beantwoord

Kan het nog omgedraaid worden?

• 23 maart 2021
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Deze vraag heb ik:

Omdat ik moeilijk ter been ben, heb ik gisteren ervoor gezorgd dat ik iets eerder op het perron stond dan normaal. Ik heb om 18:23 of zo ingechecked en nam de trein van 18:36. Nou merkt ik vandaag dat ik de volle pond heb moeten betalen terwijl ik niet voor 18:30 gereist heb.

Ook heb ik bij aankomst uitgechecked en als ik me niet vergist, ben ik zelfs nog in de trein door de controleur gecontrolleerd.

Kan dit nog aangepast worden of moet ik de volle pond betalen? Als ik het kan laten aanpassen (en dat hoop ik echt) hoe zou ik het dan moeten doen?

Mijn dank is groot aan degene die mij HET antwoord kan geven.

icon

Beste antwoord door Thom 23 maart 2021, 18:26

U zult mijn antwoord niet leuk vinden, maar u had na 18.25 moeten inchecken. Dan had u met korting gereisd. Strikt genomen reist u formeel vanaf 18.30 met korting maar NS hanteert voor iedereen al vijf minuten genadetijd in het voordeel van de klant. Maar echt niet meer dan dat.18.23 is gewoon te vroeg. Wanneer u reist is niet bepalend, maar wanneer u incheckt. Het maakt in wezen niet uit dat u de trein van 18.36 in de daluren nam. Het maakt wel uit dat u voor 18.25 incheckte.

Meestal kunnen mensen in elf minuten het perron wel bereiken maar ik kan uiteraard uw persoonlijke situatie niet inschatten. Dat u het het volle pond moestbetalen, klopt dus wel. 

Het systeem werkt met de computer en een seconde verschil kan een behoorlijk onderscheid maken. U moet echt na 18.25 inchecken en alles is klaar. Inchecken om 18.24.59 is vol tarief betalen. Inchecken om 18.25.00 is reizen met korting.

De kans dat Klantenservice coulant voor u is, lijkt me bepaald niet groot, maar u kunt het proberen. Verwacht er niet te veel van. NS kan hier niet aan beginnen.Bellen is mogelijk makkelijker voor u dan met het Internet. 030 7515155. Ze zijn er dag en nacht, nu ook.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U zult mijn antwoord niet leuk vinden, maar u had na 18.25 moeten inchecken. Dan had u met korting gereisd. Strikt genomen reist u formeel vanaf 18.30 met korting maar NS hanteert voor iedereen al vijf minuten genadetijd in het voordeel van de klant. Maar echt niet meer dan dat.18.23 is gewoon te vroeg. Wanneer u reist is niet bepalend, maar wanneer u incheckt. Het maakt in wezen niet uit dat u de trein van 18.36 in de daluren nam. Het maakt wel uit dat u voor 18.25 incheckte.

Meestal kunnen mensen in elf minuten het perron wel bereiken maar ik kan uiteraard uw persoonlijke situatie niet inschatten. Dat u het het volle pond moestbetalen, klopt dus wel. 

Het systeem werkt met de computer en een seconde verschil kan een behoorlijk onderscheid maken. U moet echt na 18.25 inchecken en alles is klaar. Inchecken om 18.24.59 is vol tarief betalen. Inchecken om 18.25.00 is reizen met korting.

De kans dat Klantenservice coulant voor u is, lijkt me bepaald niet groot, maar u kunt het proberen. Verwacht er niet te veel van. NS kan hier niet aan beginnen.Bellen is mogelijk makkelijker voor u dan met het Internet. 030 7515155. Ze zijn er dag en nacht, nu ook.

Reputatie 7
Badge +3

Tip, kijk welke tijd op het paaltje staat voor je incheckt. Er is een 5 minuten marge. Flex geeft altijd Reizen op rekening aan, bij klassiek dal voordeel geeft het paaltje vol tarief (bij inchecken in spits) of 40% korting (bij inchecken in de spits)

Nou dat is duidelijke taal Thom en MoDe. Aan u beiden bedankt voor de informatie. Ik had gehoop dat de controlle in de trein het verschil.zou kunnen zijn.

Mvg,

Rosa66

Reageer