beantwoord

Korting - gegevens op en reizen met een e-ticket

• 5 januari 2020
  • 6 reacties
  • 234 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hi, 

Ik heb vandaag 2 kaartjes gekocht met korting voor 19 euro. Hierbij moest ik de namen invoeren en stond er voorletters en achternaam ipv alleen de voorletters heb ik de complete voornaam ingevuld is dit een probleem? En is het een probleem als je ergens anders opstapt dan aangegeven 

Mvg

icon

Beste antwoord door Lies87 5 januari 2020, 08:30

Ik vermoed dat voornaam invullen geen probleem is als je het uitlegt bij controle en het legitimatiebewijs ook die naam bevat.

Voor welk traject is het kaartje? En waar wil je opstappen?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Ik vermoed dat voornaam invullen geen probleem is als je het uitlegt bij controle en het legitimatiebewijs ook die naam bevat.

Voor welk traject is het kaartje? En waar wil je opstappen?

Reputatie 7
Badge +4

De verplichte route staat aangegeven in de reisplanner. In elke stad die de trein aandoet onderweg of aan zou kunnen doen met een stoptrein op dat traject, mag ik instappen. als u van Leeuwarden naar Rotterdam reist, mag u in Heerenveen of Harderwijk instappen. Maar dus niet in Apeldoorn of Hilversum.

E-tickets zijn goedkoop maar hebben daarom wel beperkende voorwaarden. Lees die goed en bedenk vooral dat een dagretour geldt van A naar B en terug volgens de route van de reisplanner. Het is absoluut geen dagkaart zoals vroeger.

De voornaam is geen probleem in de praktijk, Hij moet wel overeenkomen met uw ID, dat u altijd verplicht bij zich moet hebben.

Bedankt, dus als de voornaam overkomt met die op je id is het geen probleem?

Reputatie 7
Badge +4

Als de rest klopt, is het geen probleem.

Badge +3

Hooguit krijg je dan een naam met veel voorletters, zoals A.R.I.E. de Beuker. Is prima verder.

Hallo D3s1, welkom op de NS Community

Ik zie dat Lies87 en Thom je vraag hebben beantwoord. Alvast een fijne reis gewenst!

Reageer