beantwoord

'Meer opties' bij 'Plan uw reis'

• 18 augustus 2015
  • 14 reacties
  • 342 Bekeken

Dit is een regelmatige ergernis bij het gebruik van de 'Plan uw reis' op de voorpagina van de ns website. Ik vul begin- en eindstation in, datum en tijd en klik dan op 'Meer opties' omdat ik weet dat ik op die manier voor bijv. een tussenstation kan kiezen. Maar op de volgende pagina (met meer opties) moet ik nu opnieuw de stations en de datum/tijd invullen. Voor mij is dit een onlogisch gedrag van de website.
icon

Beste antwoord door JanH NS 20 augustus 2015, 13:00

Hallo erikstielstra, we zijn constant bezig met het verbeteren van onze informatievoorziening. De website en reisplanner zijn hier een voorbeeld van, ik denk dat je commentaar terecht is en dit is feedback die we graag ontvangen. Zou je een berichtje willen sturen naar overns@ns.nl om dit verder toe te lichten? Je kan ook even op deze pagina kijken voor wat meer informatie.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het gaat dus om vragen of opmerkingen over de geboden informatie op de pagina.
Blijkbaar bedoel je http://www.ns.nl/over-ns/wat-doen-wij/klantoordelen-en-prestaties/over-klantoordelen-en-prestaties.html.

Daarentegen:

Hallo erikstielstra, we zijn constant bezig met het verbeteren van onze informatievoorziening. De website en reisplanner zijn hier een voorbeeld van, ik denk dat je commentaar terecht is en dit is feedback die we graag ontvangen. Zou je een berichtje willen sturen naar overns@ns.nl om dit verder toe te lichten?
Daarom vroeg ik naar de afbakening. Het bespreken van hoe je de tevredenheid over de reisplanner meet is wat anders dan het bespreken van een mogelijke verbetering van de reisplanner.
Het gaat dus om vragen of opmerkingen over de geboden informatie op de pagina. Algemene vragen kunnen uiteraard op onze site via de virtuele medewerker worden gesteld.
Reputatie 6
Badge +2
"Over NS" is erg algemeen, NS heeft nu dus gewoon een algemeen emailadres?
Nee, ook hier is het mogelijk om feedback achter te laten. Het komt uiteindelijk bij de juiste personen terecht, dat kan dus via beide kanalen
Reputatie 6
Badge +2
Hallo erikstielstra, we zijn constant bezig met het verbeteren van onze informatievoorziening. De website en reisplanner zijn hier een voorbeeld van, ik denk dat je commentaar terecht is en dit is feedback die we graag ontvangen. Zou je een berichtje willen sturen naar overns@ns.nl om dit verder toe te lichten? Je kan ook even op deze pagina kijken voor wat meer informatie.
Er staat "Waar mogelijk willen we de presentatie van de informatie op deze pagina’s verbeteren. Daarvoor gebruiken we graag uw feedback. Hebt u vragen of opmerkingen over de hier geboden informatie? Stuur dan een e-mail naar: overns@ns.nl". Welke pagina's worden precies bedoeld? De hele website ns.nl?

En is dat iets nieuws, dat suggesties over de website via dat e-mailadres serieuzer worden behandeld dan als ze alleen op het forum worden geplaatst?
... Zou je een berichtje willen sturen naar overns@ns.nl om dit verder toe te lichten?
Graag! Dat is de reactie waar ik op gehoopt had. Fijn dat jullie dit soort feedback serieus nemen.
Reputatie 6
Badge +2
Dit is een regelmatige ergernis bij het gebruik van de 'Plan uw reis' op de voorpagina van de ns website.
Voor regelmatige gebruikers valt het wel mee, gewoon even onthouden om standaard het uitgebreide scherm te openen.
Reputatie 6
Badge +2
Dat het misschien wel gemakkelijk te verhelpen is, is een aanmoediging voor NS om het even te corrigeren. Als het toch moeilijk is, ben ik benieuwd waarom.
Het is waarschijnlijk gemakkelijk te veranderen in het programma. Er staat nu:
...

Na klikken op de link 'Meer opties' verwacht ik dat de door mij ingevulde waarden in het vervolgscherm voor-ingevuld zijn. Of het technisch wel of niet makkelijk op te lossen is, is volgens mij op dit moment niet relevant.
Probeer m.ns.nl eens, hoef je ook geen cookies te accepteren (hoop maar dat ACM niet meeleest / sowieso werkt die site ook met uitgeschakelde scripts wel zo veilig) en kun je direct 'n via station opgeven.
Ik ken m.ns.nl ook en gebruik 'm ook. Maar ik reageer ook met de hoop deze usability fout bekend onder de aandacht van beslissers komt en in de toekomst wordt aangepakt.
Reputatie 6
Badge +2
Wat je in zo'n geval wel kan doen is eerst de reismogelijkheden zonder de extra opties opvragen en dan "Wijzig reis" selecteren.

Het is waarschijnlijk gemakkelijk te veranderen in het programma. Er staat nu:

< a class="more" href="/reisplanner-v2/index.shtml?language=nl">Meer opties< /a>

en

< input type="submit" class="submit button" value="Geef reis en prijs" name="submit-search" ns:sitestat="$.link.reisplanner.submit"/>

Het eerste is alleen maar een link, en niet zo'n submit-actie waarbij de ingevoerde gegevens worden binnengehaald.
Reputatie 6
Badge +2
Dit is een regelmatige ergernis bij het gebruik van de 'Plan uw reis' op de voorpagina van de ns website. Ik vul begin- en eindstation in, datum en tijd en klik dan op 'Meer opties' omdat ik weet dat ik op die manier voor bijv. een tussenstation kan kiezen. Maar op de volgende pagina (met meer opties) moet ik nu opnieuw de stations en de datum/tijd invullen. Voor mij is dit een onlogisch gedrag van de website.
Dat vind ik ook onhandig, dat je extra opties gaat opgeven bedenk je niet altijd al vooraf.
Probeer m.ns.nl eens, hoef je ook geen cookies te accepteren (hoop maar dat ACM niet meeleest / sowieso werkt die site ook met uitgeschakelde scripts wel zo veilig) en kun je direct 'n via station opgeven.

Reageer