mail kosten ov fiets

• 8 October 2020
  • 7 reacties
  • 446 Bekeken

Goedemorgen, enige tijd geleden heb ik een mail ontvangen met de mededeling dat er de afgelopen periode storingen hebben plaatsgevonden bij de verwerking van de OV fiets. En dat de kosten bij de volgende factuur zichtbaar zouden zijn. Deze mail is uit mijn mailbox verdwenen. Mijn vraag is of deze mail opnieuw kan ontvangen, ivm het declareren van de verouderde kosten voor de OV fiets

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik neem aan dat u veronderstelt dat het hier een postadres van NS is. dat is echter niet zo, het is hier een reizigersforum en we kunnen niet bij de administratie, dat loopt via Klantenservice.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Dag Aniek. Welkom bij de Community.

Facturen met daarop jouw OV-fietstransacties kunnen (en mogen) door onze Klantenservice niet per mail/post worden verstrekt. Je kan deze facturen zelf inzien via Mijn NS:smile:

Reputatie 7
Badge +3

Een intrigerend antwoord. Van wie mag NS geen overzichten sturen van OV-fietstransacties als een klant daarom vraagt?

Het zit 'm in de e-mails die wij sturen. Deze zijn niet versleuteld/beveiligd (AVG). Facturen met daarop reistransacties mogen dan ook niet per mail verstrekt worden en krijgt men alleen een mail met de aankondiging dat er een nieuw factuur klaar staat.

Dag Aniek. Welkom bij de Community.

Facturen met daarop jouw OV-fietstransacties kunnen (en mogen) door onze Klantenservice niet per mail/post worden verstrekt. Je kan deze facturen zelf inzien via Mijn NS:smile:

Maar uit een antwoord op een andere vraag, begreep ik dat Mijn NS in storing is. Heeft dat hier dan weer geen betrekking oip?

De verwachting is dat de storing rond 14.00 uur is verholpen. Vanwege deze storingen zijn inderdaad meerdere functies binnen Mijn NS niet beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij gaat het TS niet om de factuur zelf per mail te sturen, maar de mail waarin staat dat er een storing is geweest en dat de kosten voor OV-fiets bij de volgende factuur zichtbaar zouden zijn, dus de mail die al een keer eerder is verstuurd maar op één of andere wijze verdwenen bij TS.  Wat die mail te maken heeft met het declareren van de kosten is mij wel even een vraagteken want als je de facturen download staat daar de datum van het huren van de fiets op en die zal nodig zijn voor de declaratie. Overigens was het ook in het nieuws dat er lange tijd storing is, dus mocht de werkgever niet geloven dat er een storing was dan is er simpel te verwijzen naar zo'n nieuwsbericht.

https://nos.nl/artikel/2349403-maandenlange-storing-bij-ns-ov-fietsen-niet-gefactureerd.html

Reageer