beantwoord

gewijzigde vertrektijden Hillegom/Haarlem

• 18 oktober 2019
  • 13 reacties
  • 210 Bekeken

Vanochtend geconstateerd dat de vertrektijd van station Hillegom veranderd is. Tevens gezien dat ook de vertrektijd vanaf Haarlem richting Hillegom is gewijzigd. Is dit tijdelijk of blijft dit zo? Mocht het zo zijn dat het niet om een tijdelijke wijziging gaat, waarom is dit niet kenbaar gemaakt aan de reizigers? Graag verneem ik van de NS hierop een antwoord.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 oktober 2019, 17:56

Erg vreemd is het inderdaad. We hebben blijkbaar 1 dag te weinig aangegeven via onze website. Excuses daarvoor en ik zal het signaal ook zeker doorzetten. Zoals aangegeven moeten de werkzaamheden sinds vandaag voorbij zijn en alles weer volgens dienstregeling rijden.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge

@HenkvB 

Deze wijzigingen vandaag tussen Haarlem en Den Haag zijn er door werkzaamheden. Inderdaad is dit compleet niet aangekondigd.

Zie ook het andere topic hierover op deze Community 

Welkom bij de NS Community, HenkvB

Jammer dat dit als een verrassing kwam. Ik zie inderdaad dat er vandaag minder treinen rijden door de werkzaamheden. Ik zie dat dit te maken heeft met een storing. 

Hopelijk is dit na vandaag verholpen. Hou onze website in de gaten. 

Reputatie 7
Badge

Ik zie dat dit te maken heeft met een storing. 

Een storing ? Gewoon gepland maar niet bekendgemaakt. De reisplanner gaf de werkzaamheden gisteren slechts aan als je een verbinding zocht tussen Den Haag en Leiden. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is dan wel geen storing, maar zo staat het nu wel aangegeven in de reisinfo. 

Gister gaf de planner ook geen werkzaamheden aan, er kwam alleen een aangepast reisadvies uit, zonder enige mededeling.

En vanaf Hillegom gaan er niet minder treinen, de enige trein die daar normaal stopt rijdt wel, maar de tijden zijn gewijzigd.

@Rizana NS zodra ik een reis plan voor morgen zie ik ook dat de vertrektijden voor de sprinter zijn aangepast naar de "nieuwe" tijden. Ik heb vooralsnog het idee dat dit niets heeft te maken met de storing, maar corrigeer me als ik het fout heb.

Reputatie 5

@Rizana NS zodra ik een reis plan voor morgen zie ik ook dat de vertrektijden voor de sprinter zijn aangepast naar de "nieuwe" tijden. Ik heb vooralsnog het idee dat dit niets heeft te maken met de storing, maar corrigeer me als ik het fout heb.

Er zijn drie dagen werkzaamheden blijkbaar: 18,19 en 20 oktober.

Reputatie 7
Badge +3

Die van 19 en 20 oktober stonden al wel langer van tevoren aangekondigd. 

Vanaf maandag rijdt het weer normaal.

Badge

OEPS foutje van Prorail volgens het artikel van de link:

Link artikel

Als je werkzaamheden niet tijdig door krijgt kun je er als NS natuurlijk ook niets mee. Helaas bleek ook de klantenservice intern niet op de hoogte gebracht te zijn van de werkzaamheden nadat dit wel was doorgegeven door ProRail.

Reputatie 7
Badge +3

Lekker handig allemaal.

Misschien dan maar de ProRail website gebruiken, want zelf zullen ze vast wel weten waar ze aan het werk zijn.

Zal ik nu Ja of Nee klikken of de informatie op de pagina naar tevredenheid was? :rofl:

Reputatie 7
Badge

Het blijft vreemd dat dit niet bij NS bekend was, ook gistermiddag werd dat op deze Community al aangegeven richting NS.

Reputatie 7
Badge +3

Het moet wel eerder bij NS bekend geweest zijn geweest aangezien in ieder geval gisteravond al de reisplanner aangepast was. En wellicht al wel eerder ook aangezien op treinposities de pagina van alle aangepast dienstregeling dit ook al eerder aangaf. 

https://treinposities.nl/aangepaste-dienstregeling

Ik blijf het een vreemde situatie vinden.

Erg vreemd is het inderdaad. We hebben blijkbaar 1 dag te weinig aangegeven via onze website. Excuses daarvoor en ik zal het signaal ook zeker doorzetten. Zoals aangegeven moeten de werkzaamheden sinds vandaag voorbij zijn en alles weer volgens dienstregeling rijden.

Reputatie 7
Badge +3

In een ander topic hierover werd al gelinkt naar een artikel van Rover waarin aangegeven werd dat ProRail had laten weten vergeten te zijn de werkzaamheden aan NS door te geven waardoor er niet tijdig gecommuniceerd kon worden.

Wat het des te vreemder maakt dat de dienstregeling al wel aan gepast was. 

Reageer