beantwoord

KlantenSERVICE op ns.nl

• 18 februari 2015
  • 10 reacties
  • 436 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik vragen waarom, ook bij de NS, het woord klantenservice zo verkeerd geïnterpreteerd is.
Vanmorgen heb ik een abonnement besteld waarvan ik graag een factuur wil ontvangen. Dat lijkt mij een redelijke vraag.

Dit valt niet onder de meest gestelde vragen dus heb ik de volgende opties:
Bellen
Twitter'en
Chatten
Corresponderen per post

Ik heb gekozen om te chatten, e-mailen had mij praktisch geleken maar dat moet via de chat. En ik nodig u uit zelf een paar keer van deze chat gebruik te maken. Ik vind het een onzinnige, kinderlijke en onprofessionele manier van communiceren.
Graag wil ik u vragen, maak gewoon een algemeen e-mailadres aan waar mensen gewoon naar kunnen mailen. Gewoon als volwassenen onder elkaar.
En dan nog het klantentevredenheidsonderzoek, graag wil ik u vragen de mogelijk toe te voegen om van 0 tm 10 deze service te becijferen.

Hartelijk dank voor de medewerking!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 februari 2015, 11:25

Welkom op dit NS Serviceforum NSgebruiker13. Er zijn diverse kanalen waarop je NS kan bereiken; chat is één van de opties. Het verzoek voor een algemeen emailadres kan ik niet aan voldoen en ik zal gelijk uitleggen waarom. Mailen gaat nu via de virtuele medewerker (EVA) en dat is een goede methode. Wanneer we iedereen vrij zouden laten mailen zouden we niet de benodigde info krijgen. We hebben namelijk volledige NAW-gegevens, chipkaartnummer, IBAN etc etc nodig en via een formulier weten we zeker dat we in één keer de goede info van iedere reiziger krijgen. Dat is erg belangrijk binnen een grote organisatie.

Wat betreft je laatste verzoek, over de optie om van 0 t/m 10 te becijferen zal ik een melding maken.
Bekijk origineel

10 reacties

Welkom op dit NS Serviceforum NSgebruiker13. Er zijn diverse kanalen waarop je NS kan bereiken; chat is één van de opties. Het verzoek voor een algemeen emailadres kan ik niet aan voldoen en ik zal gelijk uitleggen waarom. Mailen gaat nu via de virtuele medewerker (EVA) en dat is een goede methode. Wanneer we iedereen vrij zouden laten mailen zouden we niet de benodigde info krijgen. We hebben namelijk volledige NAW-gegevens, chipkaartnummer, IBAN etc etc nodig en via een formulier weten we zeker dat we in één keer de goede info van iedere reiziger krijgen. Dat is erg belangrijk binnen een grote organisatie.

Wat betreft je laatste verzoek, over de optie om van 0 t/m 10 te becijferen zal ik een melding maken.
Welk formulier heb je het over Klaas Jan ? Over het GTBV formulier ? Het gaat hier over jullie virtuele medewerker Eva

Via Eva kan je juist geen formulier invullen.

Via Eva krijg je juist onvolledige informatie, als je een normaal reactieformulier in zou vullen krijg je juist relevante gegevens.

En Eva vraagt ook niet over IBAN gegevens, bovendien kan je de vragen van Eva met nee beantwoorden inzake gegevens dus je argument gaat niet op. Integendeel je argumenteert nu juist voor een reactieformulier ipv Eva.
en via Eva krijg je dit antwoord, blijkbaar denkt Eva bij een abonnement dat ik mijn reisgegevens wil inzien.

EVA zegt:Ok. Waarmee kan ik u van dienst zijn?

U zegt:factuur abonnement

EVA zegt:Wilt u uw reisgegevens van uw OV-chipkaart bekijken?

U zegt:nee

EVA zegt:Ok, dat is niet wat u bedoelt. Graag hoor ik van u wat u precies wilt weten. Wilt u een abonnement aanvragen, verlengen, opzeggen of wijzigen? Of wat is uw vraag?

U zegt:ik wil factuur abonnement

EVA zegt:Heeft u hulp nodig bij kiezen van een abonnement? Of wilt u hulp tijdens het bestellen?
Dit is Eva, Eva helpt u om te reizen van het kastje naar de muur.
Stel eerst uw vraag over het kastje en ik begeleid u naar de muur.
Bedankt, namens Eva 😃
Badge
Welk formulier heb je het over Klaas Jan ? Over het GTBV formulier ? Het gaat hier over jullie virtuele medewerker Eva

Via Eva kan je juist geen formulier invullen.

Via Eva krijg je juist onvolledige informatie, als je een normaal reactieformulier in zou vullen krijg je juist relevante gegevens.

En Eva vraagt ook niet over IBAN gegevens, bovendien kan je de vragen van Eva met nee beantwoorden inzake gegevens dus je argument gaat niet op. Integendeel je argumenteert nu juist voor een reactieformulier ipv Eva.

Voor alle duidelijkheid, Klaas Jan bedoelt het contactformulier. Via onze virtuele medewerker 'EVA' kan je ons een e-mail sturen via een contactformulier. Zie foto
En waar kan je dan de IBAN gegevens etc etc nvullen, waar Klaas Jan het over heeft ?

Je kan alleen NAW gegevens invullen en je OV chipkaartnummer, althans dat kan pas als Eva dat gevraagd heeft.

Via Eva krijgen jullie dus nog steeds onvolledige gegevens binnen.
Maar voor alle duidelijkheid, als jullie een reactieformulier op jullie website zetten ipv Eva krijgen jullie ook volledige gegevens die jullie nodig hebben en dat komt wat beter over dan Eva die vraagt of je een meneer of mevrouw bent, Eva komt namelijk heel kinderlijk over.

Waarom niet gewoon een reactieformulier online zetten waar de info ingezet kan worden i.p.v. de verschrikkelijke chat "Eva".

Je zegt dat Eva een goede methode is, maar ik heb van moderators op dit forum vernomen dat er veel klachten over Eva zijn en dat het verwijderd gaat worden.
Mailen gaat nu via de virtuele medewerker (EVA) en dat is een goede methode. Wanneer we iedereen vrij zouden laten mailen zouden we niet de benodigde info krijgen.

Als de reiziger op 1, 2 en 3 staat, hoe kan die dan ondergeschikt zijn aan jullie bedrijfsprocessen? Mailen via EVA is dan en slechts dan een goede methode als reizigers liever via EVA communiceren dan dat ze kunnen kiezen voor gewoon een e-mail sturen.

Wanneer krijgt EVA toegang tot het forum en Twitter om ervoor te zorgen dat Twitteraars en forumgebruikers precies datgene zeggen wat ze volgens jullie bedrijfsprocessen moeten zeggen?
@niek Dat laatste hebben ze inderdaad beweerd maar ik vrees dat dat een zoethoudertje was of dat het technisch weer te lastig is.

Reageer