beantwoord

Kunnen storingen op de site vermeld worden op de startpagina van ns.nl?

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 16937 reacties
Er zijn de laatste dagen forse storingen. Mijn NS werkt nu niet volledig bijvoorbeeld De communicatiejongens zullen het wel geen feelgoodboodschap vinden wat ik me zo voorstel, maar toch:

Is het een idee dat wanneer sites of delen ervan niet werken dit te vermelden op de openingspagina van NS? Nu moet ik naar Mijn NS, inloggen en dan zie ik pas als ik nadere informatie wil met doorklikken dat de site er voor een groot deel uit ligt. Nog beter is mogelijk op de plaats waar de couponcode moet worden ingevuld.

Voor forumtijgers is dat het ergste niet, maar het frustreert voor veel mensen wel. Ook voor de senioren die de digitale stappen nu durven zetten en toch weer vastlopen. Ik had mijn chipkaart weer eens versleten en het is vervelend en irritant als je dan de staat der dingen helemaal niet kunt bekijken.

Kortom, laat de communicatiejongens desnoods een blablatekst maken, als de boodschap maar helder is dat Mijn NS of een site waar je e-tickets moet of kunt bestellen er uit ligt.

Ergernis en frustratie bij klanten, daar heb je niks aan. Aan ontbrekende informatie waarom iets niet werkt ook niet. Lees het forum er maar op na.

Ik feel me good (bijna Fries😇) bij correcte en snelle informatie zonder frustratie.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 april 2019, 08:20

Ik heb te horen gekregen dat deze suggestie op onze wensenlijst staat. We kunnen het helaas niet doorvoeren. We hebben gekeken naar de mogelijkheden en hoe we dit zullen onderhouden. Daar tegenover hebben wij de punten gezet wat dit kan veroorzaken bij reizigers die naar iets anders op zoek zijn op onze website. Voor sommige klanten kan dit van toegevoegde waarde zijn, maar tegelijkertijd kan het ook voor reizigers verstorend zijn die bijvoorbeeld alleen een e-ticket willen aanschaffen. Ik wil Thom bedanken voor deze suggestie en wellicht zullen wij deze eens doorvoeren.

Bekijk origineel

19 reacties

Badge
Het zou inderdaad mooi zijn als zoiets gerealiseerd kan worden met een pop-up zodat de klantenservice kanalen ook ontlast kunnen worden als er een advies of work-around voor is.
Reputatie 7
Badge +2
Jammer dat dit niet kan.
Momenteel is er een storing met e-tickets die niet geladen of geprint kunnen worden en mensen kunnen geen melding vinden van de storing. Als dit al op startpagina gemeld zou kunnen worden met daarbij advies hoe te handelen zou dit voor mensen al helpen.

https://community.ns.nl/overige-producten-6/e-ticket-laad-niet-in-app-57439
https://community.ns.nl/overige-producten-6/ticket-kan-niet-verzilverd-worden-57437

en een veelvoud via Twitter
Ik heb te horen gekregen dat deze suggestie op onze wensenlijst staat. We kunnen het helaas niet doorvoeren. We hebben gekeken naar de mogelijkheden en hoe we dit zullen onderhouden. Daar tegenover hebben wij de punten gezet wat dit kan veroorzaken bij reizigers die naar iets anders op zoek zijn op onze website. Voor sommige klanten kan dit van toegevoegde waarde zijn, maar tegelijkertijd kan het ook voor reizigers verstorend zijn die bijvoorbeeld alleen een e-ticket willen aanschaffen. Ik wil Thom bedanken voor deze suggestie en wellicht zullen wij deze eens doorvoeren.
Ik heb een antwoord, maar ik vraag jullie nog even om geduld. Ik zal uiterlijk volgende week een terugkoppeling geven.
Helaas weer een week waarin ik geen update kan geven in dit topic. Ik blijf mijn uiterste best doen.
Ik heb deze week helaas niets om terug te koppelen.
We hebben niet veel keus. Ik hoop dat je nog even geduld hebt.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi zo, ik wacht het af. 😉
Ik heb niets vernomen, maar diegene die ik had benaderd gaf een aantal dagen geleden aan dat hij er nog mee bezig was. Ik verwacht snel een update te kunnen geven, Thom.
Ik heb om een reminder gevraagd aangezien ik nog niets kan terugkoppelen.
Ik heb helaas nog geen concrete informatie die ik met jullie kan delen. Ik hou jullie op de hoogte.
De suggestie is ontvangen. Ik hoop snel meer te horen en hou jullie op de hoogte.
Bij deze wil ik je nog kerstkusjes terug geven, Robert. Ik heb de suggestie doorgegeven. Ik hoop dat ik een terugkoppeling krijg en dat ik jullie blij mag maken.
Erryt is nog even afwezig en zal begin januari weer tot jullie dienst zijn 🙂.

