beantwoord

Ik begrijp de reisplanners niet meer?! Zowel 9292 als OV reisinfo als Mijn -u NS

• 3 maart 2016
  • 5 reacties
  • 659 Bekeken

Reputatie 1
😞 Op Ov 9292 komt er nadat je je bestemming hebt ingetypt een scherm met vakjes waar niks op staat
:S Op u- OV info krijg je links alle vertrektijden met het bedrag en rechts de geselecteerde keuze, je kunt echter niet zien en nu komt het: kijken wat de reis gespecificeerd kost!!

Met korting zonder etc. treinkosten. Met of zonder bus/boot Heel lastig als je wilt besparen! Ik neem namelijk soms de fiets vanaf het station als het teveel wordt of ik zoek een andere route.
:? OVreisinfo verschijnen er 4 rijen met mogelijkheden en tijden. Maar het is zo gemaakt dat je steeds naar beneden wil scrollen maar dan kan niet?! En wederom geen prijzen; pas als je op 'kopen' klikt kom je bij de prijs en dan moet je nog een keer klikken op enkele reis en scrollen en dan ben je er pas. Als je tot een tussenstation wil reizen moet je waarschijnlijk alles weer opnieuw doen.

Ik vind het dus heel ingewikkeld en het komt over dat jullie niet naar de klant toe denken. Ik ben echt niet dom maar jullie geven me een heel dom gevoel :D

Ben ik hier nu alleen in?

Groetjes Treintje
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 4 maart 2016, 07:38

Op de nieuwe NS-website moet u eerst een reis plannen, dan één van de reisopties aanklikken, en daarna kunt u dan naast de weergegeven prijs op de 'i' klikken. Pas dan krijgt u te zien wat een dergelijke reis met korting u zou gaan kosten.
Op 9292 gaat het inmiddels met iets minder klikken.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Treintje66, welkom op het NS Serviceforum! De websites 9292, U-OV en OV reisinfo zijn niet van NS. Ik heb dus ook geen idee hoe die websites werken. In de Reisplanner van NS kun je je reis plannen. Vervolgens selecteer je de reis die je wilt gaan maken en daar zie je automatisch de prijs van een tweede klas enkele reis vol tarief. Wil je alle tarieven zien dan kun je op de "i" klikken naast de prijs. Ik hoop dat je daar wat verder mee komt!

Voor het plannen van een reis met de bus/boot kun je altijd de website van de betreffende vervoerder raadplegen of via 9292.nl een volledige reis van deur tot deur plannen. Dat hij bij jou alleen lege vakjes laat zien klinkt alsof je browser misschien niet helemaal up-to-date is of dat er iets met je instellingen niet goed staat.
Reputatie 1
Hoi Annewil,

Bedankt voor je informatie, ik ben iets verder gekomen door op de i knop te klikken. Maar ik kan geen reductietarief vinden 'met korting' zoals er altijd heeft gestaan zolang ik me herinner. Ook niet als ik op de 'koop' knopje klik... Het kan toch niet waar zijn??

Nu ik toch bezig ben;

Kan ik nog even melden dat er woordafbreking is onder aan ieder rijtje vertrektijden. 'NS sprinter' het hele woord is steeds afgesneden aan de onderkant. En je kan niet naar beneden scrollen! Hoewel er rechts wel een blauw balkje zit. Maar dat is een mysterie, het veranderd van kleur maar verder niet. Rechts op de kaart is het verticale balkje ook te zien, maar je kan er niks mee doen. Maar ja dat is een kwestie van gewenning.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die het lastig vind om het reductietarief te vinden' met korting'

Groetjes Treintje
Reputatie 1
Ben er weer mee bezig... heb nu de knop ' meer opties' geklikt. Bijgevoegd het screenshot. Waar is optie 'reductietarief
Reputatie 1
Het klopt hoor Annewil, 9292 wilde namelijk eerst koekjes... 😉 gelukkig kan ik daar nu weer alle prijzen zien. Maar ik vind het wel een gemis dat de officiële NS site geen reductie laat zien. Het komt niet transparant over.
Reputatie 6
Badge +1
Op de nieuwe NS-website moet u eerst een reis plannen, dan één van de reisopties aanklikken, en daarna kunt u dan naast de weergegeven prijs op de 'i' klikken. Pas dan krijgt u te zien wat een dergelijke reis met korting u zou gaan kosten.
Op 9292 gaat het inmiddels met iets minder klikken.

Reageer