beantwoord

Hoe voorkom ik de cookies pop-up op elke webpagina?

• 19 september 2017
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Als ik navigeer op de NS website pagina's moet ik op vrijwel elke pagina die ik aanklik een cookie acceptatie aanklikken.
Zeer ongebruikelijk. Als ik eenmaal cookies heb geaccepteerd, verwacht ik dat die actie geldig is voor de gehele website en zolang daar geen veranderingen in voorwaarden plaatsvinden. Het is juist de bedoeling van cookies dat onthouden wordt dat ik dergelijke acties heb uitgevoerd.

Met andere woorden: dit werkt niet voor mij. Wat de doen?
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 19 september 2017, 14:43

Hallo rob_in_de_trein. Welkom op het NS Serviceforum.

Het probleem is bij ons bekend. Helaas is er voor nu nog geen oplossing. Ik ga het signaal nogmaals doorzetten!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Je kan cookies simpelweg blokkeren via je Browserinstellingen, dit moet werken.
Reputatie 7
Badge
Als ik navigeer op de NS website pagina's moet ik op vrijwel elke pagina die ik aanklik een cookie acceptatie aanklikken.
Zeer ongebruikelijk. Als ik eenmaal cookies heb geaccepteerd, verwacht ik dat die actie geldig is voor de gehele website en zolang daar geen veranderingen in voorwaarden plaatsvinden. Het is juist de bedoeling van cookies dat onthouden wordt dat ik dergelijke acties heb uitgevoerd. Met andere woorden: dit werkt niet voor mij. Wat de doen?

Ik vrees dat de NS-website met alle cookies blijvend blokkeren (oals landrsthrn adviseert) niet zal functioneren. Mijn ervaring is dat niet de cookies de oorzaak zijn, maar de trackers die NS erin verwerkt (naar data-aftappers als Google, FAcebook e.d.).

Tip: gebruik de Ghostery add-on op de Firefox browser, want daarmee blokkeer je alle reclame-links.
Hallo rob_in_de_trein. Welkom op het NS Serviceforum.

Het probleem is bij ons bekend. Helaas is er voor nu nog geen oplossing. Ik ga het signaal nogmaals doorzetten!
Badge +3
Er is wel een oplossing: Ghostery installeren in een browser. Ghostery werkt ook in Safari. Ik heb nog nooit een pop-up gezien.

Reageer