beantwoord

Lengte treinen website/app

• 9 december 2016
  • 9 reacties
  • 421 Bekeken

Hallo,

Wanneer worden de lengtes van de treinen bekend en op de website/app gezet? (Sommige zijn al bekend maar de meeste niet..)
icon

Beste antwoord door Henk_NL 9 december 2016, 18:25

De Reisplanner Xtra-app toont enige uren voor vertrek de daadwerkelijke materieelinzet. Je kunt het beste 70 minuten voor vertrek aanhouden, als er eerder iets bekend is, is dat mooi meegenomen.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik zie bijna altijd de (juiste) treinlengte terug in de app Eurohond, maar zal eens navragen bij onze app-ontwikkelaars of er meer achtergrondinformatie te geven is.
Ik was misschien wat onduidelijk. Het gaat over de lengtes van de treinen voor de nieuwe dienstregeling. 😳
Het antwoord blijft ook dan gelijk: We weten de lengte alleen op de dag zelf. De lengte van een trein kan per dag aangepast worden.
Reputatie 3
Alles is allang bekend hoor, kijk maar eens op nsdr.bemined.nl/2017-1, daar kan je een treinserie selecteren om zo de lengte van een bepaalde rit te bekijken. Het treinnummer van een trein kan je in de NS Reisplanner vinden als je bij de extra info kijkt.
Reputatie 7
In hoeverre dat klopt, heb er eentje bekeken en dat klopt totaal niet met de informatie die ik heb..
Reputatie 3
Treinlengtes kunnen wel wat variëren, twee HC's kan ICM-8 of ICM-13 worden. Maar welke klopt er precies niet? Van de 4400/9600 is achterhaald, maar dat is natuurlijk last-minute gewijzigd.
De geplande treinlengtes liggen uiteraard wel degelijk vast, deze zijn namelijk noodzakelijk om te bepalen hoeveel conducteurs er nodig zijn én om te bepalen op welk spoor de trein kan aankomen. Niet alle sporen zijn namelijk lang genoeg voor alle treinen, kijk voor de grap eens bij de intercity van 6:06 van Almelo naar Den Haag, aanstaande maandag vertrekt deze van spoor 4b, de week hierop van spoor 4. De reden hiervoor is dat er aanstaande maandag een kortere trein gepland is (maximaal 4 bakken) dan normaal, en hier past de reisinformatie zich automatisch aan. De informatie is er dus wel degelijk, maar de NS kiest ervoor deze niet prijs te geven. Via onofficiële kanalen is er wel informatie bekend over hoeveel conducteurs er meereizen op een trein (wijzigingen op de dag zelf uitgezonderd) maar niet de exacte lengte, die weet alleen de NS zelf.
De Reisplanner Xtra-app toont enige uren voor vertrek de daadwerkelijke materieelinzet. Je kunt het beste 70 minuten voor vertrek aanhouden, als er eerder iets bekend is, is dat mooi meegenomen.
Okey! Bedankt voor de antwoorden allemaal. 🙂 Mijn vraag is beantwoord.

Reageer