locaties verwiseelt

• 1 februari 2020
  • 12 reacties
  • 291 Bekeken

Dag 

ik heb per abuis de locaties verwisselt 

ik vertrek vanuit Deventer naar Alphen en weer terug.

kan mijn kaartje gewisseld worden?

mvg Christa Top

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Helaas ga ik je erg teleurstellen, wijzigen of annuleren e-ticket is niet mogelijk na openen ticket, zie ook de voorwaarden @Christa Top .

Eventueel kan je een deel nog gebruiken als enkele reis, in de juiste reisrichting.

Verder zou je de klantenservice nog kunnen bellen voor coulance, maar daarbij gasn ze dan wel tegen hun eigen regels in, de kans is dus nihil.

Reputatie 6

Heel vervelend. En dat voor zo'n flink bedrag. Bij aanschaf wordt erop gewezen goed te controleren omdat er niets gewijzigd kan worden, maar dan nog is een foutje zo gemaakt en ben je zelf verantwoordelijk. Iedere dag staan er weer dezelfde vragen hierover op deze community dus het is een zeer veel voorkomend iets. Je zou verwachten dat je nu eindelijk eens online een al geopend E- ticket zou kunnen annuleren. Er zou binnen NS toch gewerkt worden aan een andere procedure, als ik me niet vergis?

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden, ook kan er geen geld teruggegeven worden. Dit staat in de voorwaarden. Wanneer een e-ticket niet geopend/gedownload/geprint /indeappgezet is, kan NS klantenservice wel eens coulant zijn.

Aan de foto te zien heeft u het ticket al geopend. U kunt het kaartje in ieder geval gebruiken voor de terugreis. Ik kunt het gokken om toch uw reis vanuit Deventer te starten, maar als u voor Alphen gecontroleerd wordt zult u alsnog een nieuw kaartje moeten kopen vanaf Alphen.

Net bericht gehad van de NS;

omdat het een dagretour is maakt het niet uit en kan ik dit ticket gewoon gebruiken.

bij een enkele reis was dit niet mogelijk geweest.

Reputatie 7
Badge +3

omdat het een dagretour is maakt het niet uit en kan ik dit ticket gewoon gebruiken.

Dat lijkt me onjuiste informatie, een retour in omgekeerde volgorde gebruiken is gewoon niet toegestaan.

Reputatie 7
Badge +3

Er zou binnen NS toch gewerkt worden aan een andere procedure, als ik me niet vergis?

Je vergist je niet :slight_smile:

Zie https://community.ns.nl/overige-producten-6/oplossing-voor-verkeerde-datum-etickets-54787/index4.html#post371792

Denice NS heeft al aangegeven dat een tekstuele aanpassing op de website geen optie is omdat we met een andere ontwikkeling bezig zijn. Die ontwikkeling sluit aan bij de reizigers op 1,2 en 3. Helaas kan ik nog niet onthullen wat die ontwikkeling precies zal zijn.

en https://community.ns.nl/overige-producten-6/oplossing-voor-verkeerde-datum-etickets-54787/index4.html#post371795

Er is ons duidelijk gemaakt dat er iets aan zit te komen op korte termijn. Ik verwacht dus ook dat dit voor het einde van het eerste kwartaal duidelijk zal zijn.

Dit was ruim een jaar geleden … Jouke was wel zo slim om er geen jaartal bij te zetten :wink:

Reputatie 7
Badge +3

Zie mijn info. Als u op de heenreis niet gecontroleerd wordt, kunt u er op de terugreis (volgens uw ticket heenreis) het ticket gebruiken. Wordt u wel gecontroleerd op de heenreis ,(uw terugreis volgens uw ticket) dan zult u een nieuwe terugreis moeten kopen. Je kunt niet 2x terugreizen op hetzelfde

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me toch echt af of dat zo is. Zeker nu de klanteNService blijkbaar ook aangeeft dat het wel kan/mag. De vraag is al vaker naar voren gekomen. “Vroeger", toen er nog geknipt werd, kon dat inderdaad niet. Met een chipkaartje uit de automaat kan het denk ik ook niet. Maar wordt er bij die e-tickets wel iets in de backoffice opgeslagen bij controle? En wordt dat dan bij een volgende controle weer uit die backoffice gehaald?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien is het handiger alleen nog enkeltjes te verkopen dan heb je dit probleem niet. Doen ze in Japan bijv. ook.

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Christa Top 

Volgens mij geeft een retourtje je het recht om op die dag de heen- en terugreis elk precies één keer te maken, dus als dat zo is heeft de klantenservice gelijk.

Bij mijn weten wordt er bij controle tijdens de heenreis helemaal niet gekeken of de terugreis al eerder op die dag gemaakt is (en andersom ook niet, maar dat is logisch).

Hooguit zal men raar opkijken als je vroeg in de ochtend al aan je terugreis bezig bent, maar als je het uitlegt zal men het wel begrijpen, en zeker bij zo’n peperduur ticket.

Reputatie 7
Badge +4

Bij controle scant de conducteur de code. Als je eerst de ‘terugreis’ maakt en is er terug op de ‘heen’ reis weer controle dan klopt het niet en krijgt de conducteur een melding. Je mag echter de terugreis wel als enige maken. Een dagretour bestaat niet uit twee enkele reizen in willekeurige volgorde. 

Het is wel een duur kaartje, u kunt een poging wagen bij Klantenservice, maar het wordt doorgaans afgewezen. 
Een chipkaart was handiger geweest  

Ik ben het op dit punt van twee enkele reizen aanbieden wel met Tamzin eens. 

Ik kan me dit haast niet voorstellen. NS heeft steeds beweerd dat een retour maar één keer in elke richting gebruikt mag worden. Maar als het wel zo is toegezegd, bent u gedekt. Het lijkt me coulance, de betaalde prijs was ook wel erg hoog. Maar in zijn algemeenheid is onjuist. 

Badge +3

De toezegging van de klantenservice dat het mag lijkt me voldoende om het ook gewoon te doen.

Bij een boete kan je je op het eerdere contact met de klantenservice beroepen, want dat zou geregistreerd moeten zijn.

Reageer