beantwoord

misbruik corona

• 28 april 2020
  • 8 reacties
  • 252 Bekeken

Heb een mail ontvangen van NS met een link naar corona maatregelen NS,hierin staat dat als je een abonnement hebt dat nog niet opzegbaar is je de klantenservice kunt opbellen voor een tegemoetkoming.Dit heb ik gedaan en vervolgens hebben ze mij een flex abonnement aangesmeerd met de toezegging dat mijn weekend vrij abonnement €24 blijft.Achteraf blijkt dat die 24 dan 34 wordt.De reactie van de klantenservice in Suriname was dat ik dan gewoon pech had gehad,op een werkdag klantenservice Nederland gebeld en die waren ook totaal niet behulpzaam,ik had wel gelijk maar het systeem van de NS was er niet op ingericht om het probleem op te lossen.Inloggen bij NS lukt meestal niet,iemand aan de telefoon krijgen duurt gemiddeld 30 min,klantvriendelijkheid is triest.De NS lokt mensen met een tegemoetkoming vanwege corona en probeert vervolgens iedereen NS flex aan te smeren.Zijn er nog meer mensen met ongeveer dezelfde ervaringen?

icon

Beste antwoord door MoDe 28 april 2020, 12:34

Een tegoetkoming in de vorm van restitutie is niet mogelijk. De enige tegemoetkoming die bestaat is wanneer je een maand traject abonnement niet hebt kunnen gebruiken, dan krijg je na contact 50% korting op een volgende maantrajectabonnement.

Om geen verdere abonnementskosten te krijgen, kun je jaarabonnementen omzetten naar Flex basis van €0. Daar is het volgens mij fout gegaan. Als deze omzetting recent is gebeurd, zou je weer contact op kunnen nemen met de NS klantenservice, anders moet je een maand wachten voor je het zelf kunt wijzigen. Neem bij voorkeur via Twitter Facebook of chat contact op. Leg uit dat er iets fout is gegaan met omzetten. Mogelijk kan men jou toch tegemoet komen.

Succes.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een tegoetkoming in de vorm van restitutie is niet mogelijk. De enige tegemoetkoming die bestaat is wanneer je een maand traject abonnement niet hebt kunnen gebruiken, dan krijg je na contact 50% korting op een volgende maantrajectabonnement.

Om geen verdere abonnementskosten te krijgen, kun je jaarabonnementen omzetten naar Flex basis van €0. Daar is het volgens mij fout gegaan. Als deze omzetting recent is gebeurd, zou je weer contact op kunnen nemen met de NS klantenservice, anders moet je een maand wachten voor je het zelf kunt wijzigen. Neem bij voorkeur via Twitter Facebook of chat contact op. Leg uit dat er iets fout is gegaan met omzetten. Mogelijk kan men jou toch tegemoet komen.

Succes.

Ik begrijp dat ik het kan wijzigen maar dan betaal ik 120€ per jaar meer.Ik hoef verder geen tegemoetkoming.Ik betaal dan 120€ meer omdat NS mij de verkeerde info heeft gegeven.De service is diep triest.

Reputatie 7
Badge +1

Bijabonnementen of 65+ korting kunnen niet behouden worden bij een overstap naar NS Flex, omdat deze binnen Flex nog niet bestaan. Bij het wijzigen gaat de prijs dan ook omhoog, u betaald dan namelijk voor een hoofdabonnement. Van €24 naar €31 (zonder dalkorting) of €34 (met dalkorting) 

Het beste kunt u inderdaad uw Weekend Vrij omzetten in NS Flex zonder abonnement om verdere abonnementskosten te voorkomen. Voor maandabonnementen krijgt u een couponcode voor 50% korting op een volgend maandabonnement als u contact opneemt met de klantenservice. 

Het is mij overigens niet bekend dat er een NS klantenservice in Suriname is. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is mij niet bekend dat er een NS klantenservice in Suriname is. 

Zie https://www.ns.nl/privacy/klantcontact-en-service.html

Met wie delen wij gegevens?

Indien u daarvoor toestemming heeft gegeven kunnen andere vervoerders uw reisgegevens inzien om aan u service te verlenen. Indien u daarvoor toestemming heeft gegeven delen wij uw gegevens met de relevante vervoerder(s). Met de vervoerders hebben wij afspraken gemaakt over de verwerking en beveiliging van gegevens.

Wij schakelen derden in voor de uitvoering van IT-diensten. Deze derden zijn verwerkers van ons en verwerken de gegevens slechts ten behoeve van ons en voor geen enkel ander doel. Met deze partijen hebben wij afspraken gemaakt over de verwerking van persoonsgegevens.

Een deel van onze NS Klantenservice is uitbesteed aan een partij die naast in Nederland ook in Suriname is gevestigd. Wij hebben met deze partij passende maatregelen getroffen door het sluiten van de standaardbepalingen die door de Europese Commissie zijn vastgesteld.

Reputatie 7
Badge +1

Ah, dat wist ik inderdaad nog niet dat die bestond. Weer eens wat nieuws geleerd. Maar dat maakt in principe niet uit voor de rest van mijn post. 

Indien je in het weekend telefonisch contact met de klantenservice opneemt neemt iemand in Suriname op.Maar mijn punt is dat ik mijn abonnement gewijzigd heb op basis van de verkeerde info van de klantenservice en dat ik het nu niet meer kan terugdraaien terwijl het de fout van de NS is

Het is mij overigens niet bekend dat er een NS klantenservice in Suriname is. 

Wat betreft Webhelp, de externe partij die een hoop NS-verkeer afhandelt, werd altijd aangegeven Tilburg, Groningen en Suriname. Dat kwam onder andere voorbij in artikelen over de transitie die bij klantenservice is gedaan de afgelopen jaren, dus dat is ook geen geheim verders.

Als deze omzetting recent is gebeurd, zou je weer contact op kunnen nemen met de NS klantenservice, anders moet je een maand wachten voor je het zelf kunt wijzigen. Neem bij voorkeur via Twitter Facebook of chat contact op. Leg uit dat er iets fout is gegaan met omzetten. Mogelijk kan men jou toch tegemoet komen.

Goedemiddag Rpeeters. Welkom bij de NS Community.

Uiteraard is het niet de bedoeling om iemand NS Flex “aan te smeren” en vervolgens als het niet naar wens is je hiermee af te schepen. Mijn excuses hiervoor. Zoals MoDe aangeeft wil ik je verzoeken om via een van onze online-Klantenservicekanalen te contacteren om dit op te laten lossen.

Reageer