beantwoord

fietsabonnement lukt niet

• 16 februari 2019
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Ik ben echt niet zo stom in dit soort dingen, maar net zoals het koppelen van ns aan mijn ov-kaart kost het me dagen/weken om in de digitale spelonken van deze hermetische giga-ceremonies door te dringen. Het begint er al mee dat als ik mijn ov-kaart-nummer invul ik alsnog al m'n gegevens weer opnieuw in moet vullen; alles staat al in mijn NS. Als je die ellende overwonnen en alles hebt ingevuld hebt stuurt ie je onverrichterzake terug naar de bladzijde waar je net vandaan komt en begint het feest weer van voren af aan; ik kom niet tot het punt om 0,01 € over te maken. Voorlopig maar weer de vouwfiets meesjouwen; ik lees hier van meer mensen dat de sterren blijkbaar allemaal goed moeten staan om opgenomen te mogen worden in de gunst van de stationsfiets 😢
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 februari 2019, 11:23

Goedemorgen kavang en welkom bij de NS Community!

Wat vervelend om te lezen dat jij zoveel problemen ervaart bij het bestellen van een OV-fiets abonnement. Ik durf niet te zeggen waarom dit jouw niet lukt, het zou juist een ontzettend eenvoudig proces moeten zijn! Ik wil je in deze adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice, zodat zij kunnen mee kijken waarom je deze problemen ervaart. Voor OV-fiets zou ik aanraden om een berichtje te sturen via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen kavang en welkom bij de NS Community!

Wat vervelend om te lezen dat jij zoveel problemen ervaart bij het bestellen van een OV-fiets abonnement. Ik durf niet te zeggen waarom dit jouw niet lukt, het zou juist een ontzettend eenvoudig proces moeten zijn! Ik wil je in deze adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice, zodat zij kunnen mee kijken waarom je deze problemen ervaart. Voor OV-fiets zou ik aanraden om een berichtje te sturen via Facebook of Twitter.
Heb geen Facebook of twitter
In dat geval kun je ook gebruik maken van onze Live Chat optie (rechtsboven op deze pagina), of je kunt eventueel telefonisch contact op nemen via 030-7515155.
Badge +3
Je wilt blijkbaar ergens je fiets kunnen stallen (niet met een vouwfiets sjouwen)?

Gaat dit om een (jaar)abonnement voor een bepaalde fietsenstalling? Dat kan je aanschaffen via https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling Je hoeft niets te koppelen, dit product komt niet op je kaart te staan maar staat wél vermeld in Mijn NS. Je betaalt dan een jaar vooruit, en geen 1 eurocent.

Gaat dit om je eigen fiets stallen en betaling per maand achteraf? Dan kies in Mijn NS bij Producten je treinabonnement (of een OV-fiets abonnement) en kies dan voor Aanpassen of uitbreiden. Voeg Stallen op Rekening toe. Dit is gratis, dus ook geen € 0,01 betaling nodig. Ook dit abonnement hoef je niet te activeren of op je kaart te zetten.

Heb je een NS Flex abonnement? Dan hoef je helemaal niets te doen, want Stallen op Rekening (en OV-fiets ook) zijn daarbij inbegrepen.
Oei; maar een woord nodig om verkeerd begrepen te worden; niets met stalling te maken; ik bedoel m’n vouwfiets als alternatief van stationsfietsabbonement.
Badge +3
Een vouwfiets (indien opgevouwen voordat je instapt en niet meer dan 85×85×85 cm) mag altijd mee als handbagage zonder kaartje, en ook in de spits!

Een koelkast of fornuis van 60×60×80 cm ook.. (echt waar!) maar de conducteur mag dat bij drukte toch weigeren, als het (aantoonbaar waarom dan) onveilig is volgens hem/haar!

Een strijkplank (meer dan 85 cm, maar neemt verder weinig ruimte in) doen ze ook niet moeilijk over. Voor de rest, ga je gang!

Reageer