beantwoord

Een NS-Flirt naar het Duitse Hamm (Westf.) ?

• 13 februari 2017
  • 35 reacties
  • 1551 Bekeken

Reputatie 6
Badge
  • Super user
  • 1483 reacties
In de NS Reisplanner App trof ik bij de vertrektijden van Venlo dit grappige tafereel aan.
Volgens de actuele vertrektijden zou er een NS-Flirt rijden vanaf Venlo naar het Duitse Hamm. Dit is natuurlijk zo goed als onmogelijk (vooral gezien het spannings- en beveiligingssysteem van de trein) en uiteraard moet dit een Flirt zijn van het Duitse bedrijf Keolis. :D

Voor de technische mensen van de NS:
Ik heb even gespiekt in de achterliggende techniek, en daarbij is duidelijk dat er de interne namen FLIRT-3 en FLIRT-4 gebruikt worden. Nu worden deze ook bij de Flirt-ritten van de NS zelf gebruikt. Als ik kijk naar naar de Flirts tussen Alphen en Gouda, dan worden die weer benoemd als FLIRT TAG-2, en bij Arriva weer met FLIRT ARR-2.
Is het niet logischer om de Keolis Flirt van Venlo naar het Duitse Hamm. dan niet FLIRT KEO-3 en FLIRT KEO-4 te noemen, of iets in die richting?

Screenshotje als bewijs:

icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 april 2017, 10:46

Goed nieuws Aar. Bij het volgende wijzigingsblad op 11 juni zal dit worden veranderd. Nog even afwachten dus.
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 6
Badge
Top, dankjewel! Ik blijf het in de gaten houden! 🙂
Top dat het nu is opgelost Aar.

Je suggestie over de benaming van de andere treinen zal ik doorgeven zodat dat in de toekomst geen problemen oplevert met plaatjes. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge
Het wordt nu netjes FLIRT AB-5 genoemd i.p.v FLIRT. :)
En dus toont het ook geen NS Flirt meer! Deze is opgelost.... :)

Valt me nog één ander ding op:
De 22070 van Venlo naar Hamm (D) wordt: FLIRT AB-5 en/of FLIRT KE-4 genoemd. Ik neem aan dat AB voor Abellio staat die de diensten op de RE19 vanaf Arnhem naar Düsseldorf Hbf rijdt. En KE voor de dienst van Keolis, die hier vanuit Venlo rijdt.

Is het niet logischer als ze beiden FLIRT KE-5,FLIRT KE-4 heten?
Mochten er plaatjes worden meegeleverd in de App kan dit in de toekomst ook weer tot verwarring leiden.
Reputatie 6
Badge
Ik zou het in de gaten. Morgen is het zover 😉.
Dat zou heel goed kunnen. Zullen we dat even afwachten? Mocht het dan nog niet in orde zijn wil je het dan weer hier melden dan ga ik er nogmaals achteraan.
Reputatie 6
Badge
Prima. Ik wacht af.
Zou het misschien met het aanstaande wijzigingsblad van 4 september goed aangepast zijn?
Hoi Aar, ik heb nog geen terugkoppeling mogen ontvangen maar het heeft nog steeds mijn aandacht!
Reputatie 6
Badge
Prima! 🙂
Het ligt inmiddels bij de verantwoordelijke persoon binnen ProRail. Ik houd je op de hoogte.
Ik ben er nog mee bezig Aar, je hoort zo snel mogelijk van me.
Reputatie 6
Badge
Prima. Houd me op de hoogte!
Ik heb nog geen update voor je Aar. Zodra ik die wel heb zal ik het hier posten.
Reputatie 6
Badge
Dit is écht een FLIRT op het plaatje.
Badge +3
Dan is het een heel vreemde SLT 😛.
Check bijv. Ehv - Tbu da's ook geen FLIRT toch, en afgezien van de rolstoel wel zelfde voorzieningen tegenwoordig?

Niet dat ik daar ooit mee reis, misschien zijn ze onlangs vervangen door nieuw materieel? Of klopt de app niet (maar dit topic is al van voor de update naar v5). Wel de kleurige WC gezien vanaf het andere spoor (ri. Utrecht) in die Sprinters.
Reputatie 6
Badge
Afbeelding kan ook een SLT zijn met een WC, maar waar die stopcontacten en Wi-Fi dan vandaan komen weet ik niet. Dus ik geloof meteen dat het om een FLIRT gaat ;)
Dan is het een heel vreemde SLT 😛.
Badge +3
Afbeelding kan ook een SLT zijn met een WC, maar waar die stopcontacten en Wi-Fi dan vandaan komen weet ik niet. Dus ik geloof meteen dat het om een FLIRT gaat 😉
Goed dat je het zegt Aar. We gaan er weer even achteraan voor je.
Reputatie 6
Badge
Het probleem is deels opgelost.

- De 20070 (RE 13) Regional-Express van Venlo naar Hamm is aangepast inmiddels. Die heet FLIRT AB-5
- De 20000 (RE 19) Regional-Express (Abellio Rail NRW) naar Düsseldorf Hbf is NIET aangepast, en heet nog steeds FLIRT-3 met de bekende NS-Flirt.

Dus het klopt niet niet helemaal 😉
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor de terugkoppeling. Dan weet ik dat nu zeker 🙂
Goed nieuws Aar. Bij het volgende wijzigingsblad op 11 juni zal dit worden veranderd. Nog even afwachten dus.
Hetzelfde geldt ook voor de Abellio Flirts tussen Arnhem - Emmerich - Düsseldord vv.
Je bent dan al een stuk verder dan mij. Ik heb zojuist wederom een reminder gestuurd.
Reputatie 6
Badge
Prima. Ikzelf heb ook wat lijntjes uitgeworpen omdat dit mij toch verbaasde, en ik heb daaruit vernomen dat dit waarschijnlijk met de nieuwe planning van het materieelblad in juni gaat plaatsvinden. Op dit moment zou volgens de reisplanner de RE19 Abellio-trein van Arnhem naar Düsseldorf ook dezelfde kuren vertonen. ;)

Maar mocht je een definitief antwoord horen, dan zie ik die verschijnen.
Nogmaals bedankt voor je geduld. Ik heb helaas nog steeds geen bericht ontvangen maar laat dit niet los. Het is even zoeken maar dat doe ik graag.
Reputatie 6
Badge
Dat kan ik begrijpen. Ik wacht nog steeds geduldig af. :)
Wel fijn dat het inmiddels aandacht op wordt gevestigd.

Reageer