beantwoord

Mobiele website bug

• 16 januari 2019
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

als ik via mobiel (chrome/safari) op de ns website een kids vrij abonnement wil bestellen zijn de tekstvelden te klein om in een keer te kunnen zien. Echter, je kunt ze naar links en rechts schuiven om alle tekst te lezen en op verder te drukken.
Helaas lukt dit niet bij de pagina van foto toevoegen. De foto is gewoon toe te voegen, maar het tekstvenster is niet te verschuiven en ik kan dus ook niet op ok drukken.

Dit is een zeer kleine (naar ik denk zeer makkelijk op te lossen) bug, maar zorgt ervoor dat de functionaliteit ernstig beperkt wordt.

ik zou willen vragen of dit gemeld kan worden en ben benieuwd of er een oplossing voor komt. Het euvel is er iig al een aantal maanden, daar ik zelf al eerder tegen het probleem ben opgelopen.

Oplossing voor mij en anderen is uiteraard: laptop
Dit snap ik. In dat geval zou ik graag op de ns site zien dat als ik via mobiel bij het inschrijfformulier kom, dat het via mobiel niet mogelijk is, om teleurstelling en frustratie te voorkomen. En zowel het oplossen als het melden zou de gebruiksvriendelijkheid van de website goed doen.

Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 januari 2019, 12:06

Welkom bij de Community, Niels.

Goed dat je dit aangeeft. Ik heb het zelf ook even geprobeerd (Safari) je kan inderdaad bij het sturen van de foto de pagina niet meer naar links en naar rechts schuiven. Echter als ik mijn telefoon kantel verschijnen de buttons wel (zie voorbeeld). Nog steeds niet helemaal maar ze zijn wel bruikbaar. Natuurlijk niet echt een ideale oplossing dus ik ga het neerleggen bij de verantwoordelijke afdeling. Het lijkt er althans op dat de gehele site geschikt is voor een mobiel apparaat behalve het bestelproces...

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom bij de Community, Niels.

Goed dat je dit aangeeft. Ik heb het zelf ook even geprobeerd (Safari) je kan inderdaad bij het sturen van de foto de pagina niet meer naar links en naar rechts schuiven. Echter als ik mijn telefoon kantel verschijnen de buttons wel (zie voorbeeld). Nog steeds niet helemaal maar ze zijn wel bruikbaar. Natuurlijk niet echt een ideale oplossing dus ik ga het neerleggen bij de verantwoordelijke afdeling. Het lijkt er althans op dat de gehele site geschikt is voor een mobiel apparaat behalve het bestelproces...

Ah super dat het wordt opgepikt.
Bij mijn telefoon (iphone6) is het ook met het kantelen van het scherm met beide browsers niet mogelijk de verzendknop te zien en/of in te drukken.
Wellicht dat dat dan met de schermgrootte te maken heeft 😛 Ik heb het geprobeerd met een iPhone 8 plus 😉

Reageer