Maakt - als hij goed werkt - een extra bezoek aan ovtijden.com of aan rijdendetreinen.nl overbodig.
Maar... Er zit wel een foutje in. Zie bijgaand plaatje.
Ik zat in treinnummer 2135; de IC van (Amsterdam Centraal-)Haarlem naar Den Haag CS die om 9.14 uit Haarlem vertrekt.
Om 9.22 maakte ik het bijgevoegde screenshot van de radar.
Het beeld klopt met de feitelijke situatie: we waren onderweg van Heemstede-Aerdenhout richting Leiden, zoals de pijl ook aangeeft.
De tekst eronder zegt echter dat het gaat om de 2216 die onderweg is naar Amsterdam Centraal.
Met andere woorden: locatie, richting en snelheid van de trein worden goed weergegeven, maar treinnummer en bestemming kloppen niet.
Overigens heb ik (nog?) niet kunnen ontdekken of je in de treinradar ook op ritnummer kunt zoeken. Wel op treinstelnummer, maar het punt is dat je meestal niet weet met welk treinstel je rit gereden gaat worden als je nog op die trein staat te wachten.... Misschien een idee om die functionaliteit in te bouwen, of nog beter: om het mogelijk te maken dat je rechtstreeks doorklikt naar de treinradar zodra je de info over je trein in de planner hebt gevonden? (Zie tweede plaatje voor de plek waar zo'n functie gemaakt zou kunnen worden.) Of zie ik iets over het hoofd?
Beste antwoord door Klaas-Jan NS
Wat Henk zegt; dit is een bekend probleem. Het heeft weinig te maken met de app, meer met de systemen die deze informatie aanleveren. We hopen dat dit in de toekomst sterk verbetert. Ik zal je ideeën en suggesties verder doorzetten, maar ik wil je vooral adviseren om de feedback achter te laten via de app. Je feedback komt dan rechtstreeks bij de ontwikkelaars terecht en ze geven vaak ook nog eens een reactie.
Bekijk origineel