beantwoord

is de mobiele planner opgeheven?

  • 10 November 2016
  • 8 reacties
  • 524 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen,

Vanochtend om 6 uur nog een reis gepland via m.ns.nl en nu word ik steeds doorgestuurd naar http://www.ns.nl/reisinformatie ben ik de enige?

Ik vind het een beetje onhandig, site past bij mij niet lekker op mijn telefoonscherm, kost onnodige data en werkt niet lekker met afkortingen?
icon

Beste antwoord door MaartenD 11 November 2016, 09:33

Als het goed is die website http://www.ns.nl/reisinformatie, waar je naartoe wordt doorgestuurd, als responsive website opgezet, waardoor die zich aan ieder type scherm zo moeten kunnen aanpassen zodat hij goed te zien en te gebruiken is.

Het probleem met die (en zo'n beetje alle) responsive website is dat daar veel te veel data wordt overgestuurd en dat die erg traag is. Ik heb echt 10 seconden zitten wachten voordat ik ook maar iets kon doen, en als je dan ook nog moet gaan scrollen wordt het helemaal vervelend.

De oude m.ns.nl website was prettig licht, gespeend van alle nutteloze zooi waarvan men tegenwoordig blijkbaar vindt dat die deel uit moet maken van een website en was gewoon goed. In tegenstelling tot de huidige NS website. Die is topzwaar aan data, onoverzichtelijk, gebruikersonvriendelijk en in het algemeen lastig te gebruiken.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik weet niet of je een i Phone of Android hebt. Met een Samsung smartphone is NS reisplanner te installeren via Play store.
Reputatie 2
Ik heb android maar wil geen app, de website deed het prima, was snel overzichtelijk en simpel
Reputatie 4
Als het goed is die website http://www.ns.nl/reisinformatie, waar je naartoe wordt doorgestuurd, als responsive website opgezet, waardoor die zich aan ieder type scherm zo moeten kunnen aanpassen zodat hij goed te zien en te gebruiken is.
Reputatie 6
Badge +2

Vanochtend om 6 uur nog een reis gepland via m.ns.nl en nu word ik steeds doorgestuurd naar http://www.ns.nl/reisinformatie ben ik de enige?

Ik vind het een beetje onhandig, site past bij mij niet lekker op mijn telefoonscherm, kost onnodige data en werkt niet lekker met afkortingen?

Zo te zien is de reisplanner http://m.ns.nl inderdaad verdwenen, helaas.
Zie ook https://forum.ns.nl/nsnl-51/mnsnl-opgheven-29125. bijdragevandennis
Het is inderdaad niet meer mogelijk om de mobiele Reisplanner te gebruiken via m.ns.nl. Je kunt uiteraard wel de gewone Reisplanner blijven gebruiken of kiezen voor gebruik van de NS Xtra app.
Reputatie 2
Als het goed is die website http://www.ns.nl/reisinformatie, waar je naartoe wordt doorgestuurd, als responsive website opgezet, waardoor die zich aan ieder type scherm zo moeten kunnen aanpassen zodat hij goed te zien en te gebruiken is.

Dat met die keuzemenu met stations werkt niet vlekkeloos. Ik ga weer verder met de app OV info gebruik ik al voor bus,tram en metro.
Erg jammer dit. De website was simpel maar wel buitengewoon snel en effectief. Van de nieuwe website kun je dat niet zeggen.

Wat is eigenlijk de reden om hem weg te halen? De onderhoudskosten kunnen het vast niet geweest zijn.
Als het goed is die website http://www.ns.nl/reisinformatie, waar je naartoe wordt doorgestuurd, als responsive website opgezet, waardoor die zich aan ieder type scherm zo moeten kunnen aanpassen zodat hij goed te zien en te gebruiken is.
Het probleem met die (en zo'n beetje alle) responsive website is dat daar veel te veel data wordt overgestuurd en dat die erg traag is. Ik heb echt 10 seconden zitten wachten voordat ik ook maar iets kon doen, en als je dan ook nog moet gaan scrollen wordt het helemaal vervelend.
De oude m.ns.nl website was prettig licht, gespeend van alle nutteloze zooi waarvan men tegenwoordig blijkbaar vindt dat die deel uit moet maken van een website en was gewoon goed. In tegenstelling tot de huidige NS website. Die is topzwaar aan data, onoverzichtelijk, gebruikersonvriendelijk en in het algemeen lastig te gebruiken.

Reageer