout met "Bus, tram, metro naar uw station", andere reismethoden zijn lopen, fietsen, auto.
Ik heb gekozen voor 'Lopend - geen stationsvoorkeur'.
Ik heb meteen een terugkoppeling ontvangen van onze beheerders: wanneer een adres wordt gekozen op ns.nl, komt het advies vanuit de planner van 9292ov. Het signaal is daarmee doorgezet naar 9292.

Ik houd jullie op de hoogte.

21-09 update (een beetje technisch): De 9292-api geeft reisadviezen van en naar stations of coördinaten. Alle andere soorten punten (bushaltes, adressen, postcodes, enz.) zijn met een zogenaamde location-service om te zetten in coördinaten, zodat er vervolgens een reis van/naar deze coördinaten gepland kan worden. De reisinformatie-applicaties worden gevoed door een zogenoemde gemeenschappelijke library reisinformatie-backoffice (RIB), die bovenstaande functionaliteit geïmplementeerd heeft. De RIB vraagt voor de opgegeven locaties eerst een coördinaat. Bij meerdere resultaten wordt steeds het eerste resultaat gekozen. Er wordt vervolgens gepland van en naar deze coördinaten. Dit doet de RIB ook voor stations, en daar gaat het soms mis. Het gekozen station is namelijk niet altijd het eerste resultaat: voor de query “Duiven” is het eerste resultaat namelijk Duivendrecht. Dit is eenvoudig te testen door op www.9292.nl Duiven in te typen, dan is de eerste suggestie Duivendrecht. Men gaat hiermee aan de slag.
Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Men verwacht dat dit 11-11 goed zal staan voor onze klanten in de reisplanner.

Reageer