foutje in webapplicatie

• 22 December 2016
  • 11 reacties
  • 415 Bekeken

Via mijn proxy server ondervinden mijn gebruikers problemen bij het benaderen van de ns reisplanner.
Welke sites dien ik te accepteren zodat de webapplicatie weer gaat werken?

probleem speelt vermoedelijk sinds de nieuwe dienst regeling.

11 reacties

Hallo Jeroen Ruijter, dat is vervelend.
Via welke browser werk je? Wanneer je de pagina ververst is het probleem dan verholpen?
Jeroen, is het probleem inmiddels verholpen?
Nee probleem bestaat nog steeds, wanneer ik in Windows 2008 R2 (terminal server) met internet explorer 11 de proxy uitschakel doet de website het wel echter schakel ik de proxy weer in werkt ie ook meteen niet meer.
Het werkt zelfs niet wanneer ik .ns.nl en .r42tag.com op de toegestane websites plaats.
Zijn er wellicht andere sites die ik dien toe te staan?
Hey Jeroen, goed om te lezen dat het wel werkt wanneer je de proxy uitschakelt. Blijkbaar is de proxy de boosdoener en het lijkt me dat je deze voor het gebruiken van de reisplanner het beste uitgeschakeld kan houden. Ik ken helaas geen speciaal trucje om dit met een geactiveerde proxy te regelen.
Dat is lekker makkelijk, de proxy is er niet zonder reden, en na invoering van de nieuwe dienstregeling is dit gaan spelen. Wellicht is er een betere oplossing te bedenken?
De gebruikers kunnen deze namelijk niet uitschakelen.
Dat snap ik Jeroen. Ik ga even voor je op onderzoek uit, zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
Dank je wel Mirjam, ik wacht in spanning af samen met mijn gebruikers.
Uit mijn hoofd betreft het wat externe JavaScript-code die wordt tegengehouden. Check even met de proxy uit een debug-tabje in je browser met netwerkverkeer, zou je het zo moeten kunnen zien.
Uit mijn hoofd betreft het wat externe JavaScript-code die wordt tegengehouden. Check even met de proxy uit een debug-tabje in je browser met netwerkverkeer, zou je het zo moeten kunnen zien.

Beste Henk,

Dank voor je bericht, ik heb in de browser eens op F12 gedrukt, ben naar het tabje netwerk gegaan en heb de pagina ververst.
Tot mijn verbazing werkte het vervolgens.

mvg Jeroen Ruijter
Oke, dat is helemaal makkelijk. Mocht het nogmaals gebeuren, zoek het in die hoek in ieder geval 😉
Wat fijn dat het is opgelost Jeroen Ruijter en Henk_NL super bedankt voor je input.

Reageer