beantwoord

Geld terug bij vertraging werkt niet

• 4 november 2015
  • 16 reacties
  • 555 Bekeken

Via mijn ns.nl probeer ik geld terug bij vertraging aan te vragen onder 'mijn producten' > 'geld terug bij vertraging aanvragen'. Maar als ik daar op klik gebeurt er niets. 'geld terug bij vertraging inzien' werkt wel. Mijn vriend heeft precies hetzelfde. We hebben al twee klantenservicenummers gebeld en die kunnen ons niet helpen.
Ik zag op een ander topic dat je geld terug zou kunnen aanvragen via 'mijn reishistorie', maar dat werkt ook niet, daar staat nl. geen ov-chipkaart toegevoegd (wij hebben allebei een OV-jaarkaart). Graag hulp want in het verleden werkte dit gewoon, en we hebben geen zin om met papieren formulieren te werken.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 november 2015, 10:09

Ik hoor net dat het vorige week woensdag al opgelost zou zijn. Wil je het vandaag nog eens proberen, en als het niet lukt opnieuw een printscreen sturen naar forum@ns.nl?

Edit: Jelle is vandaag gebeld door een van mijn collega's. Het issue zou opgelost zijn, maar bij Jelle lijkt dit niet het geval. Mijn collega gaat persoonlijk met de zaak aan de slag.
Bekijk origineel

16 reacties

Volgens mij moet je dan eerst zelf je OV-jaarkaart aan je Mijn NS-account koppelen. Als er immers geen chipkaart aan je account gekoppeld is, is de reishistorie niet zichtbaar en kan er op basis daarvan geen claim worden ingediend.

Ik heb geen idee of Mijn NS werkt in combinatie met een OV-jaarkaart, maar als dat niet het geval is, kun je ook gewoon de papieren formulieren gebruiken om een claim in te dienen.
Reputatie 2
Via mijn ns.nl probeer ik geld terug bij vertraging aan te vragen onder 'mijn producten' > 'geld terug bij vertraging aanvragen'. Maar als ik daar op klik gebeurt er niets. 'geld terug bij vertraging inzien' werkt wel. Mijn vriend heeft precies hetzelfde. We hebben al twee klantenservicenummers gebeld en die kunnen ons niet helpen.
Ik zag op een ander topic dat je geld terug zou kunnen aanvragen via 'mijn reishistorie', maar dat werkt ook niet, daar staat nl. geen ov-chipkaart toegevoegd (wij hebben allebei een OV-jaarkaart). Graag hulp want in het verleden werkte dit gewoon, en we hebben geen zin om met papieren formulieren te werken.

Dag Anneke,
Ik ervaar hetzelfde probleem en ik heb ook geen zin in papieren formulieren invullen. Ik heb vanochtend eerst het nummer van de NS klantenservice gebeld (030-751 51 55) gebeld. De eerste reactie was dat er geen OV-chipkaart gekoppeld was. Echter dat is nog nooit zo geweest. Tien dagen terug ging alles nog goed bij het melden van een vertraging. Vervolgens werd gezegd dat mijn OV-jaarkaart een zakelijke kaart is en bij 'JKF' ondergebracht is. Ik heb aangegeven dat mij hier nooit iets meegedeeld was en dat ik bij het huidige tarief van mijn OV-jaarkaart een betere service verwacht. Ik werd verwezen naar NS Abonnement (0900-8301). Dat nummer heb ik vandaag niet kunnen bellen. Ik zal mijn verdure ervaringen hier melden.
Anneke en Jellek, ik laat dit graag uitzoeken, aangezien er geen problemen bij ons bekend zijn. Wil je een e-mail sturen naar forum@ns.nl met daarin je naam, adres en kaartnummer, en een printscreen van wat je ziet?
Reputatie 2
Anneke en Jellek, ik laat dit graag uitzoeken, aangezien er geen problemen bij ons bekend zijn. Wil je een e-mail sturen naar forum@ns.nl met daarin je naam, adres en kaartnummer, en een printscreen van wat je ziet?

Probleem is niet opgelost op 8 November 2015.
Jelle, wij hebben elkaar gisteren gesproken. Ik heb je laten weten dat mijn collega's bezig zijn met jouw gegevens. Zodra er meer bekend is, laat ik dit uiteraard weten.
Reputatie 2
Ik heb vanmiddag mijn eerste handmatige GtbV ingevuld. Ik vind dit niet meer van deze tijd en ik vind het raar dat mijn problem (en mogelijk dat van vele anderen) nog niet opgelost is. Voor het bedrag dat ik maandelijks aan de NS overmaak, mag ik wel een betere service verwachten.
Hoi Jelle,

Het probleem blijkt iets complexer. Ik heb vandaag een reminder gestuurd dit z.s.m. op te lossen. Hopelijk is het snel opgelost.
Ik hoor net dat het vorige week woensdag al opgelost zou zijn. Wil je het vandaag nog eens proberen, en als het niet lukt opnieuw een printscreen sturen naar forum@ns.nl?

Edit: Jelle is vandaag gebeld door een van mijn collega's. Het issue zou opgelost zijn, maar bij Jelle lijkt dit niet het geval. Mijn collega gaat persoonlijk met de zaak aan de slag.
Reputatie 2
Opgeslot. Kan gesloten worden.
Top!
Reputatie 2
Ik had vanmorgen last van een vertraging en ik wilde een declaratie opvoeren. Opnieuw loop ik nu tegen dezelfde fout aan als een maand geleden: Na het aanklikken kom ik niet op het vervolgscherm terecht, maar blijf ik hangen.
Graag hoor ik wannneer dit problem opgelost is.
Hoi Jelle. Ik ga dit uitzetten bij de collega die je eerder ook heeft geholpen. Vervelend dat dit nog loopt.

Edit: dit is helaas weer omgevallen. Ze zijn ermee bezig; dit wordt zo snel mogelijk hersteld.
Reputatie 2
Is hier al iets meer over bekend?
JelleK
De oplossing is getest en is akkoord. Als het goed is gaat dit morgen naar productie!
Reputatie 2
Hierbij ben ik weer terug, met een terugkerend probleem.

Ik had vanochtend vertraging tussen Deventer en Amersfoort. Ik wil nu een GtbV declarative opvoeren, maar dit lukt niet vanwege een fout. Kan iemand hiernaar kijken?
Jelle
Jelle, wil je de foutmelding via een printscreen sturen naar forum@ns.nl?

Reageer