beantwoord

Kunnen de forum beheerders overbodig Engels vervangen door goed Nederlands?

• 17 februari 2017
  • 34 reacties
  • 669 Bekeken

Zo kreeg ik na mijn eerste bericht een email:
"Een nieuwe rank!
Je hebt met jouw activiteit op het forum de rank Op het juiste spoor verdiend. We kijken uit naar jouw volgende bijdragen!"

Engels: "rank" ==> Nederlands: "rang"

Nederlands "rank" = "dunne kronkelende stengel, takje"

Dat is toch niet zo moeilijk?

Nog een paar:
"recente topics" => "recente onderwerpen"
"chat" => "gesprek"

Jullie doen er een hoop klanten die minder vaardig zijn in het Engels een groot plezier mee.
Dat is tenminste de helft van de Nederlandse bevolking.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 februari 2017, 17:15

Ik zal de communicatie die vanuit het forum wordt verstuurd eens goed bekijken. Bedankt voor jouw suggestie. Ook ik vind het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen de inhoud op en rond dit kanaal begrijpen natuurlijk.

Overigens is het refereren aan, en niet refereren naar. Maar dat terzijde.
Bekijk origineel

34 reacties

[quote

Prima, u heeft een manier om er wijs uit te worden. qoute.

Ik bedoelde ook met (eigen citaat) en dat soort dingen (einde citaat) meer Twitter, instagram en facebook.

En wat betreft het technische gedeelte van de PC bv. heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Als ik daar een probleem mee heb, dan vraag ik iemand in m'n kennissen kring (die met computers werkt) of die me ermee kan helpen!

En op m'n GSM zit geen internet mogelijkheid en ik zou het ook niet eens willen! Ik ben een simpele Hollander en heb genoeg aan de mogelijkheid om te bellen, SMS'en of muziek te luisteren. Meer heb ik daarop niet nodig!

Route plannen doe ik(als ik weg ga) ruim van te voren al!
Reputatie 7
Badge +4
Citaat Kvisscher:

Prima dat u het belang hiervan onderkent.
En ook nog goed Nederlands kunt.

Tja.;-)

Tja.;-)

Dat ik een handicap (met mij zo velen) heb, wil nog niet meteen zeggen dat ik iets niet kan. Ik probeer op straat/thuis/internet ook waar mogelijk ook me gewoon voor te doen en vooral geen misbruik van m'n handicap te maken!

Enige waar misschien iets op aan te merken is m'n grammatica. Let wel: Dit is geen verwijd!

Maar volgens komen we hier niet voor de juiste grammatica (maar waar mogelijk) helpen met het oplossen van problemen op het spoor bv.

En ik ben gewoon in Nederland (het Gooi) geboren!
Reputatie 7
Badge +4

Tja.;-)

Dat ik een handicap (met mij zo velen) heb, wil nog niet meteen zeggen dat ik iets niet kan. Ik probeer op straat/thuis/internet ook waar mogelijk ook me gewoon voor te doen en vooral geen misbruik van m'n handicap te maken!

Enige waar misschien iets op aan te merken is m'n grammatica. Maar volgens komen we hier niet voor de juiste grammatica (maar waar mogelijk) helpen met het oplossen van problemen op het spoor bv.

ik reageerde op KVisscher en haalde diens citaat aan, excuses voor de verwarring maar het ging helemaal niet over u en was dus ook niet naar aanelding van uw tekst. Die kwam er tussen voordat ik reageerde ;-)

Ik val u op geen enkele wijze aan en reageerde in een ander topic al dat ik juist vond dat iedereen ondanks welke achjtergrond dan ook moet kunnen reageren.

Tja.;-)

Enige waar misschien iets op aan te merken is m'n grammatica. Maar volgens komen we hier niet voor de juiste grammatica (maar waar mogelijk) helpen met het oplossen van problemen op het spoor bv.

ik reageerde op KVisscher en haalde diens citaat aan, excuses voor de verwarring maar het ging helemaal niet over u en was dus ook niet naar aanelding van uw tekst. Die kwam er tussen voordat ik reageerde ;-)

Kan gebeuren en er mag gewoon je en jij of Hendrik - Jan (is m'n roepnaam) tegen me gezegd worden. Bij U en meneer ga ik gillen;)
Reputatie 7
Badge +4
Ach ik heb een wat traditionele achtergrond moet je maar denken 😉 Ik ben wat meer 'u' gewend. maar wil best jou tegen je zeggen. Dat gegil moeten we niet hebben he, lol

Ik val u op geen enkele wijze aan en reageerde in een ander topic al dat ik juist vond dat iedereen ondanks welke achjtergrond dan ook moet kunnen reageren.

Ben ik met u eens, alleen waar ik regelmatig moeite mee heb zijn de reactie's van sommige mensen (ben niet van het namen noemen bij dit soort situatie's):@ bij verschillende topics.

Want het is niet altijd duidelijk (voor een buitenstaander) wat iemand met een handicap heeft of in welke situatie hij/zij is gekomen bij melding van een feit bv.!
Ach ik heb een wat traditionele achtergrond moet je maar denken 😉 Ik ben wat meer 'u' gewend. maar wil best jou tegen je zeggen. Dat gegil moeten we niet hebben he, lol

Zolang het tegen de PC is hoort niemand daar buiten het!;) Ik heb zelf nog nooit een PC mee gemaakt die terug gilde bv.;)
Reputatie 7
Badge +4
We zijn hier inderdaad voor de spoorse problemen. De verwarring ontstaat vaak door het reageren op reacties.

Reageer