beantwoord

m.ns.nl opgheven?

• 10 november 2016
  • 43 reacties
  • 1847 Bekeken

Reputatie 2
Het lijkt erop dat NS stopt met het faciliteren van m.ns.nl. Ik ben benieuwd of dit klopt, en ook wat jullie daarvan vinden. Ik hoor wel wat mensen die de site missen, omdat m.ns.nl zeer snel was en erg overzichtelijk
icon

Beste antwoord door LauraR NS 10 november 2016, 15:37

De pagina m.ns.nl is inderdaad niet meer beschikbaar en linkt door naar een andere pagina. Zoals Aar schrijft, gebruiken steeds meer mensen NS Xtra. Verder kan een reis uiteraard ook nog worden gepland via de normale Reisplanner, ook via de telefoon.
Bekijk origineel

Mis je m.ns.nl?

43 reacties

www.m.ns.nl gaat hopelijk weer spoedig de lucht in, zou door heel veel reizigers worden gewaardeerd = klanten tevredenheid = waarde voor de stakeholders van NS
Veel mensen zijn voor de mens vriendelijke www.m.ns.nl. Hopelijk wordt dit opgepakt door het bestuur van NS.
Reputatie 6
Badge
Je klinkt wel erg zelfverzekerd dat het een foutje van de NS is?
Het is gewoon een beslissing, en ik vrees dat je het met de nieuwe site zou moeten doen.

Wel weet ik dat iemand op grond van de API (opengestelde data van de NS voor programmeurs) een namaak-variant van de http://m.ns.nl pagina heeft gemaakt. De link weet ik niet, maar voor wie het weet? Deel maar gerust!
http://rpln.nl/

(niet van mij verders)

*kuch* 😉
Reputatie 6
Badge
Ziezo, zo zie je! 🙂
Nog even een officieel antwoord op de vraag waarom m.ns.nl is opgeheven:

Omdat onze site responsive is geworden. De site past zich automatisch aan aan de grootte van het scherm.

Deze .... site bestaat niet meer hoor. responsive 😉 :?
Reputatie 6
Badge
Het is wel een andere site, dus taaltechnisch heeft hij wel gelijk 😉
Maar de URL blijft gewoon bestaan!
Het is een foutje van de NS zolang ze niet hun reizigers / cliƫnten eerst vragen of de reiziger dit wel wil ipv ongevraagd sites verwijderen. Heel veel reizigers waren namelijk gehecht aan de site www.m.ns.nl, en dan is het plots verdwenen. Heel veel mensen vinden de huidige onhandig, en geef ze eens ongelijk. Ik vrees dat het bestuur van NS het gevoel met de reiziger steeds meer verliest, dit lees je ook bij andere forums. Het bestuur vergeet blijkbaar ook dat de reiziger uiteindelijk nog steeds hun salaris betaald. Het bestuur zou in dienst moeten staan van de reiziger, dan komt aandeelhouders waarde vanzelf.......

Maar goed, ik kan me beter op andere zaken richten waar ik wel invloed op heb, ipv op de zaterdagavond me hier druk om maken......

Doch hoop ik en velen met ons dat www.m.ns.nl weer de lucht in gaat....... 🙂
Hulde voor deze IT man: http://rpln.nl/
Reputatie 7
Gelukkig hoeft de NS niet voor elke wijziging of verandering alle reizigers te raadplegen of ze het er wel of niet mee eens zijn. Dan gaat er weinig meer gebeuren..
Vwb slidestops; tuurlijk hoeft NS niet voor elke wijziging de reizigers te benaderen, zeker eens, echter wel voor vitale zoals deze, dagelijks gebruikte namelijk heel veel mensen www.m.ns.nl , en het was erg klantvriendelijk, de nieuwe niet. De NS zou zich beter in zijn reiziger moeten verdiepen ipv zich bezig houden met herfstbladeren van het spoor halen 😉
Reputatie 6
Badge
Vwb slidestops; tuurlijk hoeft NS niet voor elke wijziging de reizigers te benaderen, zeker eens, echter wel voor vitale zoals deze, dagelijks gebruikte namelijk heel veel mensen www.m.ns.nl , en het was erg klantvriendelijk, de nieuwe niet. De NS zou zich beter in zijn reiziger moeten verdiepen ipv zich bezig houden met herfstbladeren van het spoor halen ;-)
Of ze moeten onderhoud plegen aan twee verschillende sites, wat niet rendabel is. Ik snap de keuze van de NS wel. De NS-app vind ik zelf even makkelijk werken als die van m.ns.nl.
Het vervelende is dat de nieuwe reisplanner op mijn smartphone uit 2011 helemaal niet werkt. De oude m.ns.nl werkte uitstekend. Ik kan dus onderweg helemaal niets meer opzoeken en daar baal ik verschrikkelijk van.

De "responsive" website is super traag, de platte html site van m.ns was echt een uitkomst op mobiel en desktop.
Reputatie 7
http://rpln.nl/
Schaamt NS zich niet een beetje dat zij een deel van hun klanten de reisinformatie onthoudt en daarvoor doorverwijst naar de website van een goedwillende behulpzame particulier?
Het is super dat de website van Hemmo de Vries er is, maar het verstrekken van NS reisinformatie is natuurlijk een taak van NS.
Reputatie 7
Lijkt me niet. In deze tijd moet je innoveren en vernieuwen. Dit betekent voor sommige mensen dat ze zich aan moeten passen aan een nieuwe situatie en daar aan moeten wennen. Ik kan me haast niet voorstellen dat m.ns.nl nog veel gebruikt werd. Als je dat opweegt tegen het aantal personen dat gebruik maakt van de reisplanner app en de normale website, lijkt me het een logische ontwikkeling dat je juist je tijd, geld en energie daar in gaat steken. Dat iemand particulier daar nog wel tijd en geld in wil steken is natuurlijk mooi, die site vind je op http://rpln.nl/ .

De Reisplanner app is toch echt de toekomst. Hij is sneller, makkelijker, actueler en bevat vele male meer informatie.
Om eerlijk te zijn, het is in mijn ogen meer een kwestie van willen dan kunnen in dit geval.

Reageer