Badge +3
Ik had mijn vorige reactie nog wat uitgebreid/aangepast @Erryt NS, dus we zijn het eens verder. En anders gewoon een haat-liefde relatie. Die heb ik soms al met wat webcare ^dakjes en is helemaal oké verder!

Kerstkusjes dus voor ^RW, ^IB en ook vooral ^MB en zo, de Twitter-tijgers dus 😛
Reputatie 7
Badge +4
Ik snap je punt en heb deze suggestie vaker gekregen. Helaas is dit verzoek (nog) niet gehonoreerd. Ik zie vaak dat jullie forumtijgers snel achterhalen dat er een storing gaande is. Helaas merk ik ook wel eens dat jullie het vermoeden hebben dat er een storing is, maar dat helaas niet zo is en er maar een selectief groepje hier hinder van heeft. Ik zal je signaal doorzetten dat deze wens nog steeds bestaat. Ik hoop dat ik een terugkoppeling krijg en zal dat dan hier ook melden. Heb je misschien ook nog een suggestie waar deze moet komen te staan en welke punten er meegenomen moeten worden? Is er ook vraag naar een overzicht van storingen die te maken hebben met onze producten?

Waar nu het feestdagenretour staat, de plaats voor wisselende informatie die in het oog springt. Het elders vermelden zodat je aan het verzoek is voldaan, heeft geen zin. Iedereen moet het meteen kunnen zien.
Wat meegenomen moet worden is de dan relevante informatie in duidelijke heldere taal.
'Onze produkten' is een wat te ruim begrip om daar concreet op te kunnen antwoorden.

Ik denk wel dat we dit topic hier over moeten laten gaan en niet over communicatie in het algemeen. Dan wordt het een frustratietopic in plaats van een suggestietopic.
Gelukkig neem ik je wel serieus, Robert. Ik heb er een melding van gemaakt zodat er naar gekeken kan worden. Het was wel bekend dat er iets mis was met de e-tickets, maar na een simpele hersturing van de tickets behoort dit probleem tot de verleden tijd en daarnaast kwamen er niet heel veel meldingen hierover binnen.
Badge +3
Communicatie inderdaad! Men komt handjes tekort en scheept soms mensen af met standaard antwoorden (die regelmatig niet werken).

En als je er iets van zegt (ikzelf kán mág en durf dat, en weet ongeveer waar ik over praat) dan krijg je dit... (1 minuut geleden)

Dat laatste "fijne avond (verder)" is synoniem voor dat ze een discussie maar al te graag willen afkappen. Ik ben dan de luis in de pels ineens, terwijl ik alleen maar signaleer en dingen als "gossie, wat raar!" (dus zal misschien wel aan klant liggen) wil voorkomen!

Don't shoot the messenger eigenlijk dus, want 1+1=2 en nog 1 erbij en je hebt al 3 (en dat worden er echt wel meer, zeker als bepaalde dingen mij ook niet lukken als ik hetzelfde probeer).

En dan gaat bovenstaande nog over iets simpels. Maar 200+ reizigers die op een ICd staan te wachten en totaal niets te horen krijgen vind ik ernstiger. "Jongens en meisjes, lieve ^dakjes NS, ik moet naar Schiphol met de ICd, maar waar de #$£%& blijft dat ding?" en dan te horen/lezen krijgen "kan je misschien via Delft, Den Haag en Leiden misschien vanuit Rotterdam"?

Hooguit krijg je dan een "jawel", maar dat was niet de vraag of de insteek/bedoeling van die persoon! Als wij (forumtijgers en part-time taalkundigen? 😄) het gewoon kunnen opzoeken dan waar is de communicatie vanuit NS en webcare e.d.?

En hulde voor @Erryt NS hoor, ik heb alle respect voor jou en alle ^dakjes maar het gaat soms zo faliekant mis met info/communicatie dat ik me wel geroepen voel om in te grijpen... en in minstens 6 van de 10 gevallen door die persoon bedankt word. Heel soms een "wie ben jij en waar bemoei jij je mee?" maar dat is minder dan 1% en vind ik verder prima en acceptabel in deze boze wereld, want men is boos op NS en niet op mij tenslotte!
Ik snap je punt en heb deze suggestie vaker gekregen. Helaas is dit verzoek (nog) niet gehonoreerd. Ik zie vaak dat jullie forumtijgers snel achterhalen dat er een storing gaande is. Helaas merk ik ook wel eens dat jullie het vermoeden hebben dat er een storing is, maar dat helaas niet zo is en er maar een selectief groepje hier hinder van heeft. Ik zal je signaal doorzetten dat deze wens nog steeds bestaat. Ik hoop dat ik een terugkoppeling krijg en zal dat dan hier ook melden. Heb je misschien ook nog een suggestie waar deze moet komen te staan en welke punten er meegenomen moeten worden? Is er ook vraag naar een overzicht van storingen die te maken hebben met onze producten?

Reageer