beantwoord

Live route

• 15 juli 2019
  • 11 reacties
  • 315 Bekeken

In de ns app kan ik de live lokatie en de route van het busvervoer niet meer zien hoe los ik dat op?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 15 juli 2019, 20:41

Goedenavond Nelis074 en welkom bij de NS Community!

Voor zover ik weet hebben wij nooit een live locatie van busvervoer getoond in de App. Voor treinen gebeurt dit wel, gezien vrijwel alle treinen zijn uitgerust met GPS tracking, waardoor we ook de live locatie kunnen tonen. Dit gebeurt via de Treinradar. Voor bussen doen we dit niet. Kun je aangeven waar je dit voor vervangend busvervoer hebt gezien?
Bekijk origineel

11 reacties

Goedenavond Nelis074 en welkom bij de NS Community!

Voor zover ik weet hebben wij nooit een live locatie van busvervoer getoond in de App. Voor treinen gebeurt dit wel, gezien vrijwel alle treinen zijn uitgerust met GPS tracking, waardoor we ook de live locatie kunnen tonen. Dit gebeurt via de Treinradar. Voor bussen doen we dit niet. Kun je aangeven waar je dit voor vervangend busvervoer hebt gezien?
Badge +3
Ik kom niet veel verder dan https://treinenradar.nl of misschien heeft je lokale busvervoerder zoiets als waar is mijn bus.

NS bussen zullen daar 100% zeker niet in staan.
Heb toch best vaak de lokatie van mijn bus gezien in de app.Een Arriva bus betreft het iig omgevig Leiden.
Reputatie 7
Badge +4
In de ns app kan ik de live lokatie en de route van het busvervoer niet meer zien hoe los ik dat op?

GPS in een kaartprogramma op uw mobiel aanzetten.
Het zou inderdaad kunnen zijn dat je jouw eigen locatie dan ziet, gebaseerd op de GPS van jouw eigen telefoon. Voor zover ik weet wordt dit in ieder geval via onze App niet voor busvervoer gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Het is zo.
Badge +3
@Thom bedoel je dat je dat je (via Google Maps en zo) kunt zien waar alle bussen en treinen zijn in rondom 'jouw locatie (GPS)'?

Dat klopt, maar een NS TVV treinvervangende bus zal je daar nergens vinden hoor. Die komen en gaan naar capaciteit en willekeur dus.

En ALS ze al een dienstregeling rijden, dan is 'wachten op een trein' informatie die ze in de bussen totaal niet hebben of krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Nee hoor, ik heb het enkel over het volgen met GPS waar je bent. Je zit dan een streepje op de kaart hoe je gereden bent en de juiste locatie. De busroutes van het vervangend vervoer staan er zeker niet op.
Badge +3
Gelukkig..

Ik reageerde op de TS/OP (openingspost, topic starter)

Geen idee wat er mis is met de NS app dan (TreinRadar ontbreekt, je ziet dat kaartje niet meer, dat kan kloppen dat ze dat eruit gesloopt hebben, is tijdelijk)

Maar goed, als je daar je (aansluiting) bus kon uitzwaaien is dat wel jammer inderdaad, maar bijvoorbeeld Arriva (met die aansluitende bus) staat wijd open als je die even via Twitter of zo inseint dat je 5 minuten later aankomt met een trein.

Met name als er meerdere mensen een overstap trein-bus willen halen (die ene streekvervoer lijnbus dus)

TVV treinvervangend vervoer doet daar niet aan mee, want ze hebben geen andere info/instructie behalve 'vol=rijden' dus meestal.

"Ik zit half vol.. Komt er zometeen nóg een trein aan dan (en past dat er in?) De mensen die ik nu heb willen toch echt wel ergens heen!"

Die (chauffeurs) hebben dus echt geen idee en treft geen blaam. Enige vorm van dienstregeling kan je bij treinvervangend busvervoer dus gewoon vergeten eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Ik kom niet veel verder dan https://treinenradar.nl of misschien heeft je lokale busvervoerder zoiets als waar is mijn bus.

NS bussen zullen daar 100% zeker niet in staan.

Geen NS bussen maar wel stads/streekbussen, trams en metro: https://ovzoeker.nl/
Badge +3
Dank, mijn vorige reactie nog wat aangepast/aangevuld.

Reageer