beantwoord

Kids vrij bestellen lukt niet

• 20 juni 2019
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Hallo,

Ik probeer kids vrij te bestellen op de persoonlijke ov chipkaart van mijn zoon maar blijf de melding krijgen "U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart.". Ik vrij het dus op de kaart van mijn zoon, hij is 5 dus dat zou ook goed moeten zijn, vanwaar dan deze melding?

Sebastiaan
icon

Beste antwoord door Thom 20 juni 2019, 20:23

U kunt het even door Klantenservice na laten kijken. Ze zijn nu ook bereikbaar. Vaak is de oorzaak een ov-fietsabonnement ,maar gezien de leeftijd van uw mannetje ligt dat niet zo voor de hand. Houd de kaart bij de hand en dan bellen, facebook of wat dan ook.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het even door Klantenservice na laten kijken. Ze zijn nu ook bereikbaar. Vaak is de oorzaak een ov-fietsabonnement ,maar gezien de leeftijd van uw mannetje ligt dat niet zo voor de hand. Houd de kaart bij de hand en dan bellen, facebook of wat dan ook.
Ik denk dat ik het antwoord inmiddels weet, ik heb het in het verleden al besteld maar nooit opgehaald. Rare foutmelding en ook onhandig dat je niet kunt zien dat je een product dat klaarstaat om op te halen besteld hebt.
Badge +3
Ik zou het proberen via https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html en dan zorgen dat je op dat moment niet ingelogd bent in Mijn NS.

En als je toevallig NS Flex hebt, laat dan ook dat vinkje over 'hoofdabonnementhouder' vooral uit, want dat is een bekend probleem. Kids Vrij als 'bijabonnement' is tegenwoordig sowieso onzin (want gratis), dus laat altijd maar uit dat vinkje 😄

En oh ja, na het bestellen op een bestaande kaart (van je kind) heb je een maand om het op de kaart zelf te laden. Dat kan ook bij supermarkten e.d.
Reputatie 7
Badge +4
Wat Robert zegt is zeker waar, maar in dit geval lijkt het me verstandig het door Klantenservice te laten herstellen en in orde te laten maken. Het zelf gissen waar het zit, kan werken maar ook frustreren. Klantenservice kan het snel oplossen.

Reageer